ג'ולי עידן לוי. צילום: ראובן חיון

הסייעת שהוציאה שיר לזכר רונה רמון: "היא מזכירה לי את אמי"

ג'ולי עידן לוי מתקרבת להגשמת חלומה הגדול לקראת הוצאת אלבומה. בינתיים היא משיקה סינגל חדש לזכר רמון ומצהירה: "אני ג'ולי ומאמינה בדרך שלי ונאמנה לעצמי ולחומרים שלי"

פורסם בתאריך: 11.1.19 09:22

לקראת צאת אלבומה החדש, ממנו השיקה עד כה כבר שלושה סינגלים, הזמרת ג'ולי עידן לוי מראשון לציון מוציאה שיר נוסף, "מסדר כנפיים" לזכרה של רונה רמון. עידן לוי, אם לארבעה, שעובדת כסייעת בגן ילדים בעיר תמיד חלמה להיות זמרת, אבל מסלול החיים הוביל אותה בדרך אחרת. לפני כשנה היא סיפרה ל"השקמה ראשון לציון", על המאבק הקשה שניהלה כדי להופיע על הבמות. "היו רגעים שהרגשתי שלא נתנו לי לשיר בגלל המראה", היא אמרה והוסיפה שבמשך 15 שנים חלמה לשיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מילדות היא חלמה לשיר. בילדותה היא הופיעה עם צעירי ראשון לציון, ובשירותה הצבאי במג"ב הופיעה פעמים רבות עם תזמורת המשטרה. היא גם השתתפה במופעים של יחידת מוסדות חינוך של המשטרה ובאגף התנועה של משטרת חולון שבהן שירתה. במג"ב, בו שירתה במחזור הלוחמות הראשון, הייתה עדה למראות קשים של פיגועי התופת בשוק מחנה יהודה בירושלים ובקפה אפרופו בתל אביב. "המראות הללו חרוטים לי בראש מאז, היה לי מאוד קשה להשתחרר מהם ולחזור לחיים תקינים", היא אומרת.

השיר החדש של עידן לוי מוקדש לרונה רמון. את השיר, שנקרא "מסדר כנפיים" כתב יהורם גלילי ועל הלחן הופקד ראובן חיון. המילים, מזכירות את משפחת רמון כולה: "הִתְיַצְּבָה אַחֲרוֹנָה לְמִסְדַּר כְּנָפַיִם:אִילָן מִיּמִינָהּ, אָסַף לִשְׂמֹאלָהּ, וְכָל צְבָא הַשָׁמַיִם צוֹעֵד מִמּוּל,וּמַצְדִּיעַ בְּמַבָּטִים נְפוּחֵי בֶּכִי", כך נכתב בשיר.

איך עלה הרעיון לבצע שיר לזכרה של רונה רמון? זה לא מרגיש לך שזה מעין "לתפוס טרמפ" על מותה?

"לפני שלוש שנים התבשרתי שאמי חולה במחלת הסרטן, בגיל 58. לאחר תקופת סבל אמא נפרדה מכל המשפחה ובקשתה האחרונה הייתה שאחזור לשיר והופיע. מאז, במקום להיכנס לדיכאון עמוק ולהרגיש כאב על מות אמי, אני פשוט שרה. אמי היתה מלאת שמחת חיים, עזרה לאנשים וטיפלה בילדים עם צרכים מיוחדים. כמו רונה ז"ל, אמי הייתה עמוד התווך של המשפחה והאישה הכי חזקה שהכרתי, ומפה בעצם נוצר החיבור האישי שלי. לתפוס טרמפ על מותה? טענה מגוחכת בעיני".

החיבור של עידן לוי למוזיקה התחיל למעשה עם שחרורה, בשנת 99', היא הגישה שיר שכתבה לתחרות קדם האירוויזיון. השיר הצליח לעבור את מבחני הקבלה והתברג בין 13 השירים שהגיעו לישורת האחרונה בתחרות. למרות שהשיר זכה לביקורות אוהדות, החליטה עידן לוי לא להמשיך הלאה. במקביל אביה יצר קשר עם דורון אשכנזי, בעלה של עפרה חזה, אותו הכיר מקרוב, כדי לשדך בין בתו לבין חזה. אבל חזה לא פרסה את חסותה על הזמרת הצעירה, בעיקר בשל מצבה הרפואי.

"אבא שלי עבד כנהג מערבל בטון, והוא הכיר את דורון אשכנזי ז"ל, בעלה של עופרה חזה. נרקם ביניהם קשר חברי. אבא שלי סיפר לדורון שעופרה היא הזמרת שאני מאוד מעריצה, שגדלתי על השירים שלה ושחלומי הגדול הוא להיות זמרת מפורסמת כמוה. אבי הציע לדורון להשמיע אותי לעופרה, והוא הסכים. השמענו לעפרה אותי שרה באמצעות קלטת שהקלטתי בצרפתית. עופרה מאוד אהבה את השירה שלי ואמרה: 'היא מקסימה בקולה ומלטפת בקול הפעמונים שלה, ולדעתי יש פה פוטנציאל גדול'. היא אפילו אמרה שאני מזכירה אותה בקול. היא הסכימה להיפגש ולהיות מעין מנטורית שלי. הייתי מאוד נרגשת מכך שחלומי הגדול הולך ומתממש, וחיכיתי בציפייה להיפגש עם עופרה, אבל לצערי בשנת 2000 עופרה נעלמה לי ולכל עם ישראל בעקבות מחלתה, וכך לא הצלחנו להיפגש. היה לי מאוד קשה עם גודל האכזבה, וכמה חודשים לאחר מכן כל מדינת ישראל הוכתה בהלם מכך שעפרה חזה הלכה לעולמה בטרם עת".

בינתיים, עד שייצא האלבום של עידן לוי, היא מופיעה בכנסים ובחתונות, מלמדת ילדים וילדות לקראת הבר ובת המצווה לבצע שיר כניסה לאירוע וחולמת על הפריצה הגדולה. אני מקווה ומאחלת לעצמי שאכן תגיע הסערה אחרי תקופה של שקט ואכבוש את כל המצעדים", היא אומרת ומוסיפה: "אני שומרת על הייחודיות שלי ולא מנסה להיות דומה לאף אחת או אחד, אני ג'ולי ומאמינה בדרך שלי ונאמנה לעצמי ולחומרים שלי. הייתי רוצה להחזיר את הנוסטלגיה בכל מה שנוגע להגשת השירים הישנים והנעימים ושכל אחד באמת יהיה נאמן לעצמו ולא יוציא שיר בסגנון שאינו הוא רק כי זה מה שהולך היום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר