אמנון ארגוב. צילום: אבירז רז

אמנון ארגוב: "ביום שזהר ראה שאני נוגע בהרואין, הוא קרע אותי במכות"

לקראת המופע המוזיקלי החדש "בצל הזהר", אמנון ארגוב מספר על ההתמכרות לסמים ועל הגמילה הקשה: "אני כאן כדי לתת כוח לאנשים לצאת ממעגל הסמים"

פורסם בתאריך: 14.12.19 16:55

"חודש דצמבר סומן כחודש המאבק בסמים ואלכוהול בכל הארץ ואני כאן כדי לספר את הסיפור שלי, כדי לתת כוח לאנשים אחרים כדי שידעו שאפשר לברוא מציאות אחרת ושאפשר לצאת ממעגל הסמים, אני הצלחתי, כולם יכולים להצליח", כך אומר אמנון ארגוב, אחיו של זהר ארגוב ז"ל.

אמנון, בן 58, נשוי לאילנה ואב לשלושה ילדים המשרתים כיום ביחידות קרביות בצה"ל, שניים מהם בסיירת חרוב ואחד בחיל הים. הוא ידע גם ימים קשים של שפל, בהם לא פעם היה "זרוק" באיזו סמטה, ללא תעודה מזהה ובלי כסף, מתנודד בין חיים למוות. "גדלתי בבית עם עשרה אחים בשיכון המזרח של שנות ה-60 שהייתה אז לב ליבה של מעוז הסמים, אבל לא התערבבתי, הייתי ילד טוב, עוד לפני שזהר אחי פרץ לתודעה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אמנון התנדב ליחידה קרבית בצה"ל ושירת בסיירת מטכ"ל. "בשכונה באותם הימים, הייתי נחשב לזן נדיר עם כנפי הצניחה והנשק, שרק יחידי סגולה הצליחו להחזיק ברשותם. זהר תמיד היה משוויץ בי בכל הזדמנות", נזכר ארגוב.

כארבעה חודשים לאחר שחרורו של אמנון, יצא התקליט הראשון של אחיו "אלינור", שהפך את זהר ארגוב לכוכב עולה בן לילה. "הפכנו להיות המשפחה הכי מדוברת בארץ", מתאר אמנון. מכאן והלאה הכל התגלגל בקצב מהיר. "לזהר היו שלוש הופעות ביום, והוא עזב את שיכון המזרח ועבר לגור בפנטהאוז מפואר בתל אביב", מספר אמנון.

אבל עם ההצלחה המטאורית הגיעו גם הסמים. "באותה תקופה אבי כבר נפטר ובגלל שזהר היה גדול ממני לא היה לי נעים להעיר לו, הוא היה האח הגדול והמפורסם. אבל אמא שלי ביקשה שאלך לבדוק מה איתו, כי לב של אמא יודע הכל".

על הפעם הראשונה שראה את אחיו זהר משתמש בסמים מספר אמנון בעצב כשהוא שוקל את דבריו בזהירות. "פעם אחת כשהגעתי אליו לדירה והערתי אותי משינה אחרי הופעה בלילה, הוא קם והסניף הרואין. הייתי המום. שאלתי אותו מה לו ולזה, והוא התפרץ עליי באיזו זכות אני מעיר לו", מספר אמנון, "היום אני יודע שכנראה הוא כבר היה עמוק בתוך הסמים והוא לא אהב שבני המשפחה יראו אותו במצב הזה".

זוהר ארגוב בראיון לערב חדש שנת 1986

זוהר ארגוב בראיון לערב חדש בשנת 1986

אמנון שליווה את אחיו זהר בהופעות והיה נמצא הרבה בביתו בתל אביב, מתאר את הרגע שבו התנסה בסמים בעצמו בפעם הראשונה. "היינו בתצוגת אופנה, שאליה הגיעו כל המפורסמים באותה התקופה. זהר הוזמן לשיר באירוע ובסיום הערב הגיעו לביתו כל הדוגמניות והאנשים הכי נחשבים. כולם הסניפו הרואין סביבי והרגשתי כמו נטע זר. אחר כך החלטתי לנסות בעצמי ומשם מהלאה כבר הפכתי למכור בעצמי", הוא מספר.

"ביום שזהר ראה שאני נוגע בהרואין, הוא קרע אותי במכות", ממשיך אמנון, "התביישתי להודות בפניו שאני חייב מנה בכל בוקר מיד לאחר שאני מתעורר, כי הרגשתי שחסר לי משהו".

"ככה איבדתי 17 שנה מהחיים שלי, מתוכן 12 שנה בהן התגלגלתי בין בתי הסוהר בעקבות צריכת הסמים", הוא מוספר, "זהר התאבד כשישבתי בכלא ולצערי אפילו שבעה לא יכולתי לשבת עליו. נתנו לי לצאת להלוויה שלו ומיד אחר כך החזירו אותי לכלא. כך היה גם כשאמא שלי נפטרה, זה נתן לי מכה בנשמה".

לאחר אינספור ניסיונות להיגמל, הצליח אמנון לצאת ממעגל הסמים וכיום הוא נקי כבר 24 שנים, ואף מרצה על הסכנות בסמים במשרד הביטחון, בבתי ספר, באקדמיה, בגופים עירונים ובחוגי בית.

במקביל אמנון החל לפתח את עצמו במשחק ובשירה ואף העלה הצגה בנושא סמים, שמבוססת על סיפורו האישי, בשילוב השירים של אחיו זהר. בפברואר הקרוב יעלה המופע המוזיקלי "בצל הזהר" שכתב לפני כ-15 שנה, בהיכל התרבות יבנה, שאותו הוא מקדיש לכל בני משפחתו האהובים.

"חייתי חיים קשים ואינטנסיביים שיכולים למלא חיים של ארבעה בני אדם, אבל אני מאמין שאני אמשיך לשבת על המקלדת ולכתוב עם שיער שיבה ועם סיגריית הנובלס שאני לא מצליח להיפטר ממנה תקועה לי בין השפתיים", הוא אומר ומוסיף בחיוך, "אולי עוד אצליח לכתוב איזה ספר טוב שיישאר אחרי מותי ויתגמל את ילדיי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ראשוני

    כשגיליתי שאחי בן ה..10 מעשן סיגריה עם החברה בשכונה…. החטפתי לו ומאז לא נגע בסיגריה ואני גדול רק בשנה..
    מאז עברו עשורים של שנים
    החוכמה לפעול לפני שמתמכרים..

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר