למה הצעירה שכבשה את האירוויזיון לא מייצגת את ישראל?

יש לה שם של גיבורת קולנוע והרבה אבק כוכבים בגיאורגיה, אבל היא לא מוותרת על חשיפה בישראל. קבלו את הלן קלאנדזה

פורסם בתאריך: 24.12.17 17:28

לפני כשבוע שודרה תחרות האירוויזיון לילדים, שהתקיימה בגיאורגיה לפני יותר מחודש. אחת ממנחות התחרות, הלן קלאנדזה, מתברר, חיה לסירוגין בטביליסי, בריסל וכן, כן, גם בראשון לציון. סיבה מצוינת לחגוג, למרות שישראל, שהשתתפה פעמיים בעבר, פרשה השנה מהתחרות.

קלאנדזה מוכרת במיוחד לקהל הגיאורגי. היא הופיעה בגירסה הגיאורגית של התכנית Your Face Sound Familiar שבה זמרים מוכרים מחקים זמרים אחרים, עבדה ברשות השידור הגיאורגית והיתה זמרת ליווי באירוויזיון 2010 לשיר הגיאורגי shine. בשנה שעברה התמודדה בתחרות "הכוכב הבא" וזכתה ל-90% מההצבעות, אך נאלצה לפרוש מהתחרות עקב לוח הזמנים הצפוף ומחויבויות קודמות.

אורנה ג'אנשווילי, בת 43, חברת הקהילה הגיאורגית בישראל, מספרת: "הלן מאד אוהבת את ישראל, היא מדברת קצת עברית ואפילו ביצעה באחד האירועים של השגרירות את 'השקט שנשאר' של שירי מימון בעברית מלאה. אם היא היתה מייצגת את ישראל השנה באירוויזיון היינו מגיעים גבוה. היא מאוד כשרונית. אם היא תשתתף השנה בקדם אירוויזיון של גיאורגיה, יש לה סיכוי טוב לזכות, ומי יודע, אולי היא תקליט את השיר שלה לאירוויזיון בעברית".

קלאנדזה הפגינה את יכולת השירה שלה בתחרות האירוויזיון לילדים במופע המחצית כאשר שרה עם ליזי פופ ולהקת אנטי-וירוס את השיר המקורי Atsabatsa.

צפו בביצועים של קלאנדזה באירוויזיון לילדים:

בשלב ההצבעה הפגינה קור רוח נוכח דרמה קטנה: במשך שבוע התחרות נשמעו ברחבי גיאורגיה קריאות נגד השתתפותה של רוסיה בתחרות. זאת לאחר המלחמה שהתקיימה במדינת הקווקז בשנת 2008. המשלחת הרוסית הושמה תחת אבטחה כבדה והוחלפו לה חדרי המלון. במהלך החלק הראשון של ההצבעה, גיאורגיה הובילה על פני רוסיה עד שלבסוף נקבע כי בקרב השופטים, גיאורגיה היא המנצחת בפער של 65 נקודות, כשרוסיה מגיעה למקום השני. במהלך הקראת הצבעת הקהל, התברר כי גיאורגיה זכתה רק במקום ה-12 ואילו רוסיה הגיעה למקום השישי, כך שבסוף ההצבעות הצליחה לעקוף את גיאורגיה בשלוש נקודות. הקהל נטש את האולם, אך קלאנדזה הסתירה את אכזבתה והכריזה על רוסיה כמנצחת.

בימים אלה היא מתרכזת בהכנות לקדם האירוויזיון הגיאורגי. אם אכן תזכה, היא תגיע לישראל במסגרת פרויקט Israel calling שבו מוזמנים מתחרי האירוויזיון לישראל לבקר במקומות התיירותיים ולהופיע מול תושבי תל אביב במועדון התיאטרון.

"השקט שנשאר" בביצוע הלן קלאנדזה. צפו:

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר