ויקי ויוסף בראונשטיין
ויקי ויוסף בראונשטיין

מה עושים כשאחד מבני הזוג דתי והשני חילוני?

עמותת התקשרות זוגית מהווה בית לזוגות "מעורבים", כאלו שאחד מבני הזוג חזר בשאלה או בתשובה. סיפור על קשיים וזוגיות

פורסם בתאריך: 17.7.18 14:00

עמותת "התקשרות זוגית" היא עמותה מלאה באהבה שתומכת בזוגות שאחד מבני הזוג הוא דתי והשני חילוני, כאלה שבאמצע החיים אחד מבני הזוג בחר לחזור בתשובה, או להפך, לחזור בשאלה, והשאיר קושי עצום במערכת היחסים, מההתמודדות, לשיחות, לרצון לשמור על הבית ולא לפרק עקב המשבר, בדיוק בשביל אלה פועלת העמותה כ-15 שנה בכל רחבי הארץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

ויקי ויוסף בראונשטיין מראשון לציון התחתנו לפני כעשר שנים כשהם חילונים לחלוטין, לאחר שלוש שנות נישואים חזר יוסף בתשובה וויקי אשתו הרגישה לבד במערכה, "החזרה בתשובה של יוסף היתה לגמרי במפתיע, לא סביב משהו דרמטי שקרה חלילה, היה לו חבר בעבודה דתי, והוא מידי פעם היה זורק לי שהוא רוצה להתקרב לדת אבל לא ייחסתי לזה חשיבות, יום אחד אני אמרתי לו, שנכשיר את המטבח ושאולי כדאי לשים פלטה בשבת, באותו רגע יוסף אמר לי את השבת הזו אני שומר, וזה היה הלם כי יש דרך ארוכה מפלטה ועד לשמירת שבת שלמה, זה יצר קושי עצום בבית, יש לנו שלושה ילדים קטנים, וההתמודדות בלי החזרה בתשובה הזו, ביום יום לא פשוטה, אז כשנוסיף את עניין החזרה בתשובה, זה יצר משבר אמון, מתוך יאוש הלכנו לרב, והוא המליץ לנו על עמותת "התקשרות זוגית" ושם מהרגע הראשון הרגשנו בבית, אף אחד לא שפט אותנו, חיבקו אותנו, ראינו עוד הרבה זוגות כמונו והרגשנו שהכל בסדר, התחלנו תהליך של סדנאות, הרבה שיחות שלא מדברות על דת דווקא, אלה על הזוגיות, הבית והמשפחה, איך לקבל אחד את השני בלי לשפוט, המשכנו לצאת לפעילויות, והיום אני יכולה לומר ש"התקשרות זוגית" הצילו לי את הבית.

הסיפור של יוסף וויקי, הוא גם הסיפור של מייסדי העמותה, עמי ואביטל ברעם, "גדלתי בצפון תל אביב", מספר עמי ברעם, "משפחה חילונית לחלוטין, בגיל 27 אחרי החתונה, חזרתי בתשובה אשתי נשארה חילונית, היה קושי אדיר להתגבר על הפערים, הלכנו לרבנים ויועצים וראינו שאף אחד לא מבין אותנו ואנחנו די לבד בכל הסיפור הזה, לאט לאט הקמנו גרעין של זוגות כמונו, התמקצענו בתחום, למדנו יעוץ זוגי, גישור ועוד המון קורסים בתחומים שונים, יעדנו את החיים שלנו לכך, והקמנו את "התקשרות זוגית". לאחר עשר שנים אשתי חזרה בתשובה, ביום שהפסקתי לרצות את זה ממנה, זה היה היום שהיא נפגשה עם הקב"ה".

ברעם ממשיך ומספר על התהליכים שעוברים הזוגות שמגיעים לעמותה, "כל זוג שמגיע אלינו עובר סדנא, צריך להבין שמגיעים אלינו זוגות במשבר, תחושת בגידה קשה שאחד מהם עזב את כל האורח חיים והפך למשהו אחר, זה לא קל, וכאן אנחנו נמצאים ועוזרים, עם הבנה וקבלה של הקושי, שיחות והתמודדות עם מספר אנשים יחד שנותן תחושה של שייכות, השלב הבא הוא שיוך לקהילה למי שמעוניין, יש הרבה זוגות מעורבים שמחפשים את הקהילה המעורבת הזו, כי החברה הדתית מתקשה לקבל אותם כי אחד מהם חילוני, והחברה החילונית גם אינה מקבלת אותם ורואה בהם מוזרים, ובקהילה שלנו בעצם כולם כאלו, כך שלא מרגישים עוף זר אלה חברה שיכולה להכיל אותה, בקהילה אנו עורכים מפגשים משותפים, חגים כמו ראש השנה שבועות , סדנאות, שיחות סביב נושאים, כל מה שבוער וקורה, אנחנו מרגישים כמו אבא ואמא של כולם.

זוגות שהגיעו אלינו במשבר בסיום תהליך הופכים להיות זוגות מובילים בהדרכתנו, הם מלווים זוגות חדשים, יש להם תרומה גדולה לקהילה, יש להם כוח עצום והם הצליחו לגשר על הפערים"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חניתה

    כתבות שמביאות לי את הסעיף החילוני תמיד מוותר.
    בית כשר בית ספר דתי חלב בשר אין בריכה בשבת . תעשו לי טובה. חילוני פחדן נשאר עם בן זוג דתי . תזכירו לי על מה הדתי מוותר?!

  2. יעלה

    למה פחדן. רוצה ואוהבת את בן/ת הזוג ורוצה להמשיך. יש ויתורים גם בזוגיות של שני בני זוג חילוניים. הכל עניין של פשרות

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא עובד
    כאשר בן זוג חוזר בתשובה
    מצפים מהחילוני לוותר ולהתפשר ולכבד

    אבל במגזר בדתי
    זה לא תופס
    כי חזרה בשאלה זה דבר שלילי
    וחזרה בתשובה זה דבר חיובי

    אבל
    מי קבע את הכללים?

  4. חיים

    חניתה – רווקה מזדקנת בת כ50. 2 חתולים וללא יכולת להבין מה המשמעות של זוגיות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר