הרב ברלנד
נורית בן משה. צילום מסך מתוך תחקיר חדשות 13

תושבת ראשון לציון שהביאה למעצרו של הרב ברלד: "שום דבר לא יחזיר לי את הבת"

בתה של נורית בן משה שנפטרה ממחלת הסרטן, שילמה על פי החשד עשרות אלפי שקלים לרב שהבטיח לרפא אותה. היום, עם מעצרו של הרב, מספרת בן משה כי בהוראת אנשיו נאסר על נכדיה להיפגש עמה משום שהגישה נגדו תלונה במשטרה

פורסם בתאריך: 9.2.20 14:18

מעצרו של הרב אליעזר ברלנד הבוקר (ראשון), אינו מנחם את נורית בן משה, תושבת ראשון לציון, שאיבדה את בתה לאחר ששילמה עשרות אלפי שקלים לרב, בתקווה שיירפא אותה. בימים אלה מתמודדת בן משה עם חרם מצד חתנה, שלדבריה אינו מאפשר לה לראשות את נכדיה, בהוראת הרב. זאת, כך לטענתה, לאחר שלקחה חלק בתחקיר נגד הרב שהביא למעצרו.

לפני כארבעה חודשים פורסם בחדשות רשת 13 תחקיר על הרב ברלנד, רבה של כת "שובו אחים". בתחקיר תועד הרב במצלמה נסתרת, באחד מבין שורה של מפגשים, כשהוא דורש אלפי שקלים מבתה של בן משה, החולה בסרטן, ומבטיח לרפא אותה ומחליף לה את התרופות ומציע טיפולים אלטרנטיביים. מי שצילמה את הרב היא בן משה.

בעקבות התחקיר הטלוויזיוני פתחה המשטרה בחקירה, והבוקר פשטו השוטרים על ישיבת "שובו אחים", ועצרו את הרב, אשתו וחמישה בכירים נוספים בחשד לעושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. אבל המעצר אינו מנחם את בן משה, ששילמה לרב אלפי שקלים. בתה נפטרה ממחלת הסרטן כחודש לפני פרסום התחקיר, בת 37 במותה. הבת הותירה אחריה שלושה ילדים, בגילאי שלוש, חמש ותשע. אלא שכבר יותר מחודש שבן משה אינה רואה את נכדיה. לטענתה בהוראת אנשיו של הרב נאסר על חתנה להפגיש אותה עם הילדים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"אומנם הגשתי תלונה במשטרה נגד הרב, אבל אין בי שמחה על המעצר הזה", אומרת בן משה, "הדרך עוד ארכה, עד שיוגש כתב אישום והוא ישלם על מעשיו. שום דבר לא יחזיר לי את הבת שלי, הוא גבה ממנה עשרות אלפי שקלים בהבטחות שווא, שבינם לבין המציאות לא היה קשר. מבחינתי, הרב האשם במותה. אין לי ספק שהמעצר שלו קרה בזכות הבת שלי, שנפטרה. היא מנווטת הכל מלמעלה, מהשמיים, ועכשיו היא רואה מה הוא עשה. הוא השאיר ילדים קטנים בלי אמא".

 

בנוסף, מספרת בן משה כי "מאז פרסום הכתבה והגשת התלונה שלה נגד הרב, אנשיו של הרב ניסו להתנכל לי דרך הנכדים. הם נתנו הוראה לחתן שלי שלא להביא אליי את הנכדים, ושלא ליצור איתי שום קשר. לא ראיתי את הנכדים שלי כבר יותר מחודש".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"לא עשיתי את מה שעשיתי כדי שיקראו לי גיבורה, אלא כדי להציל נפשות אחרות בישראל שנפלו שבויות בידיו של הרב והכת שלו. אני לא עושה את זה כדי לנצח, אני מנסה למגר את התופעה של הכת ואני מקווה שבכוחות משותפים נצליח בזה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תהיי חזקה את עשית את העשה הנכון בכך ששמת את הגנב הזה בבית סוהר

  2. חן

    מקרה מזעזע . כמי ששמעה את הסיפור גם ממקור ראשון ,זה אפילו יותר חמור ולא נתפס. הרבהזה וכל תופעת הכתות בישראל,זה פשוט גיהנום.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר