צילום: דורית לוי

המדוזות עוזבות – המתרחצים באים: מה אתם יודעים על חופי ראשון לציון?

כמה מתרחצים, מה קורה עם חניה ומה תעשו אם בטעות שכחתם את המגבת בבית: כל מה שאתם צריכים לדעת על רצועת החוף הכי מבוקשת בסביבה

פורסם בתאריך: 27.7.19 17:34

חוף הים בראשון לציון הוא אחד החופים הפופולריים בארץ. הוא כולל כמה חופים, יש לו מתחם של מתקני כושר, נגישות לנכים, שטחי חניה, המון מים צלולים ואפילו עמדה אוטומטית לקניית מגבות למי ששכח.

לקראת עזיבת המדוזות את חופי ישראל, "השקמה ראשון לציון" עם עשרה פרטי טריוויה על החוף המבוקש שלנו. יודעים את התשובות? נסו וגלו.

מהו שטח החוף של ראשון?

חוף ראשון לציון כולל 1,050 מטרים, לא פחות.

כמה מצילים יש לאורך החוף?

ברצועת החוף של ראשון יש שש תחנות הצלה הפרושות לכל אורכה, עם שלושה מצילים בכל תחנה בכל משמרת. בכל עונה מועסקים 24 מצילים שעובדים במשמרות, כשהצעיר ביותר הוא בן 25 והמבוגר ביותר הוא בן 63.

מתי מותר לרחוץ בים?

שעות פתיחת עמדות ההצלה הן מדי יום מהשעה שבע בבוקר, כאשר הסגירה עד לסוף חודש אוגוסט היא בשעה שמונה בערב או עם שקיעת החמה. חשוב לציין כי ראשון לציון היא העיר היחידה שמפעילה שירותי הצלה עד השעה שמונה.

מה עם נגישות לנכים?

בחופי ראשון לציון יש הנגשה לנכים ומוגבלים ובנוסף, מדובר בעיר היחידה שמנגישה מוגבלים למים על ידי בני נוער.

עד כמה החוף פופולרי?

מדי יום פוקדים את החוף כ-30 אלף איש מרחבי העיר וחוצה לה, ובשבתות המספרים משלשים את עצמם ועומדים על כ-100 אלף מבקרים ביום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יש חניה?

לרשותם של כמות המבקרים האסטרונומית עומדים כ-2,500 מקומות חניה הפזורים בכניסה לחופי הים. לרוב לא תמצאו חניה אם תגיעו בשעות העומס, אבל אל דאגה – לעיריית ראשון לציון יש תוכניות להקמת מגרשי חניה נוספים באזור הים. מה תעשו עד אז? פשוט תגיעו מוקדם.

מתי הכי עמוס?

שעות העומס בימי חול מתחילות ב-12 בצהריים, אולם בשבת המצב משתנה לחלוטין ושעות העומס הן דווקא בשעות הבוקר, מהשעה שמונה, אז מתחיל להזדחל נחיל מכוניות שתרות אחרי חניה פנויה.

כמה עולה קרטיב?

המחירים של הקרטיבים שנמכרים בחוף מפוקחים, ולרוב תוכלו למצוא קרטיב קרח במחיר של חמישה שקלים ליחידה, זאת בתנאי שאתם תושבי העיר, כמובן.

אופס, שכחתם מגבת. מה עושים?

שכחתם את המגבת בבית? לא נורא, לאורך החופים של ראשון לציון מוצבות חמש מכונות אוטומטיות שישמשו אתכם לקניית מגבות חוף גדולות בעלות של עשרה שקלים בלבד. בסיום השימוש תוכלו להחזיר את המגבת או לתרום אותה לטובת עמותת צער בעלי חיים שיעשו בה שימוש לטובת בעלי החיים שברשותם.

ואם פתאום בא לכם אקסטרים?

תמיד חלמתם לשוט בחסקה? לדהור על אופנוע ים? בראשון לציון תהיה לכם הזדמנות לעשות את זה. לאורך החופים מוצבות שתי סירות חסקה בכל תחנה, ובסך הכל 12 סירות, וכן שני אופנועי ים חדישים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומתי ינקו את גבעות הצדפים לכל האורך?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר