שוחררו בערבות, אך הכספת עדיין לא נמצאה

שני תושבי ראשון לציון מואשמים בפריצה למסעדת "אושי אושי" בקניון הזהב וגניבת כספת. למרות עבר פלילי וראיות שקושרות אותם בסמוך לקניון, בית המשפט שחרר אותם בערבות, הכספת עדיין לא נמצאה

פורסם בתאריך: 27.12.17 11:02

בתחילת נובמבר האחרון שני תושבי ראשון לציון  נתפסו לאחר שפרצו, לכאורה למסעדת  ״אושי אושי״ הממוקמת בקניון הזהב בראשון לציון. מהמקום נגנבה כספת ובתוכה סכום של 34,025 שקלים.

מבדיקת מצלמות האבטחה עולה כי שני חשודים נכנסו דרך מסדרון צדדי בהפרש של מספר דקות ולאחר מכן פרצו את דלת הכניסה. אחד החשודים כיסה את שתי מצלמות האבטחה בתוך המחסן.

לאחר כמה דקות נראה במצלמות האבטחה אחד החשודים כשהוא עוזב את הקניון ואוחז שקית אדומה ובתוכה חפץ מרובע. שני המעורבים בפרשה נתפסו על סמך איכון הטלפון של אחד מהם בסמוך למקום הפריצה ובשיחות מוקדמות שנערכו בין השניים. אחד העצורים שמכשיר הטלפון שלו סומן במרחק של 300 מטרים מהקניון הכחיש את נוכחותו בקניון באותו הבוקר, צפה בסרטונים וטען כי לא מדובר בו, ואף לא במכוניתו.

העצור השני מודה כי שהה בקניון: הוא נכנס ויצא מכניסות ראשיות, בפנים גלויות. אין אינדיקציה לכך שעצר בקומת המחסן, אלא שעלה וירד בגרם המדרגות שליד המחסן אך לא נכנס לתוכו.

עבר מפוקפק לא מספיק כדי להאשים בגניבה

אחד הנאשמים בפרשה כבר ריצה מאסר בפועל במשך 26 חודשים, וכן הורשע לפני שנתיים בעבירות אלימות, לאחר מכן ריצה בפועל עוד 16 חודשים. גם העצור השני (38) צבר האשמות רבות מאז שנת 2004, וכן לאחרונה נתפס באשמת גידול סמים, ונידון למאסר בפועל בן 3 חודשים לריצוי בעבודות שירות.

למרות העבר המפוקפק, השופט גיא אבנון מבית המשפט השלום בראשון לציון קבע כי "מדובר, לכאורה, בשניים אשר חברו לביצוע התפרצות מתוחכמת למחסן עסק, תוך שימוש כנראה במפתח מותאם, תוך ביצוע כניסה ויציאה מהירות מן המקום וכיסוי של מצלמות האבטחה בתוך המקום לפרק זמן קצר, באופן שיקשה לאחר מכן על גילוי ההתפרצות. מכיוון עוצמתה של עילת המעצר נבחנת ביחס לעוצמת התשתית הראייתית, מה שקרוי לעתים ״מקבילית הכוחות״. קבעתי לעיל כי ביחס לשניים מתקיימת חולשה ראייתית משמעותית. כנגזרת מכך, עילת המעצר נחלשת במידה ניכרת".

על כן שחרר את העצורים בערבות של 10,000 ₪ לאחד מהם, אך הקופה ובה הכסף הגנוב לא נמצאו עדיין.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר