צילום: תום ג'ני

הלב השבור של הראפר מראשון לציון לא מפסיק לכבוש לבבות

הראפר העולה מאור אשכנזי בן ה-18, שפרץ עם "טיפשים וצעירים", מספר איך ממשיכים לעשות מוזיקה במדי צה"ל ואיך הלב השבור הפך ללהיט

פורסם בתאריך: 4.5.19 17:56

איך נשמע שיר אהבה קורע לב של ראפר בן 18? תשאלו את מאור אשכנזי מראשון לציון, חייל טרי שכתב בדם לבו את כאב הפרידה שלו מחברתו הראשונה בסינגל "כלום לא ממכר כמוך" שיצא לפני כמה שבועות. עם מילים כמו "אני יכול להתמכר לסמים, אני יכול להתמכר לשתייה/ אני יכול להתמכר לשירים עצובים, בעיקר כשאני במיטה/ אני יכול להתמכר לירח, במיוחד כשהוא חצי מלא/ אני חושב שהתמכרתי לריח שלך ועכשיו הוא פשוט לא יוצא" – אשכנזי לגמרי נשאר בז'אנר האפלולי של הראפ, ועדיין מצליח להעביר את המסר הרומנטי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הוא התפרסם לפני כמה חודשים לאחר שהוציא שיר בשם "טיפשים וצעירים", סינגל מלווה בקליפ שהצליח לחצות את 300 אלף הצפיות ביוטיוב ולשים אותו על מפת הראפ המתפתחת בארץ. בנובמבר האחרון התגייס אשכנזי לחטיבת הנח"ל לשירות כחובש קרבי בגדוד 932, ובימים אלה, בין ריצה בטירונות למארב לילי, הוא מקדם את הסינגל החדש ועובד על אלבום ראשון, כי המוזיקה והיצירה מבעבעות אצלו בכל מקום ונשמעות באוזניו אפילו מבעד לשאון המטווחים.

אשכנזי התחיל לכתוב על חוויותיו האישיות ולשיר אותן כשהיה נער בן 14. "באותה תקופה התחלתי לשמוע את Eminem", הוא מספר, "ומשם זה התפתח לשירים אישיים שלי. את השיר הראשון שלי, 'טיפשים וצעירים', כתבתי כשהייתי בן 15, והוא יצא בנובמבר האחרון וצבר כבר יותר מ-300 אלף צפיות והשמעות בתחנות רדיו שונות כמו רדיוס ועוד".

יש מי שכותב איתך את השירים?

"אני כותב לעצמי את כל השירים, ואילו את העיבוד המוזיקלי והלחנים עושים המפיקים יואב רוזנברג וגל טבת. איתם אני עובד על אלבום הבכורה שלי, והם גם הפיקו את הסינגל החדש 'כלום לא ממכר כמוך' שיצא רגע אחרי שהתגייסתי, שיר שמדבר על האהבה הראשונה שלי שהיתה וכבר איננה".

זה ממש לא מובן מאליו שחייל צעיר מוצא את הזמן להקליט שיר ולצלם לו קליפ מושקע, אבל למזלו של אשכנזי, הצבא בא לקראתו. "השיר הוקלט והקליפ צולם במהלך הטירונות בסופי שבוע", הוא מספר, "בסוף השבוע שנקבע לצילומים הפלוגה שלי נשארה שבת, ובזכות המפקדים שלי שידעו כמה הנושא המוזיקלי חשוב לי, הם נתנו לי אישור מיוחד לצאת למרתון של צילומים מהשעה תשע בבוקר ועד שעות הלילה. זאת היתה חוויה מטורפת ומספקת עם צוות מקצועי מהמעלה הראשונה בראשות הבמאי אלון דניאל והמפיק דין בן דרור".

אתה זוכר את הפעם הראשונה שהשיר שלך הושמע ברדיו?

"זו היתה התרגשות רצינית. האמת שכבר די קיבלתי את החום והדחיפה מהרשת לאחר שהשיר הראשון הגיע ל-300 אלף צפיות, וקיבלתי מלא תגובות מילדים שהרגישו כמוני את מה שעברתי, אבל לקבל את הפרגון מהרדיו וממומי לוי מרדיו 100FM שפשוט לא הפסיק לפרגן היה מדהים".

עד כמה השירים נוגעים לחיים האישיים שלך?

"השירים שלי הם סיפורים אישיים שלקוחים מחיי האישיים והם תמיד מגיעים ממקום מאוד אישי ואמיתי. אני כותב בשביל לפרוק מה שאני מרגיש בכנות מוחלטת מול הדף".

תן דוגמה.

"השיר החדש שלי הוא שיר שמגיע ממקום מאוד אינטימי ואישי שלי. הוא מתאר את הזוגיות שלי באהבה ראשונה ומה הרגשתי והוא חושף המון צדדים אישיים בי. גם 'טיפשים וצעירים' הוא שיר מאוד אישי שמתאר את החוויה שלי כנער מתבגר בישראל. זו תקופה לא קלה לאף אחד, ואני ביטאתי את הקושי במילים. לא עברתי חרמות או הצקות, אבל הקושי הוא יומיומי וכל אחד מוצא את עצמו מתבטא בדרך זו או אחרת. גם בהמשך באלבום יש המון שירים אישיים וחשופים שאני מאמין שהרבה אנשים יוכלו להזדהות איתם".

אתה עדיין בזוגיות?

"אני והחברה נפרדנו קצת לפני שהתגייסתי לצבא, שם גם יצא לי לכתוב כמה שירי אהבה עצובים, אבל כרגע אני מתרכז ביצירה ובחלום שלי ובאלבום הקרב שאני עובד עליו כמעט שנתיים שלמות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר