מה ההבדל בין "סמי הכבאי" ל"כלה מאיסטנבול"?

הבמאי סהר לחמי מראשון לציון עושה לכם בית ספר לסטנד אפ ומפתיע עם פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 11.5.19 13:24

רק לאחרונה חזר לארץ הבמאי סהר לחמי מראשון לציון. זה קרה לפני חצי שנה, אחרי שנחל הצלחות מקצועיות בארצות הברית, ובפרק הזמן הקצר הזה הוא כבר הספיק לתכנן ולהוציא אל הפועל פרויקט מפתיע בשם "האקדמיה לסטנד אפ" שמפיל מצחוק כל מי שנחשף אליו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לחמי רגיל למצוא את עצמו במרכזם של פרויקטים מעניינים, והפעם מדובר באחד שאפתני במיוחד – הוא קיבץ סביבו עשרה שחקני תיאטרון, בובנאים ועוד אנשי במה למיניהם, כשלכל אחד מהם הוא כותב מופע סטנד אפ באורך מלא. אחת לשבועיים מתכנסים כל האמנים למופע מיוחד שבו הם בודקים מול קהל חי קטעים מתוך החומרים שכתב להם לחמי במהלך השבוע. כפי שעשה בעבר עם מופעים מיוחדים דוגמת "סטנד אפ בחשיכה" ומופע הבידור "מה? ריחואנה!", גם בפרויקט הזה לחמי מחפש ליצור את הדברים המיוחדים, וזה עובד.

להשתעל מצחוק

"האקדמיה לסטנד אפ" מפיקה בימים אלה שני מופעים במסגרת הפרויקט. הראשון הוא מופע של מינדי טיאר זנגי, אחת מהבובנאיות היותר מפורסמות בארץ ("שקע ותקע", "מדינת הגמדים" ועוד) שלה כותב לחמי מופע סטנד אפ עם בובות אשר יש הטוענים כי הוא עומד להיות שלאגר גדול, ואילו המופע השני הוא של שובל בן זאב, שחקן תיאטרון חירש, "שאיתו אני מפיק לראשונה מופע סטנד אפ שלם של אמן חירש", מספר לחמי בראיון ל"השקמה ראשון לציון".

בהופעות הללו הקהל מצומצם בכוונה ומונה כ-50 איש בלבד שיושבים דרוכים ומוכנים. ראשון עולה שובל, הסטנדאפיסט החירש. הוא מדבר עם הקהל בשפת הסימנים ויוצר תחושה שכך עומדת להיות ההופעה לכל אורכה, אלא שבאופן בלתי צפוי הוא לפתע פותח את הפה ומתחיל לדבר עם הקהל ממש כמו אדם ששומע. הוא מצליח להצחיק את הקהל עם סיפורים מעולמו של האדם החירש, ובקהל לא נשאר צופה אחד אדיש.

אחריו עולה מינדי טיאר זנגי והבובות שלה. אלא שאם ציפיתם לבובות מן המניין, לא הגעתם למקום הנכון. מינדי מצליחה ללהטט בין הבובות שלה ומשכיבה את הקהל מצחוק. כשהיא מסיימת, אין לאף אחד מושג מה כבר יכול להפתיע אחריה.

כאן מגיעה הפתעה בדמותם של שלושה אמנים – בועז נחום, יואב כהן וערן בר סלע – שמופיעים אחד אחרי השני בלי עצירה ומשכיבים את הקהל מצחוק. בועז מספר בשנינות על חיי הרווקות שלו, יואב כהן מחזיר לימים שבהם גלגל אותנו מצחוק בהצגה "מה? ריחואנה!" ומספר בקטע נדיר על ההבדל בין התוכנית "סמי הכבאי" ל"כלה מאיסטנבול", ובר סלע פתאום מגיח לבמה ונראה כאילו היה שם תמיד. כמו קוסם שיודע לבצע אחיזת עיניים הוא מכניס בדיחה אחרי בדיחה, והקהל משתעל מרוב צחוק.

לסיום עולה אחד האמנים המוכרים בסצנה כדי לסגור את הערב. עד עכשיו הופיעו בהופעות אורח נדירות שסיימו את הערב בצורה מושלמת רוני ששון, אורי ברויר, מוחמד נעמה ונוספים. לחמי טוען שהמסורת הזאת תימשך, ולדבריו "הפתעות רבות צפויות בהמשך".

איך נולד המופע?

"הכל התחיל למעשה משחקן אחד שפנה אלי בבקשה לכתוב מופע סטנד אפ כשבעקבותיו הגיעו האמנים הנוספים. הערב עצמו מתקיים אחת לשבועיים בתיאטרון חמשת החושים בראשון לציון ויש בו תחושה מיוחדת של חלוציות".

ספר על המופע של שובל בן זאב – איך זה לעבוד עם אמן חירש?

"האמת שזו חוויה, להנגיש מופע שלם שמבוסס על שיחה בין האמן לקהל בשפת הסימנים. זה היה אתגר ענק עבורי ולשמחתי צלחנו אותו, ולראיה – הביקורות על המופע הזה שמהללות את הבחור ואת ההפקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר