תקועה? קומי ושחררי את עצמך. גירושים גירסת גאיה קורן

העיתונאית מראשון לציון מספרת על ההחלטה לפרק את החבילה ולהפוך את החוויה המורכבת לספר. ויש גם טיפים

פורסם בתאריך: 10.11.17 09:17

לפני שמונה שנים החליטו גאיה קורן ובעלה שאחרי 15 שנות נישואין כדאי ונכון להם להתגרש. קורן נשארה עם שני הילדים והחלה לצאת לדייטים אותם תיעדה בעמוד הפייסבוק שלה ויועדו לטור ב"ידיעות אחרונות", שם היא כותבת. אבל אחרי שעלה הפיילוט לטור הראשון, היא נבהלה כשראתה את שמה ותמונתה מתנוססים והחליטה לרדת מהעניין. מאז עסקה בטיפול בשיטת NLP, העבירה הרצאות בנושא העצמה נשית והבטיחה לקוראיה בפייסבוק שיבוא יום ויצא ספר שיתעד הכל.

"לפני כמה חודשים קיבלתי הצעה לצאת להרצאות בארצות הברית עם הספר, שהיה אמנם כבר כתוב, אבל רחוק מלהיות מוכן. החלטתי שזה הזמן, פניתי לסטימצקי ובמקביל להד סטארט במימון המונים ותוך חודש הספר כבר היה בחוץ". מספרת קורן, בת 48, שנזהרת מהתיוג "גורו לגירושים". הספר, ששמו "אני מלכה גרושה באושר", יצא לפני כחודשיים ולאחר שכבר אזל מהמדפים, יוצא במהדורה שניה. "רק לפני שבוע אזרתי אומץ להיכנס לחנות ספרים ולראות את הספר על המדף, בימים הראשונים שהוא היה בחוץ בכלל לא יצאתי מהבית, לא יודעת להסביר את זה".

נראה בשנים האחרונות שזה לגיטימי להתגרש. זה נכון?
"אנשים התחילו להבין עם הזמן שהכי נכון לעשות את הדבר שהכי טוב עבורם. אני באופן אישי לא מעודדת גירושים למרות שאנשים אולי חושבים ככה. הספר שלי מדבר לכל מי שמתגרש, מרגיש תקוע בתוך מערכת יחסים, או פשוט פוחד להישאר לבד. עם הזמן מגלים שהלבד הוא ממש לא נורא".

אם להסתמך על הפוסטים שלך בפייסבוק את לא ממש בענין של חיפוש.
"אל תטעה, אני לא שונאת גברים או משהו כזה, אני כן חושבת שחשוב לכולנו להיות במקום שעושה לנו טוב".

זה עדיין קללה להיות גרושה היום?
"לחלוטין. אני לא מאמינה שאנשים עדיין מתביישים להגיד את זה על עצמם, זה הרי לא כישלון אלא אומץ לקום וללכת למקום טוב יותר. הענין הוא שבתפיסה הישראלית לפחות, להיות גרוש זה סבבה אבל להיות גרושה זה להסתובב עם אות קין על המצח כאילו מדובר במשהו נורא. לפני כמה חודשים ביקשתי מהחברים שלי בפייסבוק למצוא מילה פחות נוראית מגרושה, הפוסט שלי זכה לעשרות תגובות ושיתופים אבל לא מצאנו את המילה לצערי, אולי בעוד עשור יקבלו גם את זה".

 

להיות גרושה באושר –  הטיפים של גאיה קורן:

תהיי סקרנית – אל תמהרי לשפוט, להכליל, לקבוע דעה נחרצת. תני לדברים (ולגברים) זמן להבשיל, בואי בסקרנות מהולה בשעשוע. זה יהפוך את הדייטים מעבודה סיזיפית להיכרות מעניינת עם אדם חדש.

אל תעשי השוואות – גם אם יש ניואנס שמזכיר לך את האקס, זה לא הוא, תני צ'אנס. מצד שני, אם זו תכונה שמעוררת בך סלידה, המשיכי הלאה.

יותר נחמד להיות מלכה מאשר להיות מלקה – הלקאה עצמית ורגשות אשמה צריכים לפנות את מקומם לעשיה ויצירה. מה שהיה – היה, את חיה בהווה ואם תעשי דברים למענך, העתיד יהיה טוב יותר.

תאהבי את עצמך  הרבה נשים "חייבות" להיות בזוגיות בגלל פחד להזדקן לבד. ככל שתמצאי מה את אוהבת לעשות ומה את אוהבת בעצמך, כך גדל הסיכוי שתגשימי את עצמך ותמצאי את הזוגיות שנכונה לך.

יש גברים שווים, ואפשר להכיר בכל מקום – כל מחשבה אחרת היא אמונה מגבילה ורצוי להשתחרר ממנה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר