הצעירה שכובשת את הבמה עם דמות הקשישה: "צחקו על הקול שלי"

השחקנית והמוזיקאית הצעירה שגדלה בראשון מתכננת לכבוש את הבמות בעולם עם "ליציה" הקשישה, ומספרת על חיים לא לגמרי פשוטים מאחורי הדמות שהצליחה להקסים גם על המסך בישראל

פורסם בתאריך: 19.10.18 06:15

החיים של אנה סנגר לא היו פשוטים. הם לא עטופים בסיפור טרגי, אלא מאופיינים בעיקר בהתמודדות לא פשוטה, של ילדה שנולדה לפני 31 שנה בראשון לציון ועברה דרך מורכבת עד שהצליחה לעמוד על הבמה בנוכחות כובשת.

את סנגר רבים מכירים כמי שגילמה את דמותה של ליציה על בימת הריאליטי "גוט טאלנט". היא הפגינה על המסך כישורי משחק, נגינה ובעיקר הרבה אומץ ונחישות. לחובבי התיאטרון היא מוכרת כמי שמשתתפת בשלוש מחזות שונים בתאטרון הסימטה, שבו גם עובד בעלה, עומרי, כמוזיקאי.

סנגר החלה את דרכה על הבמות כמוזיקאית. בבית עם אם חד הורית וללא אב נוכח בחייה, היא החלה לנגן בפסנתר כבר בגיל ארבע, בעקבות אמה. "אמא שלי הובילה אותי לזה, היה לה חשוב. הייתי ילדה ביישנית, לא ממש מקובלת והפסנתר היה בשבילי המון", היא מספרת.

במשך השנים למדה סנגר גם קומפוזיציה ואף התקבלה ללימודים בבית הספר ג'וליארד הנחשב בניו יורק. "סיימתי את הלימודים עם שני תארים ראשונים במוזיקה קלאסית", היא מספרת, "בשנה האחרונה התחלתי במקביל תואר שני במוזיקה קלאסית, אבל הרגשתי שאני לא במקום שלי והחלטתי שאני אנסה ללמוד משחק. כולם תמיד אמרו לי שאני שחקנית, אבל אנשים אומרים הרבה דברים, אז לא לקחתי את זה ברצינות עד לאותו רגע. כן חשבתי לשלב משחק, אבל זה משהו שתמיד פחדתי ממנו כי עבורי המשמעות הייתה לערב בחיי אנשים וטיפוסים לא פשוטים, ועד לאותו רגע הייתי מאוד סוליסטית אם זה פסנתרנית, מנצחת ובת יחידה. היה לי קשה עם הסביבה אז משחק היה החלטה אמיצה בשבילי וזה הוביל אותי זה להכיר אנשים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אבל ההתמודדות החברתית וההיכרות עם האנשים החדשים, לא הייתה הקושי היחיד עבור סנגר. "הייתי צריכה ממש ללמוד לדבר על במה. קשה לי לדבר בקול רם. אני מתביישת שאומרים לי 'לא שומעים', אני לעולם לא אצעק למישהו שרחוק ממני אלא אלך עד אליו. המשחק עוזר לי כאנה להיות כלי בעולם, לא רק על הבמה, לדבר ברור".

למה, מה היה קודם?
"כילדה צחקו על הקול שלי כל הזמן אז השתדלתי לא לדבר. הייתי לא מקובלת אז גם ככה לא היה ממש עם מי לדבר. אלו כל מיני דברים שסחבתי איתי מהילדות, ובגלל כל זה מוצאים דרכים להתנהל בעולם".

אחד מהדרכים הללו הובילה אותה ליצור את ליציה, הדמות הבלתי נשכחת שהציגה בגוטטאלט שהצחיקה, ריגשה וגם סחטה דמעות מפאנל שופטי תוכנית הריאליטי. כליציה היא פגינה כישורי משחק וגם נגינה פנומנלית על פסנתר, לעיתים על שניים במקביל, קטע שייקח זמן לצופים בבית לשכוח.

צפו בליציה כובשת את הבמה:

"ליציה נוצרה בסוף הלימודים", מספרת סנגר על הדמות מהמסך שכבשה רבים, "היא ילידת לטביה והיא שילוב של כמה מורים שנתנו לי השראה בשיעורי ליצנות או בשיעורי פסנתר עם המורה שלי לואיזה שבינתיים נפטרה ועוד. יש לי אהבה גדולה לאנימציה אז לקחתי את כל זהו רציתי ליצור שפה בימתית אחרת. כדמות על במה קל יותר להתגונן, אני עדיין מתקשה להביא כנות מול במה כאני, בדרך כלל אני דמות בת 92 או פיל, לאמה וכמובן ליציה".

עם ליציה היא הופיעה בסדרת מופעים קצרים עד שפרצה עמה בפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון רחוב בבת ים, שם זכתה במקום הראשון בתחרות בין היוצרים. הפרס היה טיסה ואירוח בפסטיבל תיאטרון רחוב בספרד. "הופעתי כליציה ממש מעט שם וגם התראיינתי לטלוויזיה, שזו הייתה חוויה מדהימה וגם התארסתי עם עומרי, כך שאני לא אשכח את זה לעולם", היא מחייכת.

אל התוכנית "גוט טאלנט" פנתה במחשבה כי זו הדרך הקצרה להכרה, ולמרות אהבת הקהל, זה לא קרה, לטענתה. "קיוויתי שהפריצה משם תהיה יותר גדולה, חשבתי שאני אהיה נטע ברזילי אבל זה לא קרה", היא מחייכת, "הדרך שלי קשה, מבלבלת ועוד ארוכה. אני מקווה להיות עם ליציה בעוד מקומות בארץ ובעולם, יש דברים בתכנון שאסור לי לדבר עליהם ויש מגעים ליצור מופע בינלאומי".

חוץ מההופעות עם ליציה, סנגר משקיעה בעיקר בתיאטרון. כיום היא משתתפת בשלוש הצגות שעולות בתיאטרון הסימטה: ב"ירמה שלי" אני משחקת קשישה, ב"מזמור חג המולד" אני עוטה מסיכה של גבר עם שפם, שגם זו לא ממש אני וב"גאווה ודעה קדומה" אני מנגנת על פסנתר", היא אומרת, "זה כיף לי להיות דמות שהיא לא אני ולא קרובה אלי, זה משהו שטבעי לי, אני יכולה לעשות אותו טוב, אולי קצת טכני אבל טוב לי לבנות דמות שאני לא צריכה לקחת עליה אחריות, אם יאהבו אותה או לא, זה לא באחריותי, כי זו היא, לא אני".

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?
"עם משכורת מכבדת בתחום הזה. אתמול נכנסתי לאפליקציה של הבנק והתוודעתי לגודל המינוס. אני מקווה לפתח את עניין השירה וגם להופיע בטלוויזיה ובקולנוע. אני מאוד מקווה שנקודת המוצא שלי תהיה בעיירה קסומה באירופה ומשם אקבל עדכונים מהסוכן על אודישנים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר