ואז באה איריס: כשהנער שהתדרדר לפשע פגש את הפעילה החברתית

השוטרים הכירו אותו, הוא היה נכנס ויוצא מחקירות ומעצרים, עד שלילה אחד, אחרי שנעצר בחשד לפריצה לרכב, החליט זריהון אסרס, הנער מרמת אליהו, שנמאס לו. למזלו, איריס חזן הייתה שם

פורסם בתאריך: 28.9.18 07:05

עד לפני כמה שנים לזריהון אסרס, בן ה-20, לא היה ברור כיצד ייראה עתידו. הוא הסתבך בקטטות, גניבות ושתיית אלכוהול. אלא שלפני שלוש שנים הוא הכיר את איריס חזן, דמות בולטת בראשון לציון, שהצליחה להוציא אותו מהמציאות הקשה שבה חי.

המפגש בין אסרס לחזן התרחש במסגרת פרויקט מיל"ה – מובילים יחד למען הנוער, שבו מאתרים נציגי המשטרה בני נוער עם תיקים פליליים. זאת, במטרה לשלב אותם בקבוצות טיפוליות, הליך שנמשך כארבעה חודשים, ובסופו של דבר למחוק להם את הרישומיים הפליליים ובכך להעניק להם הזדמנות שווה ככל שניתן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"חיפשתי את עצמי בלילות עם חברים, הסתבכתי, ונערים צריכים להבין שזה 'נגעת נסעת'. אין דרך חזרה. מי שמסתבך משלם את המחיר והמחיר הוא כבד ויקר", מספר אסרס, "למזלי ניצלתי בדקה ה-90, פגשתי את איריס חזן בפרוייקט מיל"ה ששינה לי את החיים והיא הראתה שלי שאפשר גם אחרת".

אסרס עלה עם משפחתו מאתיופיה לישראל כשהיה בן שלוש. המשפחה שוכנה ברמת אליהו. הילדות, הוא מספר, עברה ללא קושי. "לא היו לי קשיי קליטה, הייתי ילד אהוב במשפחה מגובשת וחמה", הוא אומר, "עד גיל 14 הייתי ילד למופת, אבל בגיל 15 התחלתי להסתובב בשכונה, חברים היו באים אלי וגוררים אותי החוצה, לרחובות. התחלתי לעשות שטויות, שתיתי בלילות בלי סוף עם החברים ואז היינו הולכים מכות, נעצרים על גנבות. הגעתי למצב שכל יום הייתי נעצר, שלא היה שוטר אחד שלא מכיר אותי, לא הלכתי לבית הספר, ואף אחד לא הצליח להשתלט עליי".

נקודת המפנה של אסרס הייתה כשבאחד הלילות, לפני כשלוש שנים, הוא נעצר בחשד לפריצה לרכב שאותה לא ביצע. הוא נעצר למספר ימים ובזמן המעצר החל, בפעם הראשונה, לערוך חשבון נפש עם עצמו והבין שהוא חייב להשתקם. "ראיתי את האנשים שנמצאים שם ולא רציתי את זה יותר", מספר אסרס.

זמן קצר אחרי המעצר מדריך במתנ"ס בראשון לציון ביקש ממנו להצטרף לפרויקט מיל"ה. אסרס הסכים להצטרף, רק כדי לשמוע מה מציעים ושם פגש לראשונה את איריס חזן, בעלת עסק מקומי, מנהלת קבוצת פייסבוק מובילה בעיר ומתנדבת במשטרה שהובילה את הפרויקט בראשון לציון.

"איריס היא מלאך בדמות אישה. היא ליוותה אותי לכל אורך התהליך, מתחילתו ועד סופו. היא כעסה עליי כשהיה צריך וליטפה כשהיה צריך", אומר אסרס, "היא דיברה ולא ויתרה. הרגשתי שהיא נלחמת בכל הכוח כדי שאנצח את עצמי. האמונה שלה בי הייתה הרבה מההצלחה שלי. בפרויקט התחייבנו להגיע פעמים בשבוע לתחנת המשטרה, היו שם הרצאות, המון שיחות, היו גם הרבה פעילויות מעניינות, פעם סוסים, פעם נסענו לכנסת. בסופו של תהליך, אחרי פרק זמן, אם שומרים על החוקים, הרישום הפלילי נמחק. למזלי, הצלחתי להגיע ליעד".

"אני מאוד שמחה שבפרויקט שהובלתי, הרבה בני נוער בסיכון חזרו למסלול הנכון. מבחינתי, כל ילד שהצלחתי להציל ממעגל הפשיעה זה אושר גדול", אומרת חזן, "אני רואה את בני הנוער מידי פעם בעיר, אנחנו מתחבקים ומתרגשים כל פעם מחדש. אני מאושרת שנפלה בידי הזכות לעזור להם. יש משפט שאומר: 'כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו'. אז את הנפש שלהם אני תמיד אדאג להציל".

חזן ואסרס עדיין בקשר חם. מאז שהשתתף בפרויקט הספיק הצעיר מראשון לציון להתגייס לצבא ולשרת כלוחם, היום הוא עובד, מתגורר בדירה שכורה יחד עם בת זוגו ולא מפסיק להודות על השינוי שהצליח לעשות בחייו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    אני מכירה את איריס. אישה מדהימה. לא הייתי כותב את זה אם לא הייתי יודע.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר