זיו נחמה בצילומים לסרט הדוקומנטרי
צילום: זיו נחמה

"זום אין" – פרויקט לקולנוענים מתחילים ולאנשים טובים

מה הקשר בין קולנוע לנתינה לקהילה? תשאלו את תלמידי מגמת הקולנוע בתיכון רביבים

פורסם בתאריך: 13.12.17 13:46

18 תלמידי כיתה י' במגמת קולנוע בתיכון רביבים בראשון לציון, יתחילו בקרוב לערוך, לביים, להפיק ולהסריט סרטים דוקומנטריים אשר יתמקדו באנשים משפיעים מראשון לציון, בדגש על נתינה לקהילה ועזרה לזולת. הפרויקט שהחל ביוזמתו של ירון יעקבי, בשיתוף עם אגף הצעירים והנוער בעירייה, הוא הפרויקט הראשון של תלמידי המגמה וזו השנה השלישית שהוא נערך.

"זה הפרויקט המשמעותי הראשון שעושים תלמידי המגמה בתיכון רביבים", אומר גל גינוסר, צלם וידאו ומורה במגמת הקולנוע. "מדובר למעשה בפרויקט קהילתי, אשר בסופו מתקיים אירוע מרכזי בו מקרינים את הסרטים. כל צוות מקבל דמות שעליה הוא צריך לעשות סרט דוקומנטרי קצר בן 5-6 דקות. הם מבצעים תחקיר, לומדים על האדם, נפגשים איתו, מראיינים ויוצאים לצילומים של שלושה ימים. מדובר ב-18 ילדים שמתחלקים לחמישה צוותים, לכל אחד יש תפקיד: צלם, עורך, במאי, והם יוצאים למסע עם הדמות".

גינוסר מספר כי בשנה שעברה נעשו סרטים על זיו נחמה, שאולי על גלגלים, הליצן הרפואי משה ניב. "כולן דמויות מאוד מעניינות, שלוקחות חלק פעיל בחברה בראשון לציון ובקהילה, ואנחנו מציגים לציבור את פועלן", מסביר גינוסר, שביחד עם המורה תומר שיש ובניצוחו של רכז המגמה, גידי דוכס, מלמדים את התלמידים איך להפיק קולנוע דוקומנטרי איכותי בגיל צעיר.

הפרויקט נתמך על ידי בית הספר, עם ציוד מתקדם ואמצעי צילום ועריכה, ואורך כשלושה חודשים מרגע היציאה לצילום עד שהסרט מוכן. "הילדים מאוד נהנים", מציין גינוסר, "אך לא מדובר בתהליך קל. מדובר בהשקעה של הרבה שעות וכן מפגש עם תכנים מורכבים ועם אנשים שהסיפורים האישיים שלהם שנחשפים בפני הילדים, לא תמיד קלים. כולם אנשים מאוד משפיעים שנבחרים בקפידה, על מנת שהסיפור שלהם באמת יעביר מסר חשוב לילדים שיוצרים את הסרט וגם לצופים בסרט".

ירון יעקובי, שיזם את הפרויקט לפני שלוש שנים מספר כי "התפקיד של הפרויקט הוא בעצם להשתמש בכלי הזה שנקרא קולנוע דוקומנטרי כדי לספר דווקא סיפורים שפחות שומעים עליהם. לא על בעיות או על פגמים, אלא על אנשים גדולים, שבדרך כלל הם נחבאים אל הכלים וצנועים, אנשים שמחליטים להקדיש חלק ניכר מחייהם לתרומה ונתינה, ועל ידי כך שנראה ונעשה סרטים עליהם, נוכל להודות להם. התלמידים מרוויחים מכך לימוד כיצד לעשות כתבה דוקומנטרית, שזה תחום משמעותי וגדול בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. ברובד השני אנחנו לא רק עושים אותם אנשי קולנוע, אנחנו גם מגדלים אותם להיות בני אדם, שלא ידעו רק להתעסק בעצמם אלא גם באחרים".

זיו נחמה שהיה נושא לסרט דוקומנטרי בשנה שעברה אומר: "העבודה עם צוות התלמידים והצילום היתה הרפתקה מדהימה שבמהלכה נהננו מאוד. כשקיבלתי את ההזמנה להקרנת הסרט מאוד התרגשתי ופתאום לראות את עצמך מהצד השני גרם לי להתרגשות גדולה אף יותר".

צפו בסרט על משה ניב בפרויקט "זום אין 2" – 

ובסרט על זיו נחמה גם כן מ"זום אין 2"- 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר