בית משפט
צילום: Billion Photos / shutterstock.com

האם הנהגים שקיבלו דו"ח בחניון קניון הזהב יקבלו את כספם בחזרה?

שופט המחוזי נזף במשטרה על חלוקת דו"חות לנהגים על אי ציות לתמרור עצור שהוצב על ידי אדם פרטי: "יש לתקן את עיוות הדין לכל מי ששילם את הקנסות"

פורסם בתאריך: 7.2.20 09:41

תמרור עצור שהוצב על ידי אדם פרטי ביציאה מהחניון המקורה בקניון הזהב בראשון לציון, הוביל לכך שהמשטרה רשמה דו"חות לעשרות נהגים. בדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נזף השופט רענן בן יוסף במשטרה על שהמשיכה לחלק דו"חות לנהגים על תמרור לא תקין, והורה להשיב בתוך 30 יום כיצד ניתן לתקן את עיוות הדין לכל משלמי הקנסות. "השוטרים רשמו דו"חות בגין עבירה שהיא לא עבירה, ולכן השארת המצב שבו אזרחים ותושבים קיבלו דו"חות על עבירה של ביצעו, היא בלתי מתקבלת על הדעת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המקרה על תמרור עצור שהוצב על ידי אדם פרטי בכניסה לקניון הזהב בראשון לציון נחשף לראשונה ב-news1. לפני כשנתיים עצרו שוטרי תנועה את יקיר אלימלך בצאתו מהחניון המקורה בקניון הזהב, בגין אי ציות לתמרור עצור, ונתנו לו דו"ח על סך 250 שקל וארבע נקודות.

אלימלך ביקש להישפט וטען באמצעות עו"ד יהונתן רבינוביץ, בפני שופט התעבורה ישראל ויטלסון, כי התמרור שהוצב אינו חוקי וכי הציב אותו קבלן פרטי. לאחר דיון נוסף, שאליו הוזמן מהנדס התנועה בעיריית ראשון לציון, ודים קוזולוב, הודה קוזולוב כי התמרור הוצב שלא כדין. אלימלך זוכה והמשטרה חזרה בה מכתב האישום נגדו.

עורך דין רבינוביץ טען כי התמרור הוצב ככל הנראה על ידי  הקבלן שבנה את החניון, ללא הנחיה מהעירייה. החניון לטענתו, הועבר לאחזקת העירייה וכי רק לאחר שפנו אליהם מספר נהגים שקיבלו את הדו"ח, הסירו את התמרור.

כשנשאל מהנדס התנועה קוזלוב מדוע לא פנו למשטרה כדי לעדכן על ביצוע אכיפה לא חוקית ושיטתית במקום, ועל כך שנהגים מקבלים דו"חות בניגוד לחוק, טען קוזלוב כי אין לו תשובה ברורה לכך וכי המכתבים היו לתקופה קצרה והתמרור הוסר.

תמרור עצור

בדיון שהתקיים ביום שני השבוע בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הורה השופט רענן בן יוסף בפסק הדין כי על המדינה להודיע לבית המשפט תוך 30 יום מה ייעשה כדי לתקן את עיוות הדין שנגרם לכל אלה שקיבלו דו"חות ושילמו קנסות.

"במהלך המשפט של הלקוח שייצגתי התגלתה תמונה עגומה לפיה משטרת ישראל רשמה על פי מסקנתי מאות דו"חות לנהגים בגין אותו שלט עצור שכאמור לא היה חוקי", מסר עו"ד רבינוביץ. "לצערי, אגף התנועה בעיריית ראשון לציון התנהל ברשלנות חמורה ביחס לכך שכן הוא ידע לפני זמן רב לפני שהחליט להסיר  את אותו תמרור, כי הוא הוצב הגם שלא אושר כחוק, ולא עידכן את משטרת ישראל בכדי שלא יבצעו אכיפה במקום".

עו"ד רבינוביץ הוסיף כי "בית המשפט המחוזי קבע באופן חריג, כי על הפרקליטות לבטל את כל דו"חות התנועה שניתנו לנהגים בשל תמרור זה. החלטה זו תביא לביטול עוות דין חמור שנעשתה למאות נהגים שהורשעו הרשעת שווא לרבות הקנס והנקודות שקיבלו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מהמשטרה נמסר בתגובה: "נושא הצבת תמרורים בישראל מצוי באחריות רשות הדרך או התמרור ואמנם במקרה זה מדובר בתמרור עצור שהוצב במקום על ידי רשות התמרור המקומית ולכן בוצעה במקום פעילות האכיפה. בית משפט השלום אף קיבל את טענות התביעה כי קיימת חזקת תקינות וכי אין על המדינה להוכיח כי כל תמרור בישראל הוצב כדין. נציין כי התמרור אף הוסר ע״י הרשות המקומית בעקבות המקרה. אנו למדים את הכרעת בית המשפט, ובד בבד נבחן את הטיפול בנושא באופן מעמיק ונשיב לבית המשפט בהתאם".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר בתמרור שהוצב ללא אישור על ידי גורם פרטי, מרגע שהיודע הדבר, התמרור הוסר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר