רעות רפאל חמדני
רעות רפאל חמדני

מתאונת דרכים קשה ועד ספר ילדים: חצי הכוס המלאה של רעות

"החלום הכי גדול שלי הוא לגעת בכמה שיותר ילדים ואנשים ולגרום להם להאמין בעצמם, כי זה מה שהיה חסר לי", רעות רפאל חמדני משיקה ספר ילדים אחרי תאונת דרכים קשה, מצב כלכלי רעוע וכאב גדול

פורסם בתאריך: 1.7.18 11:18

רעות רפאל חמדני עברה דרך ארוכה ומאוד לא פשוטה עד שספר הילדים שכתבה ראה אור. רפאל חמדני, תושבת ראשון לציון, , בת 33, נשואה ואימא לשתי בנות עברה תאונת דרכים קשה, התמודדה עם חרדות קשות ומצב כלכלי לא פשוט. בסוף כל הדרך המתישה שעברה  – נולד ספר הילדים "חצי הכוס המלאה". "המשפט הזה הוא בעצם תמצית חיי", אומרת רפאל חמדני.

"לפני שלוש שנים לאחר הולדת ביתי ובתום חופשת הלידה, חזרתי לעבודה", היא מספרת, "באמצע היום שלח אותי הבוס שלי להפקיד צ'קים בבנק. כבר בתחילת הנסיעה הרגשתי מסוחררת מעט, ירדתי לשוליים והדלקתי את האורות המהבהבים. למזלי נשארתי עם החגורה בתוך המכונית ואולי זה מה שהציל את חיי. לאחר כמה שניות שמעתי בום חזק. עפתי קדימה עם הגוף להגה, כל כריות האוויר נפתחו. עברתי תאונת דרכים קשה שאפילו השוטרים ואנשי העזרה הראשונה שהגיעו מיידית למקום לא ידעו איך יצאתי ממנה בחיים. פינו אותי לבית החולים ואני? רק ביקשתי להגיע הביתה כמה שיותר מהר".

רעות ממשיכה ומספרת בהתרגשות: "לאחר שלושה ימים התחלתי להבין שנשארה לי טראומה רצינית. סירבתי להאמין שאני, רעות, האישה החזקה ביותר עלי אדמות שתכירו, נמצאת המתח בכזה בלתי פוסק. שאני מגיבה פתאום לרעשים או לחברה בחוסר סבלנות. חלמתי על התאונה, התחלתי לסבול מהתקפי חרדה קשים ביותר. הלילות כבר לא היו לילות רגילים ובנותיי לפתע לא יכלו להכיר את מה שנהיה מהאימא הרגילה והסבלנית שלהן".

גם בעבודה היא עבדה פחות שעות בעקבות המוגבלות הפיזית. התוצאה: ירידה דראסטית בהשתכרות. "זו הייתה תקופה כלכלית נוראית", היא מספרת, "פניתי לעיריית ראשון לציון והצגתי להם את הקושי. חבר המועצה אבי חיים ומזכירתו ליאת, עזרו לי ככל יכולתם, הרגשתי כמו בת משפחה שם. הם היו האור בחיי בתקופה החשוכה הזו. חברה טובה מהעבודה אמרה לי, 'די רעות, אם את מרגישה שאת לא מסוגלת יותר, גשי לשיחות'. שמעתי, וזה מה שעשיתי. לאחר תקופה אובחנה אצלי פוסט טראומה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעקבות הטיפול היא חזרה לכתיבה ומצאה בה יותר מנחמה. "מתוך הטיפול והשיחות שסיפרתי למטפלת שלי, חזר הרעיון לכתוב, משהו שעשיתי שנים מילדות וזנחתי", היא מספרת, "ישבתי וחשבתי מה הכי חשוב לנו כבני אדם ומה הכי חשוב לי, והתשובה עלתה מאוד מהר. להסתכל על חצי הכוס המלאה בחיים. מכיוון שאני אוהבת את עולם הילדים בטירוף וברשותי תעודת ליווי התפתחותי לגיל הרך, החלטתי לכתוב לילדים. שילבתי תשעה סיפורים על נושאים מאוד חשובים שכל הורה וילד חווים במהלך היומיום שלהם. במשך שנתיים וחצי ראיינתי ילדים, שאלתי הורים שאלות, הסתכלתי על סיטואציות בגינות ציבוריות ולא הפסקתי לכתוב. בחרתי לכתוב על סיפורים בנושאים שנוגעים לכולנו: התארגנות ושגרה, סבלנות, פחד מחושך, להפסיד בכבוד ועוד. את כל תשעת הסיפורים איגדתי לספר שקראתי לו 'חצי הכוס המלאה'"

הספר של רפאל חמדני, שאותו כתבה יחד עם ענבל יצחק בת 33 ונשואה ואמא לבת, נולד בשבוע הספר, ב-6 ביוני. מחלקת התרבות העירונית נתנה מקום ליוצרים צעירים לדוכנים למכירת הספר ו-50 העותקים הראשונים נמכרו בתוך שלושה ימים. "אני מקבלת לטלפון שלי משובים מילדים שאומרים לי שהם אוהבים אותי, והלב שלי זורח. החלום שלי שכל בני האדם באשר הם יידעו תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה ועל מה טוב. אני רוצה שהספר יאפשר לילדים להבין שבחיים צריך אכן להסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה, להעריך את מה שיש להם בחיים. אם הצלחתי לעזור לילד בקריאת הספר, אני את שלי עשיתי ובגדול".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דפנה

    תענוג לשמוע על מי שיודעת באמת למצוא בחיים את חצי הכוס המלאה, להוציא את המוץ מן התבן ולזרוע אור עבור עצמה ואל הסביבה כולה! כל הכבוד ובהצלחה רבה!

  2. גלית

    עכשיו אני יכולה להבין איך נולד ספר כזה מדהים, רעות הסיפור שלך מעורר השראה והספר שכתבת הוא פשוט ספר הילדים עם הכי הרבה מוסר השכל שקראתי. מקווה שכל הורה ירכוש את הספר הזה לילדיו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר