אליקו בס. צילום:

יש עוד אליקו מראשון לציון שחולם לכבוש את הרדיו

אליקו בס, רק בן 25, בדרך לאלבום בכורה שאיתו הוא חולם לכבוש את העולם ובינתיים מתפרנס ממוזיקה כעובד עיריית ראשון לציון

פורסם בתאריך: 5.10.18 08:15

כבר בגיל 14, בפעם הראשונה התיישב מאחורי התופים, הבין אליקו בס שהדבר שהוא הכי רוצה לעשות בחיים זה מוזיקה. בינתיים, הוא נטש את התופים לטובת גיטרה בס, לא ואין לזה קשר לשם המשפחה שלו, ובימים אלה, בגיל 25, הוא עובד על אלבום ראשון ומקווה שאיתו תגיע הפריצה הגדולה.

"כשהייתי צעיר מאוד אהבתי את להקת מטאליקה, התופים היו מבחינתי הדבר שהכי התחברתי אליו וברגע שהחלטתי ללמוד מוזיקה, התופים פשוט היו שם", מספר בס על תחילת דרכו לפני 11 שנים, "אבל אחר כך גיליתי את הגיטרה  ועברתי לנגן על גיטרה בס. למדתי במגמת מוזיקה במקיף ה', ובשלב מסויים היו חסרים בסיסטים. רציתי לנגן יותר קטעים בערבי המגמה, אז החלטתי להצטרף  ללהקת הנוער 'מסקנטייפ' כנגן בס, מהר מאוד הופענו בפסטיבל בומבמלה בעיר הנוער בחיפה ובכל רחבי הארץ. אז הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים". אבל קצת לפני הגיוס הלהקה התפרקה. אבל בס נשאר בקשר מצוין עם חבריו, והגיטריסט של אותה הלהקה אף הצטרף אליו להקלטות בשני שירים מהאלבום החדש שנמצא בשלבי עריכה אחרונים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


על האלבום שבדרך החל בס לעבוד כבר לאחר שחרורו מהצבא. את רוב הלחנים הוא כתב בעצמו והקפיד על קו מוזיקלי אינסטרומנטלי – ללא שירה לחלוטין. "כל המוזיקה שאני יוצר היא אינסטרומנטלית. את כל הקטעים אני כותב בעצמי ולחלק מהקטעים הצטרפו להפקה ולתכנות איתי דקל עמית בכר. השיר הראשון שיצרתי בפרויקט היה פאנק במזרח התיכון, שמעביר דרכו את החוויה של מוזיקת הפאנק בישראל בשילוב הים תיכוני. בכלל באלבום הבכורה כל שיר הוא בזאנר אחר ממוזיקת העולם, יש שיר הודי, רגאטון, גא'ז, פיוזן, RnB, רוק המוזיקה מאוד מגוונת והיא בהתאם להשפעות שאני נשאב אליהן".

עטיפת האלבום של בס. צילום: ניר נוימן

למה הסתפקת במוזיקה ללא מילים. אין לך מה לומר?
"הקסם במוזיקה אינסטרומנטלית שכל אחד יכול לחוות מהמוזיקה חוויה שונה כי אין מישהו ששר על זה טקסט שמכון אותך ופה הקושי אצלי ליצור משהו יחסית מכוון רגשית ולא מפוזר".

 

הוא מספר כי מי ששמע את החומרים אהב מאוד את התוצאה. "התגובות מסביב מאוד תומכות ואוהבות ועוזרות", הוא אומר, "כל האלבום הזה בעצם יוצא בעזרה ענקית של חברים טובים שלקחו חלק באלבום על כל נושא הגרפיקה באלבום שלוקח חלק בלתי נפרד של מוזיקה ואמנות לקח ניר נוימן גרפיקאי מצוין שהתאים לכל שיר תמונה שתעביר דרכו את המוזיקה דרך העיניים".

עד הפריצה שבס מייחל לה הוא מתפרנס מעבודה בעיריית ראשון לציון, כרכז מוזיקה במרכז הנוער באלנס. "אני מלמד מוזיקה בבתי הספר, כך שאפשר לומר שאני בהחלט מתפרס מהתחום. בתקווה ובשאיפה להתפרנס ולהפוך להיות יוצר משפיע ומצליח. החלום שלי הוא ,לפרוץ עם המוזיקה לחו"ל ולהגיע לכל אוזן, אין לי שספק שזה יקרה, אני חושב שהעולם הפך להיות מאוד גלובלי והיכולת להצליח הרבה יותר פשוטה".

היו כבר השמעות ברדיו?

"כן, בהחלט. השיר 'פאנק במזרח התיכון' הושמע מספר פעמיים ברדיו סול וזה היה מרגש מאוד מבחינתי, לשמוע משהו שיצא ממך אחרי עבודה קשה וארוכה, שעולה לא מעט כסף. זה משהו שמרגש ואין שני לו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר