שוקר חשמלי

הצעיר שחישמל את חבריו: אל תרשיעו אותי – רוצה להתגייס

נער תושב ראשון לציון הורשע בסחיטה, איומים, וגרימת חבלות. עכשיו הוא מבקש מבית המשפט שלא ירשיע אותו

פורסם בתאריך: 3.5.18 19:58

בית המשפט דחה את ערעורו של נער מראשון לציון שנידון הורשעה בסחיטה ואיומים וגרימת חבלות. הנער נידון ל-300 שעות עבודות שירות וכעת חושש כי הרשעתו תשפיע על החלטת צה"ל לגייס אותו.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

בחודש יולי האחרון נידון נער תושב ראשון לציון לשלוש מאות שעות עבודות שירות לאחר שגרם חבלה לנער אחר, והואשם בסחיטה ואיומים. לפי האישומים הנער איים על נערים שהיו חייבים לו כסף בדרכים שונות. במקרה אחד תקף הנער את חברות באמצעות שוקר חשמלי. במקרה נוסף סחט כספים מנער נוסף ומאיים שאם לא יוחזר החוב, סכומו יגדל ב-20 שקלים ליום.

כמו כן מתואר מקרה ובו הנער עישן עם חבריו נרגילה. במהלך הערב, למול קטינים נוספים, נטל הנער מלקחיים, חימם אותם, והצמיד אותם לחלק הפנימי של זרועו של חברו, וגרם לו לכוויה. הנער נעצר והחל לקבל טיפול התנהגותי טרם הורשע.

שירות המבחן ציין שהנער שיפר את יחסיו עם בני משפחתו. עוד צוין כי הוא מתנהג כיאות ולא נפתחו לו תיקי משטרה נוספים. שירות המבחן המליץ  על המשך ההליך הטיפולי וסיום ההליך המשפטי בדרכי טיפול.

עם זאת בית המשפט החליט להרשיע את הנער בטענה כי: "אין מנוס מהרשעת הנאשם בדין כביטוי לסלידת בית המשפט מהמעשים הברוטליים הקשים והגנה על נפגעי העבירות ועל האינטרס הציבורי, תוך הצבת גבול מרתיע ומעניש". על כן בית המשפט ביקש שלא למצות את הדין עם הנער, והטיל עליו, בין היתר, 300 שעות עבודות שירות ותשלום פיצוי למתלוננים. הנער הגיש ערעור נגד ההחלטה לסיים את ההליך המשפטי בהרשעה.

 

נוכח ערעורו של הנער, שירותי המבחן כתבו תסקיר על התקדמותו מאז חודש יולי האחרון. לפי התסקיר הנער סירב להשתלב במסגרת לימודית פורמלית שהוצעה לו ובתכנית חונכות . כמו כן הנער ממעט להגיע לעבודות השירות שלו.

עם זאת  השתלב בבית ספר אקסטרני. כמו כן הפגין אמפתיה כלפי המתלוננים וחרטה על העבירות בהן הפגין אלימות. הנער טען כי ההרשעה תשפיע על גיוסו לצבא, וציין כי הצבא בוחן את מעשיו של מועמד לשירות הביטחון טרם גיוסו.

בסופו של דבר קבע בית המשפט כי הרשעתו של הנער תישאר כפי שנקבע. זאת מכיוון שהנער לא התייחס לטיפול במלוא הרצינות, זלזל בעבודות השירות, סירב לפרויקט חונכות ובחר לא להמשיך במסגרת לימודים פורמלית. " הנער בן 17, עליו להבין את כובד המעמד ואת המשמעות שיש להזדמנות הנוספת החריגה שניתנה. לצערנו, התסקיר החדש כאמור אינו מגלה שינוי של ממש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר