(צילום עידן טלמור: ליה טלמור)
(צילום עידן טלמור: ליה טלמור)

מה אתם יודעים על כוכבי הרשת שכבשו את לב הילדים?

אביב ראובן ועידן טלמור שיזמו את סדרת הרשת "פול האוס", שזוכים לפופולריות בקרב הילדים ובני הנוער, מספרים איך זה עובד

פורסם בתאריך: 13.4.19 14:55

אם בעבר כוכבי ילדים היו מנחים בערוץ שש המיתולוגי או בזאפ לראשון, היום הם נערים ונערות בעצמם, ולכולם ניתנת ההזדמנות להפוך למפורסמים במרחק פרסום סטורי באינסטגרם. התחום הפך לתעשייה ברגע שבו הומצא המונח "יצרני תוכן" כאשר הבלוגר הוא העורך, התסריטאי, השחקן והצלם, ונדרשת ממנו עבודה קשה בדרך ללב העוקבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עידן טלמור. צילום: ליה טלמור

לעידן טלמור, בן 23, אושיית רשת מראשון לציון, יש 171 אלף עוקבים באינסטגרם. הוא התחיל בסרטונים בפייסבוק, עד שסרטון אחד בשם "נודר נדר" הגיע לשלושה מיליון צפיות, ומשם הדרך להצלחה היתה קצרה – תוך ימים ספורים נוספו לו אלפי עוקבים, נוסדו לכבודו עמודי מעריצים והוא התחיל לקבל הצעות לפרסומות.

בהמשך החליט טלמור להוציא שיר בשם "לה פיו בלה" ביחד עם קווין רובין, ובמילותיו: "לא בגלל שאני חושב שאני זמר, אלא בגלל שזה חלום ילדות". אחרי שהשיר יצא, טלמור פגש פנים אל פנים את הבריונות ברשת עם אלפי תגובות מרושעות שקיבל שכללו איחולי מוות ודברים מאיימים אחרים. "אחר כך היה לי סוג של ירידת מתח", טלמור מספר, "והתחלתי לעבוד בחברת ביטוח במקביל לאינסטגרם. הייתי קם בשעה שש וחצי בבוקר, עובד עד שלוש, חוזר הביתה ומצלם, כותב ועורך עד אחת בלילה. בשלוש בלילה הייתי הולך לישון".

כשטס טלמור לחופשה באירופה עם חברים, היתה לו לפתע הארה שזה החלום שלו והכיף שלו, להצחיק אנשים ולבדר. הוא חזר לארץ, התפטר מהעבודה, ובמשך ארבעה חודשים עבד על פרויקט הווילה "פול האוס" ביחד עם מאור גמליאל בן ה23 שזכור בעיקר מהשיר "מושיקו" אותו ביצע ב"כוכב הבא".

אביב ראובן, בן 30 מחולון, שף מצליח בעברו, מספר ש"לפני הרשת הייתי שף בז'אנר איטלקית במרינה בהרצליה. התחלתי לרשום סטטוסים מצחיקים בפייסבוק, ומשם זה נמשך, התחזק וצבר תאוצה". בהמשך הפך לאחד מהוגי הפרויקט של הווילה, בין השאר מתוך מלחמתו ברשת נגד חרמות בבתי ספר. כי אם כיום יש לו 233 אלף עוקבים באינסטגרם וכל סלפי או סטורי שלו שובר שיאי צפייה – יש תמונה אחת שמלווה אותו מאז היה ילד בבית הספר ולא מניחה לו. היום שבו אביב, הילד השמן, בחר להיות שוער במשחק כדורגל.

"תלמיד שרצה להרחיק את הכדור מחצי מגרש נתן בעיטה והכדור נכנס לי לשער", מספר ראובן, "ומאותו הרגע הפכתי לילד הכי שנוא בכיתה בקרב הבנים וגם בקרב הבנות. אף אחת לא רוצה להיות חברה של הלוזר של הכדורגל". לכן אביב, שידע חרם בחייו, מעביר באופן תדיר מסרים באמצעות הרשתות החברתיות הקוראים לילדים לא לעשות חרמות על חבריהם לכיתה.

לא בכדי לוחם אביב ראובן נגד חרמות. השיימינג והבריונות ברשת היא תופעה בזויה ואלימה שפוגעת ברבים, כאשר האינטרנט מסייע להפיץ במהירות את המסרים הפוגעניים. "זו חוויה נוראית שלעולם לא אשכח", הוא מסביר, "ואני חושב שכיום, כשאני מוביל דעת חברתי ואנשים עוקבים אחרי, אני מעביר את המסר שגם ילדים דחויים יכולים להיות מובילים ולהנהיג".

לעומתו מספר טלמור כי "אמנם עברתי כיתה בזמן התיכון בגלל בעיות חברתיות אך לא עברתי חרם מכל סוג שהוא, אבל אני כן מודע לצד השלילי ברשתות החברתיות. אפילו יש איזה סיפור מעניין שאפשר לחבר לזה – היה יום שקיבלתי עשרות הודעות על ילדה שמאיימת להתאבד באינסטגרם. זה היה בדיוק אחרי שעשיתי סרטון על בריונות ברשת, וראיתי שהיא מנסה להתאבד בזמן שידור לייב באינסטגרם. התקשרתי למשטרה והם הגיעו אליה ומנעו את האסון. לצערי, היום ברשת אין בקרה ופיקוח על מה שקורה, ואלה דברים מצערים ואיומים".

 

אביב ראובן. צילום: יח"צ

לצד השליחות החברתית, לאושיות הרשת של היום אין תלונות על הפרנסה שמגיעה בשפע בעקבות ההצלחה. "אני עזבתי משרה של שף", מספר אביב ראובן, "ויש כוכבי רשת שעזבו מקצועות כמו עריכת דיו ומהנדסי תוכנה לטובת המדיה החברתית, אז אני מאמין שתדעו לעשות את המתמטיקה שלכם".

עידן טלמור מוסיף כי "בוא נגיד שבמכירות הייתי מכניס סכום של משפחה ממוצעת ביחד, כך שאם החלטתי לעזוב את זה לטובת האינסטגרם אתם יכולים להבין את סדר הגודל של הסכומים. כל עולם הפרסומות עובר לדיגיטל".

איך תופסים קהל? מה מושך קהל לצפות בסרטון?

ראובן: "הקהל אוהב אותנטיות. אתה אמור להיות עצמך. ברגע שאתה עצמך ואתה טוב, השמים הם הגבול, חד משמעית".

טלמור: "במיוחד בישראל, בכל יום קמים כוכבי רשת חדשים, כוכבי ריאליטי חדשים וכו'. חייבים להביא ערך מוסף מבחינת התוכן, דברים שהם לא ראו קודם, ובכל יום להמציא את עצמך מחדש".

הרצון להתחדש עומד גם בבסיסו של פרויקט הווילה "פול האוס". "עשיתי סרטונים במשך שנתיים – צילום, עריכה, כתיבה, בימוי, הכל", מספר טלמור, "והרגשתי שמסרטונים קצרים באינסטגרם הקהל לא יכול להכיר את עידן עד הסוף, לא יודע מי אני בדיוק. לא רציתי להיכנס לעולם של הריאליטי, אז חשבנו ביחד על הפלטפורמה הטובה ביותר שבה נוכל ליצור מהבוקר עד הערב אשר תאפשר לנו לעשות את מה שאנחנו אוהבים על הצד הטוב ביותר".

ספרו על הדברים שאתם מתכננים לעשות בשנה שתגורו בווילה.

ראובן: "לא מספרים כלום! תצפו בעצמכם! רק נאמר שאנחנו מקבלים פידבקים מבני 35-25, וזו היתה בדיוק המטרה שלי –  להביא את הוולוגים שנתפסים כילדותיים גם לקהל הבוגר".

"תראה, אמנם עשו פרויקטים של וילות, גם בארץ וגם בחו"ל, וגם כשהתחלנו שמעתי הרבה קולות של 'עשו את זה כבר', אבל זה קצת כללי", מסביר טלמור, "וולוגים זה מילה גדולה, אבל הרמה, המסרים, התועלת שאנחנו רוצים להעביר לצופים שלנו ולבני נוער בפרט, שונים מכל מה שעשו עד היום. זה כבר ניכר בוולוגים שפרסמנו עד כה, ותראו את זה גם בהמשך".

מי קהל היעד שלכם?

ראובן: "אנחנו מדברים לכולם ועושים תוכן אותנטי שכולם יוכלו להתחבר אליו".

טלמור: "גם בסרטונים שלי אני תמיד משתדל לדבר לכולם, כדי שילדה בת עשר ומבוגר בן 40 יוכלו לצפות בסרטון ולצחוק ביחד. זה מאוד דומה לסדרה 'שמש' שאני אוהב שהיא לכל המשפחה, זו השאיפה שלנו".

יש לכם השפעה גדולה על בני נוער וילדים. האם אתם מקפידים לסנן תכנים מסוימים או שהיד שלכם "חופשית" על הסטורי?

ראובן: "מאוד חשוב לנו לשדר מסר חיובי לילדים ולנוער. היד חופשית אבל גם החופש שלנו, זה מושרש לנו בוורידים".

טלמור: "כל כוכב רשת מפורסם היום הוא בעיני 'שליח', כי כשאני אומר משהו לעוקבים שלי והמורה שלהם אומרת להם בדיוק את אותו הדבר, לרוב הם יעדיפו להקשיב לי, כי אצלי זה בא ממקום של אח גדול שרוצה לחנך ולהטמיע דרך. אני מאוד משתדל להישאר אני ונאמן לעקרונות שלי, אבל במקביל אני לא אטמיע בעוקבים שלי התנהגות רעה".

איזה דבר בחיים לא תסכימו לעשות? מה הקו האדום שלכם?

ראובן: "לא נסכים לשתף פעולה עם גורם שאנחנו לא מאמינים בו ונוגד את האידיאולוגיה שלנו".

איפה אתם רואים את עצמכם בעוד עשור מהיום?

טלמור: "כל דבר שאני עושה, אני רוצה לעשות אותו בגדול. הלוואי שנצליח להגיע למקום שאנחנו משנים משהו במדינה, בין אם זה דרך רשת או מחוצה לה, ולהיות מקור השראה ומודל לחיקוי לצופים שלנו".

ראובן: "אנחנו רוצים להתמיד ולהגיע למקומות גבוהים כדי שנוכל להשפיע על כמה שיותר בני נוער לטובה. לתת להם תקווה, להראות להם שהכישרון שלהם שווה משהו, להוות להם דוגמה שכדי להצליח צריך פשוט להתמיד במה שאוהבים".

תנו טיפ לוולגר מתחיל.

"זה קשה אבל אל תוותר. בעולם שלנו יש כל כך הרבה עליות וירידות, תקופות שאתה מרגיש על גג העולם ויום אחר כך שאתה מרגיש שאף אחד לא סופר אותך, וזה עובר. תאמין לנו, תישאר נאמן לעקרונות שלך, לתוכן שלך – ותראה שהשמים הם הגבול".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר