עוז בן יצחק- צילום פרטי

מעיסוק במוות ובטרגדיות לספר ילדים: החיים החדשים של העיתונאי מראשון לציון

מצויד במבט מפוכח, מצליח עוז בן יצחק שנפרד מהתקשורת להפתיע לא מעט אנשים עם היצירה החדשה שהשיק

פורסם בתאריך: 22.11.19 08:55

עד לפני כשנה ערך עוז בן יצחק את עיתון "ידיעות תל אביב". על אף שנבחר לעובד מצטיין על הישגיו העיתונאים, אחרי 24 שנים בתקשורת החליט לעזוב, אחרי שהרגיש שמיצה את התחום. את האינטנסיביות החליף בעבודה בהסדרות מבלי לוותר על היצירתיות והאהבה לכתיבה שהפכו לספר ילדים.

בגיל 48, בן יצחק, נשוי ואב לשלושה ילדים מראשון לציון, משיק ספר הילדים ראשון: "בלי איה גאיה חיה שמעיה או פפיה", ומתרגל לחיים החדשים, מחוץ לתקשורת שבה שימש כעורך וככתב פלילים.

"אין ספק שזה תחום סיקור קשה", הוא מתייחס לעבודתו ככתב פלילים, "מדובר בהתעסקות כמעט יום יומית במוות ובטרגדיות אנושיות, אבל הוא מאוד מסקרן ולעיתים גם מרגש. בנוסף, זה תחום סיקור שמעמיד אותך כעיתונאי לא פעם בסיטואציות מורכבות ומאיימות. הסיפוק והריגוש הם אלו שגורמים לך להישאב לתחום ולהישאר בו. אז איך אחרי כל כך הרבה שנים החלטתי להוציא דווקא ספר ילדים? אני חושב שזו נישה מאוד מעניינת. בכתיבת ספר ילדים ניתן להשתעשע ולהתפרע וזה משהו שמאוד נהניתי לעשות".

אנשים שמכירים אותך יופתעו לגלות שהעורך הקשוח הפך לסופר ילדים?

"סביר מאוד שאנשים יופתעו".

איך נולדה הדמות של יהלי?

"יהלי היא בת הזקונים. ילדה מאוד חכמה ומצחיקה שאוהבת לדבר בחרוזים. היא משחקת איתנו ב'פינג פונג חרוזים', שבו כל אחד צריך להשיב בחרוז למילה שהיא בוחרת. המשפטים המצחיקים שהיא יצרה גרמו לי לחשוב על כתיבת ספר שבמרכזו ילדה חכמה, תיאטרלית וקצת מפונקת, שלא מוכנה להסתרק, לגזוז ציפורניים, לשתות שוקו ועוד – בתירוצים מופרכים ומצחיקים".

למרות שבן יצחק עצמו גדל על הקלאסיקות של סדרת ספרי הילדים "חסמב"ה" ו"השביעיה הסודית", הוא בחר ביצירה הראשונה שלו לילדים שלא לעסוק בהרפתקאות ותעלומות.  "לשמחתי הגדולה, הוצאת 'עם עובד' אהבה את הסיפור ובחרה באביאל בסיל המוכשר לאייר את הספר. אביאל הצליח לאייר את הדמות של יהלי ואת ההתרחשויות בדיוק מופלא".

איך הבנות שלך טליה וסתיו הגיבו כשקראת לגיבורה הראשית יהלי, על שם האחות הקטנה?

"הן מאוד מפרגנות. ברור שזה מחייב אותי להוציא עוד ספרי ילדים ולקרוא לגיבורות טליה וסתיו, בשם השוויוניות"

ספר הילדים שמשיק בן יצחק הוא גם סמל לפרידה שלו מהתקשורת. פרידה שמספקת לו כיום מבט אחר ומפוכח על התחום שבו עסק במשך שנים. "מצב ענף התקשורת כידוע לא מזהיר, על אחת כמה וכמה מצבה של העיתונות המודפסת", הוא אומר, "גם הרגלי הקריאה השתנו. בעבר הרבה יותר אנשים קראו עיתונים. כיום הכל זמין באינטרנט והחדשות מוגשות און ליין לכל טלפון נייד".

היו לך חרטות על כתבות שעשית?

"תפקיד הכתב לחשוף, לחקור ולשקף מציאות. ככתב, ובהמשך כעורך, הקפדתי לעשות זה וראיתי בכך שליחות. ברור לי שכתוצאה מהפרסומים היו מי שנפגעו. היו מקרים שבהם טעיתי בפרסום ולקחתי אחריות. התקשרתי לאדם שנפגע, התנצלתי ובהמשך תיקנתי. זה אנושי. לא ראיתי בכך פחיתות כבוד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר