יוצאים לדרך: מי יהיה הנואם הצעיר של באר יעקב?

התחרות השלישית מטעם מועדון רוטרי המקומי, יצאה לדרך. המודל של המתחרים הצעירים: ליאן ממן, שהגיעה לגמר הארצי לפני 3 שנים

פורסם בתאריך: 9.12.19 15:08

"יריית הפתיחה" של תחרות "הנואם הצעיר" מטעם רוטרי, התקיימה השבוע בבאר יעקב. התחרות, המתקיימת ביישוב בהובלת מועדון רוטרי המקומי זו השנה השלישית, מעודדת תלמידים בשכבות הגיל של כיתות ה׳-ו׳ לבחור נושא מתוך רשימה מוצעת, לכתוב נאום ולהציגו בפורום כיתתי, בית ספרי וככל שמתקדמת התחרות – גם יישובי. התחרות בבאר יעקב היא חלק מפרויקט ארצי של מועדון רוטרי, ויש לה שלבים ברמה האשכולית ואף הארצית. תחרות מקבילה מתנהלת גם לתלמידי החטיבה והתיכון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כאמור, השבוע התקיים מפגש ראשון של התלמידים מבתי הספר השונים ביישוב עם חברי מועדון רוטרי באר יעקב, בערב שהוקדש לאמנות הנאום והעמידה בפני קהל. בערב, בו נכחו מעבר לחברי המועדון גם צוותי המורים וחברת המועצה טלילה מזרחי, התארחו ביישוב גם חברי מועדון רוטרי ראשון לציון שבאו לעמוד מקרוב על הדרך שבה מתנהלת התחרות ביישוב.

אבנר ברק, נשיא מועדון רוטרי בבאר יעקב, מספר: ״חשוב לנו לתת מעטפת מלאה לתלמידים שבחרו להתמודד. היכולת לעמוד בפני קהל, אם זו הכיתה שלך או תחרות ארצית עם מאות צופים, היא יכולת מעצימה ומעצבת. אנו נעשה הכל כדי שהתלמידים יסיימו את התהליך הזה בתחושת הישג, גם אם לא ניצחו בסוף. מרגש לראות תלמידים מבתי ספר שונים בפרויקט, ולדעת שיש שפה יישובית אחת המקשרת בין כולם״.

שני דוברים שוחחו עם התלמידים. ראשון דיבר רפאל בלומנטל, נשיא מועדון ראשון לציון ובעלים של מכון פידבק – פיתוח יכולות עמידה בפני קהל. השני, יונתן אגרוקר כתב ערוץ 13 שעבד שלוש שנים בתוכנית "הכול כלול" ועכשיו ב"שווה כסף", יליד היישוב.

את ההצגה "גנבה" ליאן ממן, מי שהייתה הנואמת הראשונה לפני שלוש שנים והגיעה עד לגמר הארצי. ליאן שיתפה את התלמידים באתגר איתו היא התמודדה ובתחושת ההישג אותה הרגישה כשזכתה בשלבים השונים. ליאן בחרה להודות למועדון רוטרי על ההזדמנות המעצבת ואיחלה לתלמידים (ביניהם אחותה הקטנה), הצלחה.

בשלב הבא יעבדו התלמידים על הנאומים שלהם ויתמודדו בתחרות בית ספריות. הזוכים יפגשו שוב ב 26.1 ומול צוות שופטים, ייבחר הנואם הצעיר של באר יעקב.

מסכמת חברת המועצה טלילה מזרחי, המשנה למחזיק תיק החינוך בבאר יעקב: ״אחד מהמדדים במקצוע השפה הוא היכולת של התלמיד להביע את עצמו בכתב על ידי הבעת דעה, כתיבת פסקת טיעון דעה או סיכום.

פלטפורמת 'הנואם הצעיר' מאפשרת לילד לחוות ואת מקצוע השפה בלייב, לא רק על הנייר ולא רק במבחן מעבר לעובדה שהוא צובר ביטחון ומביא את עצמו לידי ביטוי. התחרות הינה פעילות חינוכית ופדגוגית כאחד ובהחלט, מהווה כלי לפיתוח היכולת השפתית וכושר הביטוי לכל ילד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר