פעילי חב"ד גן בעברית (צילום: ליאת ויינשטיין)
פעילי חב"ד גן בעברית (צילום: ליאת ויינשטיין)

פעילי חב"ד מציעים לילדים להקריא פסוקים תמורת ממתקים

הורים מתלוננים: בני נוער פעילי חב"ד מציעים לילדים לקרוא פסוקים תמורת ממתקים - בזיון ופיתוי. בבית חב"ד חושבים אחרת: ״זה הדבר הכי יפה שיכול להיות"

פורסם בתאריך: 11.2.18 11:13

ראשון לציון רחוקה מלהיות עיר בעלת כפייה דתית, ורק לפני כחודשיים אושר התיקון לחוק העזר העירוני שמאפשר את פתיחתם של מרכולים וקיוסקים באזורי התעשייה בעיר וברחובות המרכזיים בשבת. אך מפעם לפעם עולות טוענות מצד תושבים על דגלי חב"ד שנתלים על עמודים ברחבי העיר ללא אישור, ואתמול (שבת) התקבלו תלונות מצד הורים שהגיעו עם ילדיהם לגן בעברית במזרח העיר, על סיטואציה שתוארה כפסולה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"הייתי עם ילדיי בגן בעברית וראיתי שלושה בני נוער עם דגל ענק של חב"ד משוחחים עם ילדים קטנים בלי שההורים שלהם לידם, הם הציעו להם לקרוא פסוקים ואז יקבלו ממתק" מספרת ליאת ויינשטיין (37), פעילה בקבוצה ראשון חופשית, קבוצה מטרתה להבטיח שהצביון של בתי הספר הממלכתיים בעיר יישמר ושהילדים יזכו לחינוך ליברלי פלורליסטי. וינשטיין מוסיפה, "זה ממש הזכיר לי פתיינות שלא קשורה למשהו כשר. אם רוצים לקרב מישהו לדת אפשר לפתוח סניף בשביל זה, אבל עצם הפעולה של קבלת ממתק רק בגלל שעשית משהו שביקשו היא פסולה. זה בכלל לא קשור לאמונה, אני מאז ומתמיד מלמדת את הילדים שלי להתרחק מכל מי שמציע להם ממתקים. זה נראה בזיוני".

תושב העיר, אייל (42), מוסיף, "זה לא משהו שמאיים עליי מבחינה אישית, אנחנו בעצמנו עושים קידוש בבית אבל עצם זה שמישהו ניגש לילדים ומביא להם ממתקים בשביל שכביכול יתקרבו לדת, היא מיותרת. בצורה הזאת הילדים מדקלמים כמו תוכים משהו שהם לא מבינים". הורים נוספים מספרים כי בעבר היה מגיע בחור בשנות ה-40 לגן, בעיקר בימי שישי ומספר לילדים דברי תורה, ומי שהקשיב לו עד סוף דבריו קיבל פרס בדמות חטיף, מקרה שמבחינתם לא צריך להתרחש בשטח גנים ציבוריים בעיר.

ממנהל בית חב"ד בראשון לציון, הרב יצחק גרוזמן נמסר בתגובה: "זה הדבר הכי יפה שיכול להיות. בסך הכול הם ניגשים לילדים ואומרים להם בואו תגידו פסוקים מהתורה, לדוגמה אחד הפסוקים זה "ואהבת לרעך כמוך", אלו פסוקים שמעבירים מסרים מאוד חיוביים, ואף אחד לא כופה על הילדים דבר, והיות וילד זה ילד אחר כך ניתן לו ממתק. זה לא שניגשים לילדים בני דתות אחרות ומבקשים מהם לעבור דת. הילדים האלו הם העתיד שלנו. ובני הנוער נמצאים בשבת מנוחה שלהם ועושים זאת בצורה חייכנית וחיובית. זה בסך הכול עניין של דקות אחדות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר