תיעוד האירועים הפליליים ומעצר החשודים, קרדיט משטרת ישראל
תיעוד האירועים הפליליים ומעצר החשודים, קרדיט משטרת ישראל

צפו בתיעוד: פוענח אירוע ירי בראשון לציון, נחשפו אמל"ח רבים בבתי החשודים בעיר

היחידה המרכזית במחוז תל אביב פענחה סדרת אירועים פליליים חמורים, בהם גם פיצוץ מטען

פורסם בתאריך: 18.9.23 09:26

היחידה המרכזית במחוז תל אביב של המשטרה פענחה את פרשיית מטעני החבלה וההצתה לאחר מעצר של כנופיית עבריינים עם מטען חבלה מוכן להפעלה. נגד החשודים, תושבי ראשון לציון ויבנה, הוגשה הצהרת תובע.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה בימ"ר תל אביב, של סדרת אירועים אלימים, במהלכם גורמים עבריינים המזוהים עם ארגון פשיעה פוצצו מטען חבלה בפתח בית, הציתו עסק, ביצעו ירי לעבר אדם ונתפסו "על חם" עם מטען חבלה בדרך להטמנה.

צפו בתיעוד האירועים ובדברי רס"מ רועי מועלם, חוקר בימ"ר ת"א

על פי החשד, במהלך חודש אוגוסט, על רקע ניסיונות סחיטה, אירעו מספר אירועי אלימות ושימוש באמל"ח, בהם נטלו חלק ארבעה חשודים בגירים וקטין נוסף בן 17, תושבי ראשון לציון ויבנה. במסגרת החקירה עלה כי חלק מהחשודים תכננו וביצעו הצתת בית עסק ברעננה כאשר הם ממלאים מיכלים בנוזל דליק ומגיעים על קטנוע לבית העסק, שם ביצעו את ההצתה ונמלטו עם הקטנוע.

במועד אחר, הגיעו חלק מחברי הכנופיה הגיעו ליישוב ארסוף ברכב עם לוחיות זיהוי גנובות מצוידים במטען חבלה, פוצצו את המטען בפתח בניין מגורים בישוב ונמלטו מהמקום. אירוע משמעותי שמיוחס לאחד (הקטין) מחברי הכנופיה הוא ביצוע ירי באמצעות אקדח באזור ראשון לציון לעבר שני רוכבי קורקינטים שהצליחו להתחמק מהירי ולא נפגעו. החשוד  נמלט מהמקום ונטש את הקטנוע עמו הגיע לביצוע הירי.

עוד נחשף כי בתאריך 21.8.23 תכננו חלק מחברי הכנופיה לבצע הטמנה של מטען חבלה, כאשר הם מובילים בשעת לילה מאוחרת ברכב עם לוחיות זיהוי גנובות, מטען חבלה מוכן להפעלה. בלשי הימ"ר שנערכו לסיכול, הבחינו ברכב המדובר וביצעו מעצר של שני חשודים לפני הטמנת מטען החבלה. בהמשך נעצרו שלושה חשודים נוספים שהיו מעורבים באירועים. במספר חיפושים שבוצעו באזור מגוריהם בראשון לציון של חלק מהחשודים, נתפס מצבור של אמל"ח ביניהם לבנת חבלה, שני מטעני צינור, רימון הלם ואקדח עם כדור בקנה.

מעצרם של כלל החשודים הוארך מעת לעת ובימים האחרונים הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום חמור בבית משפט השלום בתל אביב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר