צילום: שגיא פלדמן

דרושה מצילה לרצועת חוף אטרקטיבית ו-2.5 מיליון רוחצים

את מסוגלת לחתור בחסקה, לצלול לעומקים ולהציל טובע מלב ים? עיריית ראשון לציון מחפשת את האישה הראשונה בתולדות העיר שתצטרף לכוח מצילי החופים

פורסם בתאריך: 4.12.17 18:04

כ-2.5 מיליון איש פוקדים את רצועת החוף של ראשון לציון בכל שנה ועל בטחונם מופקדים 23 מצילים, כולם גברים. עיריית ראשון מנסה בימים אלה לאתר את המצילה הראשונה שתצטרף לכוח, בתקווה שתסחף אחריה עוד מצילות.

דרישות התפקיד הן תעודה מצילה מוסמכת, תעודת השתלמות בתוקף בנושא עזרה ראשונה למצילים ו-12 שנות לימוד לפחות. מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג, מספר על היוזמה ומסביר כיצד עד כה לא היו בכלל נשים בסוכות ההצלה בראשון לציון: "מלבד שתי נשים שבזמנו הוכשרו לקורס הכשרה ימית והחליטו אחרי עונה לעזוב את התחום, בראשון לציון לא היו נשים מצילות מעולם. זה לא נובע ממשהו מסוים, פשוט לא היו לצערי מועמדות. לעומת זאת, בבריכה ניתן לראות הרבה נשים מצילות. נשים לא צריכות לחשוש מהתמודדות מול איתני הטבע. עכשיו פרסמנו מכרז ואני מקווה שלפחות מצילה אחת תגיע. כמו שיש הרבה גולשות גלים בים, אני מאמין שאם תהיה מצילה אחת שתגיע היא תפרוץ את הסכר בעבור שאר הנשים, ותראה להן את המסוגלות להתמודד עם איתני הטבע".

עם מה צפויות להתמודד המצילות? בכל זאת, יש הבדל בין ים לבריכה.

"הקורס עצמו נמשך שלושה חודשים ולאחר מכן ממתינים לבחינת ההסמכה שמתקיימת רק כאשר יש ים סביר לבחינה בדרגה 1".

מה כוללת הבחינה?

"המתמודדים צריכים לחתור בחסקה חתירת יחיד ולהוציא טובע דמה מהעומק. לאחר מכן הם חותרים בזוגות כדי להציל טובע בעומק עד למצב החייאה בקו החוף. בהמשך, הם יצטרכו לצלול לעומק של לפחות חמישה מטרים ומהתחתית להביא חול. בשלב האחרון יידרשו לשחות 800 מטר ולבסוף להציל טובע באמצעות גלגל הצלה. זה ממש לא קל פיזית אבל בסופו דבר לא מדובר רק על כוח אלא על טכניקה".

איך המצילים הגיבו למשמע הבשורה על הוספת תגבור נשי לכוחותיהם?

"בהתחלה המצילים חשבו שזה משהו שלא ילך. קשה להם לעכל את זה שבחורה תשב איתם בסוכה אחרי כל כך הרבה שנים. הם לא יודעים איך לבלוע את זה. אבל מבחינתי, זה הכרחי ובנוסף כיום יש דרישה מהציבור הדתי למצילה שתהיה בחוף הנפרד".

שוורצברג, שפוקד את חוף הים בוקר בוקר כבר עשרות שנים כחלק בלתי נפרד מעבודתו, מייחל לשינוי שלדעתו יביא רעננות לשירותי ההצלה העירוניים ויראה לנשים שהן כוח בלתי נפרד מהתחום. "גם כשאני לא בסוכה קוראים לי המציל. זו עבודה מספקת שנותנת לך המון לנשמה, כי להציל אדם זה עולם ומלואו". מסכם שוורצברג.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר