הדמייה שכונת הנרקיסים
הדמייה של שכונת הנרקיסים שעתידה להבנות על שטח מחנה צריפין

אושרו השינויים בתוכנית הבנייה בשכונת הנרקיסים

לאחר שתושב שיכון המזרח טען ששכונת הנרקיסים שעתידה לקום תוריד את ערך הדירות ותגרום לעומסי תנועה, וועדת המשנה לתכנון ורישוי דחתה את ערעורו

פורסם בתאריך: 21.2.18 13:12

שכונת הנרקיסים בצפון מזרח ראשון לציון (על השטחים שהותיר פינוי מחנה צריפין) עדיין לא הוקמה, אבל תוכנית הבנייה עבורה הספיקה כבר לעורר התנגדות מצד תושבי שיכון המזרח, ונציגם (שטען שהוא מדבר בשם 90 משפחות) ערער על התוכנית להקמת שישה בניינים של ארבע קומות ברחוב החצב, אולם ערעורו נדחה לאחרונה בוועדת המשנה לתכנון ורישוי.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

אותו תושב טען שהתוכנית החדשה עומדת בניגוד לתוכנית הבנייה הראשונית אשר כללה שלושה בניינים בני ארבע קומות לכל היותר. הוא הוסיף שורת נימוקים לגבי הנזקים הפוטנציאליים שייגרמו לדיירי הרחובות הסמוכים, כתוצאה מהגדלת נפח הבנייה. לדבריו, רחובות הלילך והפיקוס יהפכו לצירי תנועה ראשיים, ערך הדירות ירד וקו הרקיע ייפגע. בערעור נטען גם כי השינוי יגרום מחסור בשטחים ירוקים ובמקומות חנייה, גם בשל הקמת קריית החינוך המתוכננת. נזק נוסף שתואר הוא פגיעה בפרטיותם של בעלי צמודי הקרקע.

בדיון שנערך בוועדה ציינה אדריכלית העיר שרון שפר כי ישנן תוכניות להרחבת רחוב החצב מ-6-8 מ' ל-21 מ', וגם רחוב הפיקוס מתוכנן להרחבה ל-18.5 מ'. מנכ"ל העירייה חיים גליק הוסיף כי יש צורך להפעיל את קריית החינוך החדשה, תיכון מקיף י"ד ובתי הספר היסודיים, כבר ב-2020.

 

בהחלטת הוועדה נקבע כי הערעור נדחה מאחר שלא מדובר בתוספת יחידות דיור אלא בפיזור שונה בתוך השכונה החדשה (שמטרתו הגדלת השטח הציבורי וביטול סלילת כביש) ולכן גם העומס התחבורתי לא יגדל בגלל שינוי התוכנית. הטענה על פגיעה בפרטיות הופרכה בנימוק שמדובר במרחק מתוכנן של כ-30 מ' בין ביתו של המערער לבניינים החדשים.  

חברי הוועדה הוסיפו שביטול דרך ראשית בתוך שיכון המזרח דווקא תקטין את העומס התחבורתי בשכונה. כמו כן הופרכה הטענה על בנייה שאינה מתאימה לצביון האזור, בנימוק שגם בשכונות נוספות בעיר כמו נווה הלל ומרום ראשון ישנה סמיכות בין בניינים גבוהים וצמודי קרקע, אשר מופרדים על ידי רחוב צר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר