הדר שמואלי
הדר שמואלי

לאחר משבר אישי המוזיקאי הדר שמואלי חוזר עם שיר חדש I צפו:

לאחר עשור מחוץ לעשייה המוזיקלית, היוצר מראשון לציון חוזר עם שירים חדשים ומספר מה גרם לו להפסיק ולחזור

פורסם בתאריך: 20.2.20 16:23

לפני כעשר שנים, הדר שמואלי, מוזיקאי צעיר מראשון לציון, בוגר "רימון", נכנס לאולפן כדי להקליט שלושה שירים מקוריים שכתב במטרה להוציא אלבום EP ראשון. אבל בעקבות משבר אישי שפקד אותו, העשייה המוזיקלית נקטעה ורק כעת, עשור אחר כך, הוא חוזר שוב ומוציא את אחד השירים שהקליט אז "נגן בודד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שמואלי, בן 38, כתב את השיר בתקופת לימודיו כסטודנט בבית הספר למוזיקה רימון, ללחן של חברו עודד דיסטלמן. שמו המקורי של השיר היה "להרוג את היום", אבל לאחר המלצה שקיבל מהמפיק חיים שמש, שמו של השיר שונה ל"נגן בודד".

כעת, עם חזרתו לבמה, שמואלי מספר בריאיון ל"השקמה ראשון לציון" על המשבר האישי שחווה, שבעקבותיו נאלץ לקחת צעד גדול אחורה ולהפסיק את העשייה המוזיקלית, רגע לפני שהאלבום הקצר יצא לאור לפני כעשור.

"תמיד הייתה לי בעיה עם השלב של פרסום היצירה וכל מה שכרוך בזה – קידום יח"צ וכדומה. העדפתי לשבת בבית ולכתוב שירים", הוא אומר ומתאר כיצד השירים שכתב במהלך השנים ישבו והצטברו במגירה, עד שהכיר את המפיק חיים שמש, שבעזרתו יצא לדרך חדשה.

"יום אחד, דיברתי עם חבר טוב בשם מייקל והוא גרם לי להבין שאני צריך מישהו שידע לקחת את האומנות שלי ולקדם אותה אחרי שלב היצירה עצמו", מספר שמואלי. מייקל הכיר אותו לחיים שמש ומשם השניים התחילו לעבוד יחד. "זה חיבור נפלא, הוא עוזר לי להוציא את עצמי החוצה. חיים סידר לי את הנגנים הנכונים ודאג לכל ענייני ההפקה שאני צריך".

כצעד ראשון של עבודה משותפת, השמיע שמואלי לשמש את ה-EP שהקליט עשר שנים קודם לכן. "חיים אמר שאת השיר 'להרוג את היום' חייבים להוציא, אבל המליץ לשנות את השם וזה התאים גם לי, כי רציתי להוציא את ההקשר השלילי של השיר ולקחת אותו למקום יותר נוגה". וכך שונה שם השיר ל"נגן בודד". שמואלי הקליט אותו מחדש עם הזמרת ליאורה יצחק ובימים אלה הוא הופץ לתחנות הרדיו השונות.

מה הסיפור מאחורי השיר "נגן בודד"?

"קיבלתי את המנגינה לשיר מעודד דיסטלמן, כדמו שהוקלט על סינתיסייזר, וכתבתי עליה את השיר 'להרוג את היום', שבו הדובר בוחר להרוג את היום במקום להרוג את עצמו. הוא משתמש בגיטרה כדי לנגן, במקום ברובה. עם הזמן כשכתבתי את השיר, הוא קיבל פן יותר חיובי, זה קשור גם כמובן לכך שגם אצלי הגישה הפכה ליותר חיובית".

האזינו לשיר "נגן בודד":

 

ואיך התחיל הקשר עם כותב הלחן עודד דיסטלמן?

"נפגשנו בסדנה במהלך הלימודים ברימון בהנחיית אבנר קנר ושמרית אור. הם נתנו לנו משימה של שיתוף פעולה – אחד כותב מלודיה והשני מילים, והשיר 'להרוג את היום' היה השיר הראשון שעבדנו עליו. זו הייתה גם הפעם הראשונה שעשיתי שיתוף פעולה שכזה. מאז הבנתי שלחלוקת תפקידים בין מילים ולחן יש הרבה כוח. ואז התחלנו לעבוד באופן כזה שעודד מלחין ואני כותב את הטקסט".

בתקופת הלימודים ברימון שמואלי יצר קשר גם עם הזמרת ליאורה יצחק ובהמשך ניגן עם יצחק בהופעותיה והקליט איתה דואט לתוכנית הטלוויזיה המצליחה "זגורי אימפריה". "ליאורה השתתפה כבר בגרסה הראשונה של 'נגן בודד', ומאז עודד ואני כתבנו לה הרבה שירים נוספים והמשכנו לעבוד יחד."

מה גרם לכך שהפסקת את כל היצירה המוזיקלית וההופעות?

"הייתה לי ילדות מורכבת. לאורך השנים תמיד כתבתי שירים ותמיד יצרתי, אבל עד גיל 30 הכתיבה שלי הייתה יותר סוג של טיפול. הייתי יושב על הפסנתר ומזיל דמעות בזמן שאני כותב. זה עזר לי להוציא דברים החוצה, בגלל זה אולי לא הייתי לחוץ להוציא את השירים באופן רשמי, כי העיקר היה לשחרר מהנפש. נראה לי שבשלב מסוים פשוט התעייפתי, שקעתי לחיי שגרה, אבל המשכתי לכתוב ולנגן, שזה מה שאני אוהב בעצם לעשות כל החיים.

"מוזיקה תמיד משמחת אותי. יש לי קטע כזה כשאני רואה כלי נגינה, אני חייב לנגן עליו, זה קורה לי מלא עם הפסנתרים שמוצבים ברכבות, כל פעם שאני נוסע ברכבת אני מוצא את עצמי יושב על הפסנתר חצי שעה, אני מת על זה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מה התוכניות להמשך? או אם מדברים בעשורים, אז איפה אתה רוצה לראות את עצמך בעוד עשר שנים?

"עם עוד כמה אלבומים שלי ברזומה, והרבה שירים שכתבתי לאחרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר