אילוסטרציה: שאטרסטוק

התעלל ואנס את בנותיו וכעת מבקש הקלה בעונש

בית המשפט העליון דחה השבוע את ערעורו של עבריין מין אשר נידון ל-14 שנות מאסר ופיצוי לשלושת בנותיו בסך כולל של 160,000 שקלים

פורסם בתאריך: 25.4.18 13:35

פרשת התעללות מינית אכזרית במיוחד באה לסיומה בחודש יולי האחרון כאשר עבריין מין תושב ראשון לציון נשלח לארבע עשרה שנות מאשר לאחר שפגע בשלושת בנותיו. התושב,  אב לתשעה וסב לשישה, ציין לאחרונה את יום הולדתו החמישים וביקש לערער על עונשו, שלטענתו היה חמור מידי.

על פי המתואר בכתב האישום, נהג התושב לשכב במיטתו או בסלון בצמידות לביתו בת שמונה, לחבק אותה ולצפות עמה בסרטים. באחד המקרים התושב הניח את ידו על איבר מינה של בתו ומישש אותו.

לאחר גירושיו של התושב מאשתו, הוסדרו המשמורות על הטיפול בילדים. ערב אחד הגיעה הבת לישון בביתו. הבת הופנתה למיטתו שבחדר השינה, ואילו הוא ישן על הספה בסלון. במהלך הלילה, בסמוך לשעה 03:00, הגיע התושב למיטה בחדר השינה כשלגופו תחתונים בלבד, החל לגעת בה והעירה משנתה, פיזר את שיערה, הצמידה לגופו וליטף את כל גופהּ. התושב הפשיט את בתו ממכנסיה ותחתוניה, הכניס את ידיו בין רגליה ושפשף את איבר מינה באמצעות אצבעותיו במשך דקות ארוכות. חרף התנגדותה של ביתו המשיך אביה במעשיו והחדיר את אצבעותיו לאיבר מינה.

כמו כן, אמר האב טען כי  הוא "עושה הכל מאהבה", כי הוא "אוהב אותה" וכי היא "מזכירה את אמא". רק לאחר דקות ארוכות הפסיק התושב את מעשיו, לבש את תחתוניו וחזר לסלון, בשנים הבאות מקרים דומים חזרו על עצמם.

בכתב האישום מצוין כי במהלך כל התקופה המתוארת הפגין התושב יחס מועדף כלפי בתו, קנה לה מתנות רבות, נתן לה כסף וציין בפניה שהיא הילדה המועדפת עליו. יש לציין כי בתו הייתה היחידה מבנותיו שלנה בדירתו של התושב ושמרה עמו על קשר לאחר שעזב את הבית.

במקרה אחר מתוארות התעללויות של האב בבתו האחרת. (כיום בת שבע עשרה).

בין השנים 2010 עד 2011, במספר הזדמנויות שונות אשר התרחשו בערבי שישי נותרו התושב ובתו השניה לאחר ארוחת השבת ביחידות בסלון, לאחר שיתר בני המשפחה הלכו לישון. באותן הזדמנויות ניגש התושב אליה הכניס את ידו מתחת לתחתוניה, ליטף ומישש את איבר מינה. לאחר מספר מקרים ביקש את סליחתה על מעשיו ואמר לה: "אני מפסיק לנגוע בך כי את כבר גדולה".

האישום האחרון מתאר את הפגיעה בבת נוספת (כיום בת 19). בהיותה בת 13, נכנס לחדה, הכניס את ידו מתחת לתחתוניה ושפשף את איבר מינה באמצעות אצבעותיו. התושב המשיך במעשיו חרף בקשתה של ת' לחדול מהם, והפסיק רק לאחר שהזיזה את ידו.

 

בהמשך לאירוע המתואר פנתה האם, אשתו לשעבר של האב המתעלל ואמרה לו שראתה אותו פוגע מינית בבנות. התושב השיב כי "זה היה בקטנה וזה שום דבר". בעקבות המקרים שראתה, דרשה האם מהתושב לעזוב את הבית לזמן מה, עד שתחליט מה לעשות עם המידע שבידה, והתושב עשה כן.

כעבור מספר שנים, פנו הבנות לשירותי הרווחה. האב נעצר ונותר במעצרו עד מתן גזר הדין. שירות המבחן התרשם כי התושב מתקשה להתמודד עם אופי האישומים נגדו, מנסה למזער את חומרת הפגיעה בבנותיו ומשליך את האחריות למעשיו עליהן ועל גרושתו.  כאמור, בית המשפט גזר על האב המתעלל ארבע עשרה שנות מאסר ופיצוי עבור שלושת בנותיו.

עם זאת. האב הגיש ערעור בו טען כי בית משפט החמיר יתר על המידה בגזירת עונשו ולא יחס משקל מספיק לנסיבותיו המקלות, ובכללן היעדר עבר פלילי; הודאתו בעבירות; נכונותו של להירתם להליך טיפולי; וכן הסיכויים לשיקומו.

עם זאת. במסגרת הערעור, התגלה כי האב סירב להשתלב בקבוצה פסיכו-חינוכית לעברייני מין, שאליה הופנה בחודש ינואר האחרון. מתסקיר שערך  המרכז להערכת מסוכנות תואר האב כ: "אדם מניפולטיבי, בעל קווי אישיות נרקיסיסטיים ובעל צרכי שליטה, שמין מהווה עבורו גם אמצעי לחיזוק דימויו העצמי והגברי".

בסופו של דבר דחה בית המשפט את ערעורו של האב

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר