רקדן הבטן מראשון לציון: "הכי חשוב להיות מאושרים בזהות המינית"

שלומי עמר, מפיק אירועי החינה שיצא מהארון רק בגיל 25 מספר על הקשיים ובטוח שבסוף יהיה כאן שוויון זכויות

פורסם בתאריך: 5.7.19 10:28

בגיל 16 החל שלומי עמר, תושב ראשון לציון בן 37, להפיק אירועים שלא היו מביישים משרד הפקה ותיק ומקצועי. תחת ידיו ותושייתו נבראו בר אקטיבי, מיצגים ומופעי רקדניות. הוא בעצמו רקדן מלידה לדבריו, מומחה בכל הסגנונות אבל מאוהב בריקודי בטן שהפכו בשנים האחרונות לעיסוק העיקרי שלו לצד הפקת חינות, תפירת תחפושות וגם תואר מחייב: אלוף המימונה של ראשון לציון.

"אנשים לא יודעים, אבל ריקודי בטן התחילו במצרים ובארצות ערב דווקא מרקדנים גברים", מספר עמר, "עם השנים הוא הפך לעיסוק של נשים, אבל הוא בהחלט התחיל כריקוד גברים בארמונות של המלכים בעוד לאשה היה אסור להראות את עצמה. בשבילי להגיע לאירוע ולתת נאמבר של ריקודי בטן – זה הלב, ואנשים אוהבים את זה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


למרות שעמר משתייך לקומץ קטן של רקדני בטן שפועלים בארץ, הוא לא מרגיש חריג. כשהוא נשאל אם הריקוד שייך לזהות המינית שלו הוא צוחק.

"עד גיל 25 יצאתי עם נשים והיו לי כמה חברות. בגיל 25 היתה ההתנסות הראשונה שלי עם גבר, ומאז הבנתי שזו ההעדפה שלי, גברים. היה לי עד לא מזמן בן זוג במשך עשר שנים, כך שהריקודי בטן לא קשורים לזהות המינית – הרבה לפני שהייתי בקהילת הלהט"בים הייתי רקדן".

עכשיו, כשעונת החתונות בעיצומה, הוא מלא בעבודה. החינה הפכה בשנים האחרונות לאירוע מבוקש בכל המגזרים ומכל הארץ מגיעים אליו ל"אגדות קזבלנקה", עסק שבמסגרתו הוא מפיק חינות שהפכו לשם דבר.

"החינות שלי מיוחדות בתלבושות שאני תופר וגם מייבא ממרוקו", מספר עמר, "הכל אצלי אותנטי אורגינל. חוץ מהתלבושות יש את התפאורה וכמובן שיש מבחר גדול. אנשים ממליצים עלי בכל פעם בסיום אירוע ואני מצדי נותן את הנשמה בכל שמחה".

במצעד הגאווה שנערך בראשון לציון הוא לא היה נוכח מפני שהיה מחויב לעבודה, אבל בשנה שעברה הוא צעד וגם רקד על הבמות בעיר יחד עם הזמרת נסרין. "המצעד זו מסיבה אחת גדולה", הוא אומר, "מי לא רוצה לבוא למסיבה עם מיטב האמנים מהטובים בארץ ביום שישי בצהריים? כ-50 אחוז מהמשתתפים הם סטרייטים כי זה קרנבל אחד גדול וכיף".

עמר הודף את הביקורת על פרובוקטיביות האירוע שהושמעה סביב מצעד הגאווה. לדבריו, "בראשון לציון ובכלל בפריפריות המצעדים מאוד מכובדים. בתל אביב זה נכון שהוא יותר פרובוקטיבי, אבל תל אביב היא עיר בפני עצמה. כמובן שיש אג'נדה מאחורי המצעד של שוויון זכויות, וכשאני ארצה להיות אב אני אצטרך לפחות חצי מיליון שקל, ובאמת משנה לשנה רואים שהמצעד גדל ובסוף יהיה כאן שוויון זכויות. כך שאלה שמלינים על המצעד – לצערי זה נובע מחוסר ידע. זה לא משנה בסיכומו של יום אם אדם הוא סטרייט, להט"בי או טראנס – הכי חשוב להיות מאושרים בזהות המינית".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה כל כך אירופאי ומודרני. כל הכבוד לעריית ראשון לצין. טפו עלייכם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר