דתיים משפחה דתית
אילוסטרציה: שאטרסטוק

הרצאה: המסתורין של חסידות גור נחשף

חסידות גור היא החצר החסידית הגדולה בישראל, אך גם הסגורה שבהן, בהרצאה שתיערך הערב, יתגלה מודל הזוגיות המיוחד שלהם

פורסם בתאריך: 11.6.18 09:57

חסידות גור היא חברה דתית חרדית סגורה שמעניינת אנשים רבים, ספרה של אסתי וינשטיין ז"ל ,"עושה כרצונו" שיצא לאור לפני כשנה פתח צוהר לחיים בחברה זו, ביתה של אסתי, תמי מונטג נכנסה לעונה זו של האח הגדול בטענה שהגיעה כדי שכולם יכירו את הספר שכתבה אימא.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

תקציר הדברים –  סיפורה של אסתי וינשטיין הוא סיפור חייה הטראגי בתוך חסידות גור, על הלבטים, האמונה, היחס לאישה ותפקידה בבית, העולם החילוני שגילתה, היחסים עם בעלה והיציאה בשאלה, לימים שמה אסתי קץ לחייה, "תעשו הכל שאנשים ישמעו על הספר ויקראו אותו", כתבה אסתי במכתב הפרידה שהשאירה".

היום בשעה 20:30 תיערך בספריית כותר שברמת אליהו, הרצאה מרתקת על יחסי המשפחה בחסידות גור (בעלות של 35 שקלים) 

את ההרצאה תעביר ד"ר נאוה וסרמן, סופרת ועובדת סוציאלית קלינית. וסרמן היא אישה חרדית בעצמה העוסקת בהוראה ויעוץ בציבור החרדי, וכתבה את הספר "מימי לא קראתי לאשתי: זוגיות בחסידות גור".

"את עבודת הדוקטורט שלי עשיתי על חסידות גור ונגעתי במקום שהוא הכי סגור שם, הזוגיות והתהליך של הקמת המשפחה ,מספרת ד"ר וסרמן," ניסיתי להגדיר מה הם החוקים לחסידות הזו, לפענח מה המצע האידיאולוגי ולנסות להבין אותו, בהרצאה אתעסק בדגם של הזוגיות ששונה מכל מה שמכירים בעולם המערבי, שונה מהמושג של אהבה וזוגיות כאן, נדבר על החסידות עצמה, נראה מה המודל שלהם לזוגיות, איך הוא עובד, להחיות אותו, ויחד עם הקהל לנסות להבין אותו ואת ההיגיון, אהבה וזוגיות הוא תחום שמעסיק את כולם לכן תמיד ההרצאה מרתקת."

 

מספריית כותר נמסר: בעקבות הספר של אסתי וינשטיין "עושה כרצונו" החלטנו להביא הרצאה בנושא מכיוון שהכותר של הספר היה מבוקש מאוד, במסגרת "קפה ספרייה" אנחנו מארחים סופרים מעניינים ומרצים, לקראת פתיחת הקיץ נארח  בתחילת חודש יולי שני מפגשים מרתקים. עם המשוררת שולה ברנע,( 2 ביולי, 20 שקלים) ו"פניך אל פני : יקיצה בשטוקוהלם" עם ניר ברעם ונועה ידלין בליווי מוסיקה ושירה של דניאל סלומון ( 3 ביולי, כניסה חופשית), ההרצאות מצריכות הרשמה  באתר, או להגיע לספריה, ויתכנו שינויים כך שתמיד רצוי לבדוק.

ספריית כותר – אבא הלל סילבר 2 ראשון לציון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר