צילום: קובי בכר

קולנוע לכל תושביה – שבוע קולנוע מונגש בסינמה סיטי ראשון לציון

תיאור קולי מפורט, כתוביות מיוחדות, פישוט לשוני ושאר פירוטכניקה, מהשלישי לדצמבר, לרגל היום הבינלאומי לשוויון בעלי מוגבלויות

פורסם בתאריך: 27.11.17 18:39

בין התאריכים ה-3 לדצמבר ועד ל-7 בדצמבר, יתקיים בסינמה סיטי ראשון לציון אירוע מיוחד במינו, לרגל היום הבינלאומי לשוויון זכויות של אנשים בעלי מוגבלויות – במשך חמישה ימים יוקרנו סרטים מונגשים לאנשים עם לקות שמיעה, לקות ראייה או הנמכה קוגניטיבית, וזאת ביוזמת מינהל הרווחה בעיריית ראשון לציון ובשיתוף פעולה עם רשת בתי הקולנוע 'סינמה סיטי'.

מטרת השבוע המיוחד הזה היא לאפשר ההשתתפות בחוויה מבלי להרגיש את המגבלה, וכך למשל בהקרנת הפתיחה יוקרן הסרט הישראלי "מכתוב" ותהיינה הנגשה לעיוורים וכבדי ראייה (יום א, 3.12.2017, 19:00), וזאת ללא עלות ובהרשמה מראש. לקויי ראייה יעזרו בתיאור קולי מפורט לאורכו של הסרט. כבדי השמיעה יסתייעו בכתוביות מיוחדות אשר יציינו את הצלילים הנשמעים ברקע: צחוק, בכי, צעקה או אווירת פחד ועוד. אנשים בעלי מוגבלות שכלית והנמכה קוגניטיבית יצפו בסרט עם פסקול פישוט לשוני שיעבד את המידע תוך כדי הפיכתו לקל להבנה.

 

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר: "היוזמה נועדה לאפשר לאנשים עם מוגבלות ליהנות מחוויה קולנועית מהנה המתאפשרת לכל אדם. ראשון לציון משקיעה משאבים רבים כדי להתאים את החיים העירוניים והאירועים המתקיימים בה לכולם." סגן ומ"מ ראש העירייה המחזיק את תיק הרווחה, מוטי עג'מי, הוסיף: "עיר חזקה היא כזו שמחבקת בשוויון את כל תושביה. חשוב לנו שאנשים יחיו כאן חיים מלאים, בלי קשר למגבלה שלהם".

ראש מינהל שילוב חברתי, נעמי אחימור, שלה עצמה לקות ראייה, ציינה: "מעולם לא נתתי ללקות להגביל אותי או להוות חסם להצלחה בעשייתי המקצועית והאישית. אני יודעת כי ההנגשות חשובות ואני מקווה כי העידן הטכנולוגי היום יאפשר לאנשים עם מוגבלות ליהנות מההנגשות ומחיים תרבותיים עשירים."

כל הסרטים המונגשים מסובסדים וחלקם אף ללא עלות בהרשמה מראש.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר