מבלים ביחד למען הילדים בעל המוגבלויות

קבוצה הורים לילדים ובוגרים עם מוגבלויות חגגו יחדיו את המשפחתיות והחברות שנוצרה איש עם רעהו בהקמת קבוצה ייעודית בנושא, "שגרת החיים, הטיפולים והתמודדות לא משאירים מספיק פניות לעשייה וגיבוש. הקבוצה הזו נותנת לנו את הכלים" אמרו ההורים

פורסם בתאריך: 26.12.17 09:54

הורים לילדים בעל מוגבלויות חווים עוד קשיים מלבד אלו המוכרים. בתוך כל השגרה המאוד מיוחדת ועמוסה, כבר לא מוצאים זמן לבילויים, כיף וגיבוש. לפני כשנה הוקמה מטעם המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה קבוצה שמאגדת הורים לילדים ובוגרים עם מוגבלויות שפועלת בהתנדבות מלאה לקידום ופיתוח מענה המותאמים לצורכי המשפחות מתגוררות ראשל"צ. ההכשרה הועברה על ידי "מכללת הורים ראשון לציון" ובתחילת הדרך היו רק 15 משפחות.  במשך הזמן שחלף ככל שהתקדמה הפעילות, הקבוצה התרחבה והגיעה ל- 300 משפחות לא פחות, אשר לוקחות חלק ביוזמה שרקמה לה גידים רק בתחילת שנה.

מירי חביב, אמא לילד על הספקטרום האוטיסטי, מספרת: "אנחנו לא זוכים להכיר הרבה הורים בעלי מאפיינים דומים" ומוסיפה, "שגרת החיים, הטיפולים והתמודדות, לא משאירים מספיק זמן לעשייה וגיבוש. הקבוצה הזו נותנת לנו את הכלים והתמיכה של העירייה לקדם תוכנית שנתית שתכלול סדנאות, הצגות, הרצאות, מפגשי אחים ועוד".

 

בהפנינג להנאת חברי הקבוצה שהתקיים לאחרונה נכחו כאמור כ- 300 הורים. את ההפנינג שהתקיים בהיכל ספורט גן נחום ניהלה להקת "3 מקלות", שלוש נשים שהלהיבו את הילדים ואת ההורים כאחד. סגן וממלא מקום ראש העירייה, מוטי עג'מי, בירך על הקמת הקבוצה ואמר "העבודה המשותפת עם ההורים יוצרת דיאלוג ודלת פתוחה לרעיונות ושיתופי פעולה והכל לטובת הילדים והמשפחות".

מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, שירן לוסטיג, סיכמה: "הקבוצה הוקמה מתוך ראייה של הרשות כי ההורים, אשר חיים ומתמודדים עם המציאות המורכבת של נכות, יודעים לייצג הכי נכון את הצרכים והציפיות שלהם, ולעבוד ולקדם יחד תכניות חשובות למען המשפחות והקהילה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר