shutterstock

20 אסירים ישוחררו מהכלא ויחזרו לרחובות ראשון לציון

בעקבות הליך "שחרור מינהלי מוקדם", ישוחררו בצעד חריג כאלף אסירים שהורשעו בעבירות אלימות, רכוש ומין, חלקם ישובו לראשון לציון

פורסם בתאריך: 19.12.18 13:39

20 אסירים צפויים להשתחרר מחר (חמישי) ולשוב לרחובות ראשון לציון. זאת, בעקבות מהלך "שחרור מינהלי מוקדם", שבמסגרתו ייצאו מבתי הסוהר 957 אסירים מרחבי הארץ, שהורשעו בעבירות שונות, בהן רכוש ומין. כבר בסמוך לשיחרור עודכנו הרשויות וגורמי האכיפה, הכוללים גם את המשטרה המקומית, כמובן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הצעד החריג של שחרור של כמעט 1,000 אסירים הוא בעקבות פסיקה של בית המשפט העליון, שניתנה ביוני אשתקד, לפיה עד סוף שנת 2018 נדרשת המדינה לשפר את תנאי הכליאה של האסירים בישראל ובתוך כך לפתור את בעיית הצפיפות בבתי הכלא.

על פי נתוני שירות בתי הסוהר, מתוך האסירים שישוחררו 177 הורשעו בעבירות סמים, 437  – עבירות בתחום האלימות כשמתוכם 247 אלימות במשפחה, 88 – עבירות רכוש, 86 – עבירות בתחום התעבורה, 18 – מרמה ו-48 – עבירות מין. עוד עולה מהנתונים כי עבור 303 מהאסירים שישוחררו זה היה עבורם המאסר הראשון.

שחרור האסרים מעלה דאגות וחששות. היום פורסם ב"הארץ" כי ברשות לשיקום האסיר הזהירו מפני השחרור הצפוי של האסירים. בכתבה צוין כי לפי מקור בכיר ברשות, כ-90% מהאסירים לא השלימו את השיקום בזמן המאסר או שאין להם תוכנית שיקום כלל.

עוד צוין בכתבתו של יהושע (ג'וש) בריינר כי ברשות מעריכים שאחוזי החזרה לפשע בקרב האסירים שישתחררו ללא תוכנית שיקום הם יותר מ-50%. "המדינה לא לקחה בחשבון את היבטי השיקום. לרובם אין תוכנית שיקום, אין היערכות לקהילה, אין הוסטלים, אין מקומות עבודה ואנחנו זועקים", ציין מקור בכיר בכתבה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר