ד"ר אייל דורון. צילום: עידו איז'ק

סבא, סבתא, מה אתם באמת יודעים על חינוך הנכדים בעולם החדש?

"להורים של ההורים שלנו יש תפקיד משמעותי. יש להם זמן וסבלנות, בעוד ההורים צעירים, רצים קדימה", מסביר ד"ר אייל דורון שיגיע לראשון לציון כדי לדבר על "סבתא וסבא בעולם החדש"

פורסם בתאריך: 5.9.19 15:56

שני מפגשים בנושא הורות, תחת הכותרת "סבתא וסבא בעולם החדש" יתקיימו בראשון לציון, במטרה לתת כלים להורים ליהנות מהורות וחינוך במאה ה-21, ולהתבונן בפרספקטיבה רעננה וחדשנית על היחסים במשפחה מול ילדי העידן החדש.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במרכז המפגשים, שיתקיימו ביוזמת השקמה ובנק לאומי, תעמוד הרצאתו של ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית ומומחה לפתרון בעיות בעולם משתנה. בהרצאתו ידבר ד"ר דורון על הספר החדש שלו, "להמציא מחדש הורות וחינוך במאה ה-21", שיצא בהוצאת "כתר".

ד"ר דורון יעסוק ב"סבתא וסבא בעולם החדש", ויבהיר כיצד הפך התפקיד של הסבים וסבתות לדרמטי ומשפיע, והיכן הם יכולים לעזור ולהשלים את חינוך הדור הצעיר. זאת, בזמן שההורים הצעירים מתמרנים בין קריירה למשפחה.

"להורים של ההורים שלנו יש תפקיד מאוד משמעותי. הרבה פעמים יש להם זמן וסבלנות להסתכל על הדברים, בעוד שהילדים שלהם, הורים צעירים, רצים קדימה ואין להם זמן ונחת. אפשר לעבור מהסבא והסבתא שתמיד כיף איתם, לסבא וסבתא שנותנים לילד להתפתח ולהיות יצירתי", הוא אומר.

עוד מוסיף ד"ר דורון כי "סבא וסבתא שהם מנטורים, שמשלימים מה שלהורים הצעירים, אין זמן או נחת להתעסק בו. חשוב לזכור שגם סבא וסבתא הם אנשים צעירים ומתפתחים. כמו שההורים נמצאים בעיצומם של החיים, ברור ש גם הסבא והסבתא לא סיימו את ההתפתחות שלהם. התפיסה הבין דורית צריכה להשתנות – לכל דור יש מה ללמוד מדור אחר. כבר עברנו את השלב בו זקן השבט צריך רגע לפני מותו להעביר את המורשת. לכל אחד יש מה ללמוד מהאחר לאורך כל הדרך".

בהרצאותיו בנושאי הורות, ד"ר דורון מספר על ג'ק מא, מייסד עליבאבא. "הוא רצה ללמוד אנגלית, הלך למלון היחידי בעיר שלו בסין בו ישנם תיירים דוברי אנגלית, והחליט להוביל את התיירים חינם כדי ללמוד אנגלית. חמש שנים רצוף הוא עשה זאת. אנחנו קוראים לזה – 'בית הספר לחלומות שלי'. לכל אחד יש דרך כיצד ללמוד וחובה עליו למצוא אותה".

במהלך ההרצאה מסביר דורון בין השאר שההורים, ובמיוחד אימהות, חווים אשמה על שהם מנהלים קריירה – במקום להיות בבית עם הילדים. אשמה זו גורמת להם לא להיות עצמם בנוכחות הילדים שלהם, מה שמזיק ופוגע לדבריו בחינוך.

כמו כן, דורון יסביר להורים כיצד הורות של כללים וחוקים, פוגעת ביצירתיות ילדיהם: "הורים צריכים לחנך את הילד על פי דרכו ותשוקותיו, ועל פי האינטואיציה שלהם כהורים. "הם רוצים לגדל ילד בריא, מאושר ופותר בעיות וזה לא ייקרה דרך ההורות הסמכותית. אם אגיד לילד מתי ללכת לישון, לראות טלוויזיה ולצחצח שיניים, אני מסרס אותו. תלמדו את הילד ערכים, לא כללים".

את המפגשים יפתח אורי גבזה, מנהל אזור י-ם בחטיבה הבנקאית של לאומי. גבזה ידבר על בנקאות בעידן הדיגיטלי ועל האתגרים שמביאים השינויים הטכנולוגיים והקדמה.

"אנו בקבוצת לאומי נמצאים בחזית הטכנולוגית עם 'Pepper', הבנק הדיגיטלי שכולו במובייל אשר נועד לכל אחד ואחת שרוצים לצרוך בנקאות דרך הפלאפון ועם VIDEA, חברת ניהול תיקים חדשה המאפשרת ללקוחות כלל הבנקים לנהל תיק השקעות מקוון באופן חכם ופשוט באמצעות פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת – ובדמי ניהול מהנמוכים בשוק", אומר גבזה.

הוא מוסיף כי "כיום, בכל חברה וגם אצלנו בלאומי, הרי שכדי להעניק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר, צריך לדעת לענות על כל צרכי הלקוחות, גם הדיגיטליים וגם האנושיים, הבין אישיים. אנחנו כל הזמן בחשיבה ועשייה, על מנת לדייק את המענה, ההצעות והפתרונות שאנחנו יכולים לתת ללקוחת שלנו בכל הערוצים. היום בלאומי אפשר להגיע לבנק דרך 'הזמן פגישה', בדיוק כמו להזמין תור בקופת חולים. זה שירות ראשוני בבנקאות, חדשני וטכנולוגי, שמחבר לצד האנושי".

שני המפגשים יתקיימו במתחם יס פלאנט ברחוב המאה ועשרים 4 מערב ראשון לציון, לפי הפירוט הבא:

יום שני, 9.9.19 בים השעות 19:00-21:00

יום רביעי 11.9.19 בין השעות 10:00-12:00

לפרטים נוספים ולהרשמה ליחצו כאן

ההשתתפות ללא תשלום ומותנית בהרשמה מראש

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר