סנא. קוראת בקפה, בקלפי טארוט ובכדור בדולח
סנא. קוראת בקפה, בקלפי טארוט ובכדור בדולח

למצוא אהבה, לזמן פרנסה ולשנות חיים: סנא – מלכת הקריאה בקפה

כמעט כולם מכירים את סנא, מגדת העתידות מיפו שכבר שלושה עשורים מלווה לא מעט אנשים, בהם סלבס ואנשי עסקים, ופותרת את בעיותיהם בכל תחומי החיים

פורסם בתאריך: 19.6.18 16:42

כמעט כולם מכירים את סנא, מגדת העתידות מיפו שכבר שלושה עשורים מלווה לא מעט אנשים, בהם גם סלבס ואנשי עסקים, ופותרת את בעיותיהם בכל תחומי החיים.

"מרגע הלידה שלי ועד היום, מלווה אותי הבאבא סאלי בכל דרכי", כך אומרת סנא קומא, מתקשרת וקוראת עתידות.

את האמונה בבאבא סאלי קיבלה מאמה, בתו של רב ממשפחת כוהנים ידועה, שהתחתנה עם בדואי ולכן, בעל כורחה, נאלצה להיפרד ממשפחתה. "כבר כשאמא שלי הגיעה לחדר הלידה, לאחר שעברה תאונת דרכים ונאלצה ללדת אותי לפני הזמן, היא הרגישה את הנוכחות של הבאבא סאלי, היא ראתה אותו לצידה. הוא בכה והבטיח לה שהלידה תעבור בשלום ושהבת שלה תגדל ותהיה לאישה חזקה ועצמאית שתדאג לסובבים אותה".

נא מסבירה שקיבלה את הכוחות לנבא את העתיד ולחזות אותו משני צידי המשפחה: מסבה שהיה "רב שעושה ניסים ומסבתי הבדואית שהיתה מגדת עתידות ופותחת בקפה". את ילדותה העבירה סנא לצד סבתה הבדואית ולאט לאט הבינה שגם לה עצמה יש כוחות. "בגיל 12 התחלתי לפתוח לאנשים בקפה", היא מספרת, "אנשים היו בהלם כשהייתי פותחת להם בקפה. היו מביאים לי מתנות והתחילו לבוא אלי אנשים מכל רחבי הארץ ואפילו מחו"ל, כשלאורך כל הזמן אני חוזה בבאבא סאלי ובבית המקדש ויודעת שיש מי ששומר עלי מלמעלה".

בגיל 17 התחתנה, ו"בהריון עם הבן הגדול נשך אותי כלב והייתי בין חיים למוות. בחדר הלידה, עם כל ההמולה סביבי, חזיתי בבאבא סאלי שבא להרגיע אותי ומסר לי שהכל יהיה בסדר. הוא משח את פניי בשמן ונתן לי את הכוחות הנפשיים והפיזיים ללדת את בני בשלום. הוא הבטיח לי שהילד, טארק, יגדל ויצליח וכמו שהוא נולד עטוף בשק מי השפיר, כך הוא המשיך לגדול עטוף במזל ובברכה של הבאבא סאלי.

"הבטחתי לבאבא סאלי שבני יגדל על ברכי היהדות, יעבור קידוש וברית על ידי מוהל. נתתי לו גם שם ישראלי יהודי – טל. בעלי המוסלמי קיבל באהבה ובכבוד את ההחלטה שלי לגדל את הילדים כיהודים. הוא מכבד כל דת וכל אדם".

לעומת זאת, "סבא שלי, הרב, עשה קריעה על אמא שלי וישב עליה שבעה לאחר שהתחתנה עם אבא שלי הבדואי, ובמשך 50 שנה היה נתק ביניהם", היא מספרת. "יום אחד הגיע אלי איש שביקש לחפש את אחותו. הוא קרא עלי בעיתון וידע שאני אוכל לעזור לו. מיד זיהיתי מהסיפור שלו שאחותו היא בעצם האמא שלי. אחרי 50 שנה איחדתי בין אמי לאחיה ומאז אנחנו בקשר. יש לי בני דודים חרדים בירושלים ובבני ברק, רבנים גדולים וידועים. היום אנחנו בקשר מצוין".

לפני כ-30 שנה, אחרי שנים שבהן ניבאה לאנשים שהגיעו אליה מפה לאוזן, היא פרצה  לתודעת הציבור והפכה ליקירת התקשורת, סיפורה הובא בהרחבה ב"עולם האישה", ב"את", ב"ידיעות אחרונות" ובתכניות טלוויזיה כמו "המעגל" עם דן שילון, "בטברנה" עם שמעון פרנס ועוד.

"כפי שהבטיח לי הבאבא סאלי, הוא אכן מלווה אותי בכל דרכיי. לאחר לידתו של הבן שלי, נפתח המזל: חזרתי הביתה וחיכו לי שם המוני אנשים שהגיעו אלי. מסתבר שלפני הלידה היתה אצלי עיתונאית שתרשמה ממני וכתבה עלי כתבה מפרגנת מאוד".

קירות חדר הקבלה שלה עמוסים בתמונות של דמויות מוכרות מעולם העסקים, של כדורגלנים, פוליטיקאים, דוגמניות ושחקנים שנמנו ונמנים עם לקוחותיה. אם בעבר אנשים הגיעו ליפו כדי לבקר בשוק הפשפשים ולאכול חומוס טוב, בשנים האחרונות אחת התחנות הפופולאריות לעלייה לרגל, משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הלילה המאוחרות, היא הבית של סנא.

"מגיעים אלי אנשים מכל המגזרים, הדתות והמעמדות. הרבה פוליטיקאים ומפורסמים שרוצים לדעת מה יקרה בעתיד המקצועי שלהם וגם אנשים רגילים שרוצים עזרה בחיים האישיים. אני מסירה קללות וכישופים, מעניקה קמיעות וברכות ועוזרת לאנשים להגיע לפתרונות".
סנא נעזרת בשיטות שונות כדי לחזות את העתיד, לצד הענקת ברכות וקמיעות. "אני פותחת בקפה ולפי הדברים שאני רואה, אני מחליטה איך להמשיך בקריאה. האמצעים שעומדים לצידי הם כדור בדולח, קלפי טארוט ואבני מזל ממצרים. אני היחידה בארץ שפותחת באבנים האלו", היא אומרת. "אני מרגישה תחושת שליחות מאוד גדולה. באתי לעולם על מנת לעזור לאנשים והעולם מחזיר לי אהבה. לאחר כל מפגש עם לקוחות אני מרגישה אנרגיה טובה ומרגישה מחוזקת מכל הטוב שאני עושה".

אחת מלקוחותיה הוותיקות היא מיכל, תושבת מרכז הארץ, בעלת תואר ראשון בכלכלה, שמספרת: "הגעתי לסנא יחד עם חברה לפני הרבה שנים. הייתי סקפטית מאוד, בכלל לא האמנתי במיסטיקה, אבל החברה לקחה אותי ולכן באתי. באותו המפגש סנא אמרה לי: 'תיזהרי בדרכים' ולא ייחסתי לזה חשיבות, כעבור חצי שנה עברתי נסיון אונס. לשמחתי, לא נאנסתי אבל קיבלתי מכות קשות. אחרי מה שקרה הבנתי שסנא הזהירה אותי מהמקרה הזה ומאז אני איתה, לקוחה שלה.

"התחזקתי בדת בזכותה, הרחקתי אנשים שליליים מחיי בזכות האזהרות שלה והתחלתי לחשוב באופן חיובי יותר", מציינת מיכל. "היא תמיד מחזקת ותומכת, יודעת לכוון ולהרים את האדם שנמצא מולה. אני מגיעה לסנא לפחות פעם בחצי שנה וכשאני יוצאת מפגישה איתה אני חשה התעלות וזיכוך הנפש, סוג של קתרזיס".  

סנא קומא, שדרות ירושלים 96 יפו. אין צורך לתאם פגישה אלא פשוט להגיע. שעות הקבלה: 08:00-19:00, טל': 050-5333150, 03-6831402

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר