המימונה בבית משפחת עזרן
המימונה בבית משפחת עזרן

המימונה של משפחת עזרן: 500 אורחים, זיקוקים ומתכון מנצח

כבר 10 שנים שהבית של משפחת עזרן מארח במימונה מאות אנשים: על ההכנות, ההשקעה והמתכון של ז'נט שתכין מופלטות מלא פחות מ-45 ק"ג קמח

פורסם בתאריך: 27.4.19 13:22

ז'נט ויניב עזרן, הפעילים החברתיים מראשון לציון, יחגגו במוצאי שבת את המימונה המסורתית זו השנה העשירית, עם לא פחות מ-45 ק"ג מופלטות ומאות אורחים.

"המימונה זה הסיפור האהבה של יניב", מספרת ז'נט, "הוא התחיל עם זה אחרי שסבתא שלו נפטרה. הוא מרגישב שהוא בעצם ממשיך את המסורת שלה, שנמשכה שנים. בבית אנחנו מחכים כל השנה לערב הזה, ומתרגשים בכל פעם מחדש".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יניב עזרן הוא דמות מוכרת בראשון לציון. הוא פעיל חברתי שמתנדב בניצני ראשון, משמש כיו"ר בית הספר רוזן, ופעם בשנה הוא גם אחד האנשים שמפיקים את אחד מאירועי המימונה היותר גדולים בעיר. "עבורי המימונה זו ברכה, 'תרבחו ותסעדו' זה לא איזה סלוגן, אלא ברכה אמיתית מהלב".

משפחת עזרן נערכת למימונה הרבה לפני החג. ז'נט וארבעת ילדיה עובדים במרץ כדי להספיק ולהכין את העוגות, העוגיות והקינוחים. שבועיים לפני החג הם מתחילים בהכנות: אופים ומטגנים את העוגיות המיוחדות, ולאחר מכן מעבירים למקרר מיוחד, שעובר בערב חג הפסח מכירת חמץ. בחג הפסח עצמו מכינה המשפחה את העוגיות והקינוחים הכשרים לפסח ובערב המימונה ז'אנט מכינה מופלטות מלא פחות מ-45 ק"ג קמח.

"המימונה התחילה אצלנו בקטן", מספר יניב, "לפני עשר שנים החלטתי שאני ממשיך את המסורת של סבתא וסבא עזרן, הזמנו 80 אורחים ומשנה לשנה זה גדל. בסך הכל גם השנה יגיעו אלינו כ-500 אורחים, שיכנסו ויצאו במשך חמש שעות. אם אשתי לא היתה בעניין כל זה לא היה קורה. היא זאת שדואגת שהכל ידפוק כמו שצריך. היא אחראית על המתוקים והמופלטות, אני אומנם רציתי להמשיך את המסורת, אבל זה קורה בזכותה".

"מגיעים אלי המון אנשים, משפחה, חברים וחברי מועצה, גם רז קינסטליך ראש העירייה הוזמן", ממשיך יניב, "והשנה, כמו בשנה שעברה, יהיו זיקוקים בפתיחת הערב, ולאחר מכן יגיע זמר אורח. השנה הזמנו את אורן נגר. יש גם תלבושות מרוקאיות, מלא מתוקים ומופלוטות והרבה שמחה בלב.

ז'נט ויניב עזרן

המתכון של ז'נט למופלטה:

המצרכים (לכ-20 מופלטות): 

1 ק"ג קמח

1 כף סוכר

1 כף מלח

1 ביצה

1 כף שמרים יבשים

שמן

4 כוסות מים

אופן ההכנה:

מערבבים את כל המצרכים בקערה גדולה ומשאירים את הבצק לתפיחה למשך חצי שעה. לאחר מכן טובלים את הידיים בשמן ויוצרים כדורים. ממתינים 10 דקות להתפחה חוזרת ולאחר מכן פותחים את הכדור עם הידיים עד שנוצר עלה בצק דק.

את העלים מניחים במחבת (אפשר גם ללא שמן) מטגנים למשך דקה והופכים. מעל העלה פותחים כדור חדש ומניחים על הראשון – עד שמגיעים לעשרה. את המופלטות מניחים על נייר סופג ומזליפים מעליהן חמאה ודבש.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר