צילום: ענבר איינמר

מרגש: רני בת ה-4.5 שנולדה עם לקות שמיעה שרה על הבמה I צפו:

רני שנולדה עם לקות שמיעה שלא אובחנה, למדה לדבר למרות המגבלה, עלתה לבמה לשיר עם אסף אמדורסקי, שלומי שבן ויעל קראוס. צפו:

פורסם בתאריך: 12.12.19 10:11

רני לוי בת ארבע וחצי מראשון לציון, נולדה עם לקות שמיעה שלא אובחנה ולא הייתה ידועה להוריה, אך למדה לדבר למרות המגבלה. השבוע היא זכתה לעלות לבמה בערב ההתרמה של בית מיחא, ולשיר עם אסף אמדורסקי, שלומי שבן ויעל קראוס, מול מאות אנשים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"ביום שקיבלנו את הבשורה שרני שלנו כבדת שמיעה וצריכה להשתמש במכשיר שמיעה, השמים נפלו עלינו", מספרת דקלה לוי, אמה של רני, "היום אנחנו יודעים שלקות השמיעה שלה היא מתנה. רני גורמת לנו לשמוע את הסביבה טוב יותר, לרצות להיות אנשים טובים יותר ואנו מודים לאלוהים על הכל".

רני, אחות אמצעית לשני בנים, נולדה עם לקות שמיעה. כבר במהלך הלידה, בבדיקה ראשונה של סינון שמיעה בילודים, התעורר חשש שקיימת לקות, אך רופאת הילדים לא מיהרה לשלוח את התינוקת לבדיקה מיוחדת, שבדיעבד התברר כי מומלץ לבצע אותה במקרים דומים.

עד גיל שלוש התקשתה רני לדבר באופן שוטף והוריה ייחסו זאת לעיכוב התפתחותי. הם לא שיערו שמדובר בבעיה פיזיולוגית מולדת. "היו בעיות תקשורת ושפה", מספרת דקלה, "חווינו קושי בגידול ולאורך כל הדרך עשינו הרבה בדיקות כמו MRI מוח, והיינו אצל נוירולוגית ילדים וקלינאית תקשורת, אבל אף אחד לא ידע בוודאות מה הבעיה".

צפו ברני על הבמה:

בבדיקת שמיעה שנערכה לרני בשניידר, נאמר למשפחה, כי ייתכן שרני לא שומעת טוב את הוראות הבדיקה, או שאינה מבינה אותן והמליצו להורים לבצע את בדיקת ברה – אותה בדיקה מיוחדת שרופאת הילדים הייתה אמורה להמליץ עליה מיד לאחר הלידה. כך למעשה חזרה המשפחה לנקודת ההתחלה.

"עברנו כבר ארבע בדיקות שמיעה והיינו במעקב שוטף ואז פתאום נפלו עלינו השמיים אחרי הבדיקה האחרונה", מספרת דקלה, "הקלינאית שביצעה את הבדיקה בישרה לנו שזו בעיה עצבית לכל החיים והוסיפה שהיא בכלל בשוק שרני מדברת. באותו רגע גם הבנו שרני היא למעשה סוג של גאון, כי היא הצליחה לדבר מבלי לשמוע ולרכוש שפה".

בעוד הם מנסים לעכל את הבשורה הקשה, סיפר להם מנהל המחלקה על בית מיחא -מרכז טיפולי שמטרתו לתת מענה לילדים עם לקות שמיעה מגיל לידה ועד הכניסה לבית הספר.

רני ומשפחתה השתלבו מיד במקום, שאותו הם פוקדים פעם בשבוע. ביום שני האחרון, במהלך ערב ההתרמה לבית מיחא, זכתה רני לעלות לבמה ולשיר עם אסף אמדורסקי, שלומי שבן ויעל קראוס את השיר "כשאת בוכה את לא יפה", מול מאות אנשים.

"זה היה רגע מרגש, לראות את רני שם על הבמה, המסר שלי הוא שרגש של הורה הוא יותר מכל אמירה של רופא, צריך ללכת ולדרוש עד שתהיה תשובה של איש מקצוע בתחום". מסכמת האם דקלה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר