ג'ולי עידן לוי (צילום: גיל שגב)
ג'ולי עידן לוי (צילום: גיל שגב)

לוחמת המג"ב שהגשימה את חלום השירה

ג'ולי עידן לוי מראשל"צ היתה נוכחת בפיגועים רבים שכל המדינה לא תשכח, בדרך עברה סיפור חיים מעניין ומרגש, עכשיו היא חוגגת אלבום חדש

פורסם בתאריך: 10.8.18 06:51

ג'ולי עידן לוי מראשל"צ שירתה כאחת הלוחמות הראשונות במשמר הגבול בימי פיגועי התופת באינתיפאדה השנייה. פעמים רבות הייתה עדה למראות קשים אחרי הפיגועים בשוק מחנה יהודה בירושלים ובקפה אפרופו בתל אביב. בחלק מהפיגועים אף סייעה לחלץ פצועים. היא לא תשכח לעולם את מראות הזוועה שחוותה. "המראות והריחות מהפיגועים נצרבו אצלי עמוק בתודעה – כמו גם הסיוטים שנלוו אליהם. כל יום אני וחברותיי התעוררנו מחדש לשגרה השוטפת – ללא כל יכולת לצאת לפסק זמן או למנוחה נפשית ממה שראינו וחווינו", מספרת ג'ולי לרגל הוצאת השיר החדש "כשאתה קרוב" – מהאלבום החדש שבדרך, שיושק באירוע חגיגי שיתקיים ב-19 באוגוסט במועדון הפטיפון בראשון לציון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

למרות קשיים נוספים שעברה בחיים ובהם מות אמה האהובה לפני פחות משנתיים ממחלת הסרטן, ניתוח השרוול שהיא עברה בעצמה ובזכותו הורידה 60 ק"ג ממשקלה, וקטיעת הקריירה המוזיקלית שלה לתקופה ארוכה בשל התנגדות בעלה, מצהירה הזמרת ג'ולי עידן לוי מראשון לציון כי, "במקום להיכנס לדיכאון עמוק, אני פשוט שרה. כבר מגיל שש כשעמדתי מול המראה בבית ושרתי, ידעתי שזה החלום שארצה להגשים. כשאני נזכרת בפיוטים של סבא שלי, שהיה חזן בית כנסת, אני מרגישה צמרמורת. כל כך אהבתי להאזין לשירי השבת שהוא שר ולילדים שהוא לימד אותם את ההפטרה לבר המצווה".

היכולות הווקאליות של ג'ולי, בת 39, שנולדה בפרדס כץ, נשואה לעמי ואם לאופק, שיר ואורון, ואהבתה לשירה מלווים אותה בציוני הדרך המשמעותיים בחייה. כילדה זכתה במקום הראשון בתחרות כישרונות צעירים, וכתלמידת תיכון הופיעה עם להקת צעירי ראשון לציון. בשירותה הצבאי כלוחמת משמר הגבול השתתפה במופעים רבים עם תזמורת המשטרה וגם שירתה ביחידת מוסדות חינוך של המשטרה ובאגף התנועה של משטרת חולון, שם באו לידי ביטוי יכולותיה המוזיקליות במופעים רבים בהם השתתפה.

עם שחרורה בשנת 1999, הגישה ג'ולי שיר שכתבה לתחרות קדם האירוויזיון. השיר שהצליח לעבור את מבחני הקבלה והתברג בין 13 השירים שהגיעו לישורת האחרונה בתחרות. למרות שהשיר זכה לביקורות אוהדות, החליטה ג'ולי לא להמשיך הלאה משיקולים שונים. במקביל, אביה של ג'ולי יצר קשר עם דורון אשכנזי, לימים בעלה של עפרה חזה, אותו הכיר מקרוב, כדי "לשדך" בינה לבין עפרה חזה, על מנת שזו תיקח עליה את חסותה המוזיקלית. ג'ולי, שגדלה על שיריה של עפרה חזה, הגיעה לחתונה של עפרה חזה ודורון אשכנזי, אך מספר חודשים לאחר מכן ניתק הקשר שלה עם עפרה חזה, עד שנודע לה ולכל המדינה על אשפוזה הטראגי בבית החולים ולאחר מכן על מותה של חזה בגיל 42 כתוצאה מסיבוך ממחלת האיידס.

החלום המוזיקלי של ג'ולי נקטע לתקופה ארוכה בשל העובדה שהתחתנה כבר בגיל 22, וארבע שנים לאחר מכן כבר הייתה אם לשני ילדים במשרה מלאה ועובדת בעסק המשפחתי שהקים בעלה. "אז הבנתי שזהו זה. אני צריכה לאחסן את החלום ולהמשיך הלאה", היא מספרת בכאב. היא החליטה להוריד ממשקלה העודף, ושבועיים לאחר שהחלה בלימודיה בווינגייט, גילתה שהיא שוב בהריון. "עולמי חרב עליי רק מהמחשבה שעוד פעם אשמין ואהיה בבית עם החיתולים". משאלתה ללידת בן מצאה את ביטויה בשיר, "אתה הילד שביקשתי", שהיא שרה לעובר שהתפתח ברחמה כשגילתה שזה אכן בן.

היא המשיכה לכתוב שירים למגירה, ואחר מהם "רוצה לשיר", מביע יותר מכל את רצונה החזק לשיר, הכלוא בתוכה ולא מצליח להתגשם. היא החלה לעבוד כסייעת בתחום החינוך המיוחד. בעיצומו של מבצע "צוק איתן", שבמהלכו נורו רקטות קאסם רבות לכיוון ראשון לציון וכמה מהן אף פגעו בבתי מגורים ובסמוך להם, ארגנה ג'ולי מסיבת יום הולדת לבתה אופק. באותו לילה התיישבה לכתוב את השיר "נתאחד הללויה", הנוגע עמוק בכל מי ששומע אותו. שנה לאחר מכן הוציאה ג'ולי את השיר שכתבה "רוצה לשיר", שמילותיו מביעות יותר מכל את מה שהיא כל כך רוצה מזה שנים – לשיר: "תמיד רציתי לשיר ואתה צחקת, בזמן קצוב וממש מוגבל, פורשת כנפיים ורואה הכל מלמעלה, איזה יופי של עולם מלא ברגש ואהבה".

בשנת 2015 הגיעה למשקל של 120 ק"ג, ולדבריה "כנראה שזה היה מחיר התסכול העמוק מכך שחלום השירה חבוי לו אי שם במעמקים". היא עברה ניתוח "שרוול", שבעקבותיו הורידה 60 ק"ג ממשקלה. אז התבשרה שאמה אליזבת, שהייתה עמוד התווך של המשפחה, חולה בסרטן. אמה עברה ניתוח ארוך וקשה, ואחריו החלה בתהליך ממושך של החלמה ושיקום. דווקא בימים קשים אלו היא החלה לחדש את הקריירה המוזיקלית שלה וגם את השיר "בואי כלה", שהושמע בתחנות רדיו רבות. היא גם החלה להכניס חתן וכלה לחופה, בדיוק כפי שנהג לעשות סבה, וגם החלה ללמד נערים ונערות בגילאי בר ובת מצווה לשיר שיר באירוע שלהם. 

לימים, איבדה אִמָּהּ את השליטה על הרכב, אותו קבלה במתנה במסיבת ההודיה שנערכה לרגל החלמתה. אז הסתבר שהתאונה התרחשה עקב התפשטות הגידול בראשה. לאחר תקופת סבל בל יתואר, נפרדה אמה של ג'ולי מכל אחד ואחת מבני המשפחה. "ממני היא ביקשה לחזור לשיר בכל הכוח ולהופיע ביום העצמאות בראשון לציון", מספרת ג'ולי בדמעות. "אני מרגישה שזו צוואתה אותה עליי לממש בכל דרך אפשרית".

וכך, מספר שבועות בלבד לאחר פטירת אמה, הופיעה ג'ולי בחגיגות יום העצמאות בראשון לציון. אחיה ואחיותיה של אמה נתנו לה את ברכת הדרך, ועם חידוש השיר "ישמח חתני", הצליחה להגשים את בקשתה האחרונה של אִמָּהּ. בסוף 2017 הוציאה ג'ולי שיר נוסף בשם: "אל תחייה בהיי", אותו כתבה ארלט ספדיה ואותו הלחין מוטי סימון. בימים אלו היא מופיעה באירועים ובכנסים רבים וממשיכה להילחם כדי להגשים את חלומה. השיר החדש שהיא מוציאה – "כשאתה קרוב" – נכתב על אהבה חד צדדית עם טעם של עוד.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר