אלחנן מנדל. סיפור חיים שמספיק לכמה ספרים
אלחנן מנדל. סיפור חיים שמספיק לכמה ספרים

מסע החיים המדהים של אלחנן מנדל

הוא חזר בתשובה, נסע לג'ונגלים, פתח סטודיו לציור, ביקר במוסקבה לפרויקט ונשאר שם עשור, לאלחנן מנדל מראשל"צ יש סיפור חיים שמספיק לכמה ספרים ולהגדרתו, "זה רק הפרומו"

פורסם בתאריך: 17.8.18 06:58

אלחנן מנדל בן 41 ועד היום הוא הספיק לעבור הרפתקאות שמספיקות לשתי תקופות חיים. מתלמיד ישיבה תיכונית יצא בשאלה, התגייס ליחידה סודית בצבא, טייל בעולם בג'ונגלים נידחים, חזר לארץ ופתח סטודיו ביפו, משם טס למוסקבה כדי לעבוד בפרויקט קצר ובילה שם את העשור הבא של חייו, במוסקבה עיצב בתי מלון ועסקים של עשירי עולם, הספיק להתחתן ולהפוך לאב לשני ילדים, באמצע החיים חלה ועבר ניתוח כליות, הספיק להוציא ספר על חייו השם "באבא", הוא התגרש ושבוע לפני יום הולדתו ה-41 הוא מסכם, "זה היה רק הפרומו לחיים האמיתיים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בימים אלה הוא עובד על כתיבת סדרה ומבטיח שתצליח לגעת בכולנו, על הישראלי החדש והישראלי הישן ומה שביניהם, ועל הרצון להרגיש לרגע אחד שייך כאן בעולם.

"מאז ומתמיד היו לי שאלות, אני בן אדם שאוהב לשאול ולחפש מידע", אומר מנדל, "בישיבה התיכונית שלמדתי דגלו בפסוק "תמים תהיה עם ה' אלוקיך", אל תשאל יותר מדי, זאת מציאות שהקשתה עלי מאוד. הייתי בחיפוש עצמי אולי כמו כל בני גילי, אחרי השירות הצבאי חיפשתי להגדיר את עצמי, שיחקתי קצת בתיאטרון, צילמתי, רקדתי, גידלתי ראסטות ונרשמתי ללימודי עיצוב תעשייתי, אח"כ נסעתי לג׳ונגלים וחיפשתי את עצמי באשראמים, ניסיתי סמים שונים והשתתפתי בטקסים, הכל מהכל", הוא מחייך, "סיימתי את הלימודים, גזרתי את הראסטות פתחתי סטודיו לציור עם שותף ביפו. עבדנו יפה וקשה והלכנו לאיבוד כמו הרבה עסקים קטנים בראשית דרכם, אז ניצלתי הזדמנות שהוצעה לי – לעבוד על פרויקט במוסקבה לתקופה קצרה, שוב חזרתי לג׳ונגל אבל הפעם מבטון. התקופה הקצרה התארכה ליותר מעשור במהלכם הפכתי להיות אחד המעצבים הכי עסוקים בעיר. פתחתי חברה לעיצוב וניהול עם 450 פרויקטים, נכנסתי גם ליזמות והשקעות, התחתנתי, השמנתי, נולדו ילדי, בית גדול ונהגים ובעיה של שליטה בעצבים, ושכחתי מכמה דברים שלמדתי בחיים. ואז חליתי", הוא מגלה על הרגע שבו החיים שלו שוב קיבלו תפנית מפתיעה, "חזרתי לארץ אחרי הרבה שנים, עברתי שבעה ניתוחים והשתלת כליה שכללה גירושים, והבנתי שאני צריך לחשב מסלול חדש", מנדל, מחייך כשמדבר על חייו, מילותיו שקולות, "הבנתי ששום דבר לא נעלם עד שלא למדנו את השיעור שהיינו צריכים לעבור שצריך למצוא משמעות וגמישות רגשית לשחרר את החרדות ולהבין שאכזבה גדולה יכולה להיות תחילתה של הרפתקה מופלאה, כי בחיים אנחנו נולדים כל רגע מחדש" הוא אומר.

אלחנן עם שני ילדיו

והוא נולד מחדש, חזר לצייר ולכתוב ונראה שיש לו נפש של אמן. בימים אלה הוא בעיצומה של כתיבת סידרה חדשה, דרמה קומית שתציף הרבה שאלות על החברה שלנו פה בישראל 2018, על האנשים שלא מוצאים את הזהות שלהם, שגדלו כדתיים והפכו לחילוניים, או להפך, על הרב גוניות כאן בארץ שמבלבל, ויש כבר ערוצי תקשורת שפנו אליו למשא ומתן.

"לפני 25 שנה כשאני הייתי ילד היו דתיים, חילונים, חרדים, כיפות סרוגות וזהו בערך, היום כל המגזר הדתי הוא 50 גוונים של אפור, יש מלא זרמים, דתל"שים, חרדלי"ם, כיפות סרוגות חזקים, כיפות סרוגות בורגנים, ילדי הגבעות, גרושים דתיים, וכל הקשת הזו הרחבה מחפשת קהילה, אנשים רוצים להרגיש שייכות, ולא מרגישים, אין להם הגדרה, ובחיפוש הזה של המקום, אם אני לוקח את עצמי, דתי לשעבר, שמחפש בית ספר לא חילוני לילדים אבל גם לא דתי, אני מוצא את עצמי נופל בין הכיסאות, וזאת מציאות של הרבה מאוד אנשים בחברה הישראלית היום, מה שבטוח הוא שהסידרה תציף שאלות אבל הקוראים יצטרכו לתת את התשובות לבד.

וחזרה אליו המוזה לצייר. העבודות של אלחנן מנדל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דניאלה פרידמן עו"ד

    יש לי הזכות להכיר את חנן ולקרוא לו חבר. הוא אחד מאותם אנשים מיוחדים ובודדים שעשויים מאבק כוכבים. היחודיות של אלחנן מעוררת השראה. ספר חובה! מקווה לראות עוד ספרים רבים. יישר כוח!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר