ד"ר אייל דורון. צילום: עידו איז'ק

מהם ארבעת המושגים החשובים בחיים בעידן החדש?

עשרות הגיעו להרצאתו המרתקת של ד"ר אייל דורון, על הדור השלישי במציאות שלא מפסיקה להתחדש ולהשתנות, שתתקיים גם מחר

פורסם בתאריך: 10.9.19 11:58

עשרות הגיעו אתמול (שני) למתחם היס פלאנט בראשון לציון, לערב בנושא חדשנות ויצירתיות במאה ה-21.

האירוע שהופק על ידי "השקמה ראשון לציון" ובנק לאומי, נפתח בהרצאה של מנהלת אזור מנהלת אזור המרכז והדרום בחטיבה הבנקאית בבנק לאומי, חנה אדרי, שהסבירה כי "אנו נמצאים בעידן של מהפכה דיגיטלית אמיתית. מכשיר הסלולרי שבידינו אחראי על הקניות שלנו, בעזרתו אנחנו מגיעים ממקום למקום, מעבירים כסף, פותחים חשבון, מעבירים חוויות ותמונות קונים וטסים לחו"ל אנו חייבים ללמוד ולהתאים את עצמנו כדי שלנו יהיה קל ונוח יותר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אדרי הדגישה כי הסמארטפון שינה את חיינו לחלוטין, וגרם לפער בין דורי, בין אלה שנולדו בעידן החדש לבין אלה שצריכים להתאים את עצמם למציאות.

"אנחנו נולדנו למציאות אחרת ומנסים ללמוד את הטכנולוגיה, הדיגיטל זו לא רק אפליקציה אלא דרך חיים ותרבות", אמרה אדרי, "אם פעם היינו מגיעים פיזית לכל מקום, לבנק או למשרד הרישוי, הרי שהיום בלחיצת כפתור אנו עושים את אותה הפעולה שבעבר גזלה מאיתנו זמן יקר. עבור הדור הצעיר מדובר פעולה טבעית, אבל גם בגיל השלישי אנו לומדים זאת ומתאימים את עצמנו".

לאחר מכן עלה להרצאה מרתקת, "סבתא וסבא בעולם החדש", ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית, שדיבר על נושא המשפחה החדשה ותפקיד סבא וסבתא בעולם שהשתנה בשנים האחרונות.

"הסבא והסבתא של היום טסים ונהנים, כשאנחנו רוצים את עזרתם לא בטוח שהם בבית בכלל. הם לא סיימו את ההתפתחות שלהם", אמר ד"ר דורון, "לכן התפיסה הבין דורית צריכה להשתנות – לכל דור יש מה ללמוד מדור אחר. כבר עברנו את השלב בו זקן השבט צריך רגע לפני מותו להעביר את המורשת. לכל אחד יש מה ללמוד מהאחר ולאורך כל הדרך".

לדברי ד"ר דורון, בעקבות המציאות שהשתנתה והעובדה שההורים עובדים עד שעות מאוחרות ומפתחים קריירה, הם חווים אשמה. דבר שמשפיע על חינוך הילדים, ואמר:" ילד שיכול לפתור בעיות הוא ילד שיגדל להיות יצירתי".

בהמשך דיבר ד"ר דורון על ארבעת המושגים החשובים בחיים: הצלחה, חופש, אושר וחשיבה עצמית, ולסיכום ציין כי "משחק מחשב נחשב בעיני רבים כמשהו שכולו הרס ובזבוז זמן, אבל יש ילדים רבים שלומדים ממנו בלי סוף. השאלה במה משחקים ומה לומדים ואנחנו, כאן, המבוגרים צריכים לבדוק את זה לא לשלול זאת".

מפגש נוסף יתקיים במתחם יס פלאנט ברחוב המאה ועשרים 4 מערב ראשון לציון, מחר (רביעי), בין השעות 10:00-12:00.

לפרטים נוספים ולהרשמה ליחצו כאן

ההשתתפות ללא תשלום ומותנית בהרשמה מראש

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר