טסה להשתלת לב, מיכל כהן (צילום ביתי)

"הרופאים אמרו שזה בלתי אפשרי": מיכל בת ה-11 טסה להמתין להשתלת לב בארה"ב

בעזרת כספי תרומות טסה המשפחה להמתין להשתלת לב שתציל את חייה של בתם הקטנה

פורסם בתאריך: 12.9.19 14:44

מיכל כהן בת ה-11 מראשון לציון זקוקה להשתלת לב דחופה. לפני חודשיים התעוררה מיכל באמצע השינה מכאב בחזה, בבדיקה בבית החולים שניידר בישרו הרופאים להוריה של כי הם נאלצים להרדים אותה ולחבר אותה למכונת לב ריאה אקמו בשל מצבה החלש של ליבה. לאחר הניתוח החליטה המשפחה לא לחכות להשתלת לב בארץ, וגייסה כספים דרך תרומות בכדי לחיות במשך שנה בארצות הברית, שם תחכה מיכל להשתלת לב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אמא של מיכל, תמר כהן, אמרה להשקמה ראשון לציון כי  "חשוב לנו לשמור על שלמות המשפחה, אחיה ובעלי יגיעו בסוף השבוע, התהליך הוא ארוך כי לאחר ההשתלה מיכל תצטרך לעבור תקופת שיקום שבית החולים מחייב לעבור כאן. בנוסף מיכלי קשורה מאוד לאחים שלה ואין לנו משפחה כאן כך שהנוכחות שלהם תסייע להחלמה שלה, אומרים משנה מקום משנה מזל. אנחנו ממתינים למזל שלנו. צריך לזכור שזו עדיין רק תחילת הדרך".

כהן הוסיפה כי "אנחנו בבית חולים בניו יורק, כרגע בטיפול נמרץ.  מיכלי עוברת סדרת בדיקות קפדנית מאוד. מנסים להתרגל לבית החולים, לצוות ולשפה החדשה. ובעיקר מלאים באופטימיות. בסוף השבוע הקרוב יגיעו האחים של מיכל ואנחנו מאוד מתגעגעים".

כנגד כל הסיכויים במצב הרגיש של מיכל היא טסה יחד עם אמא שלה, תמר כהן, לארצות הברית, ובתחילת השבוע הן נחתו בניו יורק, ביום שבת יצטרפו אליהן שאר הילדים ואביה. "נחתנו בניו יורק בשלום ומיכלי מאושפזת בבית חולים", כתבה אמא של מיכל, תמר כהן, בפוסט מרגש בפייסבוק. "קשה לתאר את ההרגשה של מי שהצליחו לעשות הכל נגד כל הסיכויים! כשהבנו שההמתנה לתרומת לב בישראל צפויה להיות ארוכה כל כך ושהלב המלאכותי של מיכל אומנם מאריך את חייה אך עם זאת מחליש ומסכן את גופה, ידענו שאנחנו חייבים לעשות משהו כדי להשפיע. כהורים אנחנו נמצאים במצב של חוסר אונים, המתנה ללא שליטה", הוסיפה כהן.

 

"החלטנו לקחת אותה לבית חולים בו הסיכויים למצוא לב גבוהים באופן משמעותי. ידענו שנצטרך להטיס אותה עם מכשור מסורבל וסוללה של חצי שעה. כשאמרנו את זה לרופאים כולם שללו את זה מיד ואמרו שזה בלתי אפשרי", כתבה כהן. לדבריה, "מעולם לא נעשתה טיסה כזו והסיכון היה מטורף. לאחר חישוב סיכונים של המתנה ממושכת ובעייתית מול טיסה מסוכנת החלטנו שאנחנו בוחרים בטיסה, ומאותו רגע הייתה לנו מטרה אחת – להגיע לניו יורק למרות שהסביבה והצוות הרפואי התנגדו כל כך".

החששות הציפו את המשפחה לאורך כל הדרך, "זו טיסה ארוכה, איפה ננחת אם יקרה משהו? מה אם לא יהיה חשמל בטיסה? אלה רק חלק מהפחדים שליוו אותנו ואת הצוות. התחלנו במסע שכנועים שמטרתו להראות שזה אפשרי גם אם זה אומר שמיכל תהיה הראשונה בעולם שטסה עם 'ברלין הארט' מעל האוקינוס האטלנטי", אמרה כהן. "תוך כדי תנועה הצוות השתכנע ונרתם למשימה. זה הצריך מערך שלם של צוות רפואים, מהנדסי מטוסים ועוד צוות של אנשי לוגיסטיקה שעמלו ותכננו את כל המסע הזה. לאחר מספר תרגולים 'על יבש' בהם ערכנו הדמייה עם אמבולנס ועם מטוס אל על ובכל פעם הצוות הפיק לקחים הגיע בשבוע האחרון הרגע לתרגל בזמן אמת", סיכמה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר