צילום: photobyphotoboy / shutterstock.com

השופטת לצעיר שרכב על אופנוע ללא רישיון: "נותנת הזדמנות"

התביעה התעקשה על אישום פלילי וקנס כספי גבוה אך השופטת התחשבה בכך שלנער לא היה עבר פלילי. אביו: "אנשים מועדים בחיים, אבל החשוב זה לשנות את הדרך"

פורסם בתאריך: 25.3.19 15:34

בפסק דין שניתן בתחילת השבוע בבית המשפט השלום בתל אביב, החליטה השופטת טובה פרי להתחשב נער בן 17 וחצי, תושב ראשון לציון, שעמד מולה ופסקה לו עונש קל. הנער נתפס לפני כשנתיים כשהוא נוסע על אופנוע ללא רישיון נהיגה, ביטוח וטסט.לאחר שהודה, הביע חרטה וציין את רצונו להשתקם ולהתגייס לצבא נפסק לו עונש קל. למרות דרישת התביעה שהנער יורשע בהליך פלילי תברואתי וישלם קנס כספי גבוה, השופטת פרי התחשבה בעובדה שלנער אין עבר פלילי והשתכנעה בנכונותו להשתקם, ולכן פסקה כי "החלטתי לתת לנאשם הזדמנות אחרונה ולנקוט כלפיו בדרכי טיפול לפי סעיף 26 לחוק הנוער". המשמעות: הנער יהיה במעקב ויינתן דיווח לבית משפט על התקדמותו ויישום הענישה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לאורך כל ההליך המשפטי שארך שנה וחצי נלחם סנגורו של הנער, עו"ד דוד טובול, כדי ששמו של לקוחו לא יוכתם ושעתידו לא יינזק מהמעשה, בייחוד לאור העובדה שהנער הביע רצון להתגייס ליחידה קרבית. "מדובר בנער ללא עבר פלילי שביולי 2017 נסע על אופנוע ללא רישיון נהיגה, טסט וביטוח", מספר עו"ד טובול, אף הוא תושב העיר, "הנער הודה במעשיו, הביע חרטה כנה ואמיתית ושיתף פעולה מלאה בהליך השיקומי. בנוסף, בשנה זו הוא הצטרף לפרויקט היל"ה של אגף הרווחה בעיריית ראשון והוא גם בעיצומו של תהליך גיוס קרבי לצה"ל, ולפיכך ראיתי לנכון לא להכתים את שמו ולאפשר לו עתיד נורמטיבי שתורם לחברה".

עו"ד דוד טובול

בפסק הדין, שכאמור אינו מפליל את הנער, קבעה השופטת פרי קנס כספי של 700 שקל או חמישה ימי מאסר, שלילה לשלושה חודשים ותנאי למשך שנתיים שלא יעבור שוב עבירה של נהיגה ברכב ללא רשות הבעלים, רישיון נהיגה או ביטוח, וכן יחתום על התחייבות כספית על סך 3,000 שקלים שבה הוא מבטיח להימנע במשך שנה מביצוע העבירות שבהן הודה.

אביו של הנער סיפר ל"השקמה ראשון לציון" על ההתרגשות שבפסק הדין: "לפני כמעט שנתיים, בגיל ההתבגרות, הבן שלי עשה טעות. הוא יודע שזה לא היה בסדר, הביע חרטה ושינה את מסלולו. אנשים מועדים בחיים, אבל החשוב זה לשנות את הדרך. אני שמח שהשופטת מצאה לנכון לתת לבני הזדמנות שנייה ולאפשר לו להתחיל את שירותו הצבאי עם עבר נקי. הוא עשה דרך ארוכה, נמצא בפרויקט היל"ה של עיריית ראשון לציון, עובד ולומד וחולם על שירות קרבי שיתרום למדינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ואם הטעות שלו היתה עולה בחיי אדם או בחיים שלו עצמו גם היית מדבר ככה? ומי ערב לך שאחרי שתעבור שנה הוא לא יעשה שוב "טעות"?

  2. אריק

    כל הכבוד לשופטת שהפגינה מחשבה ראייה קדימה והחלטה מקצועית יישר כוח .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר