אתם זוכרים את השירים

הערב (ראשון) יחל פסטיבל הספרים בעיר עם מופע מיוחד של הזמר טל סונדק שחוזר אל הזמר העברי טמביא אותו לקדמת הבמה

פורסם בתאריך: 19.6.22 07:04

לראשונה יתקיים "פסטיבל הספרים" בראשון לציון עם מגוון רחב של אירועי תרבות וחוויה לכל המשפחה, שיתקיימו ברחבי העיר בסימן קלאסיקות של כל הזמנים. המופע שלי "שירתם" של הזמר טל סונדק נבחר לפתוח את הפסטיבל שיתקיים כבר הערב


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


״לפני שלוש שנים יצאתי למסע חיפוש אחר טקסטים לא מולחנים במגירות הכותבים הגדולים של הזמר העברי אותם איבדנו בשנים האחרונות. היה לי חשוב ליזום ולהחזיר שוב את הגעגוע לכתיבתם היפה של המשוררים שחסרה כל כך. במסע שלי כלולים מפגשים שקיימתי עם אלמנתו של אהוד מנור -עפרה, בתו של חיים חפר -מימי, בתו של מאיר אריאל – שירז, בתה של נעמי שמר- ללי ובתו של נתן יונתן – נטע. קיבלתי את ברכת הדרך מהמשפחות, בחרתי בטקסטים שנגעו בי וחברתי למוסיקאי המוערך רמי קליינשטיין שהלחין והפיק מוסיקלית את כל השירים החדשים בפרויקט "שירתם" ואף חבר אלי לדואט לשירה של נעמי שמר בפרויקט״ מסביר סונדק ומוסיף  ״בהמשך יצא לאור האלבום שלי "שירתם" עם השירים החדשים ואיתו גם מופע שבו אני מספר על המסע שעברתי ומפגיש על הבמה את השירים החדשים של המשוררים לצד שיריהם הוותיקים, הידועים והאהובים בעיבודים חדשים שהפיק בנצי גפני.אני על הבמה עם הרכב של חמישה נגנים מצויינים ומצגת מולטימדיה.זהו מופע מאוד מרגש של פס הקול הישראלי שלנו.״

לאחרונה יצא לך  שיר חדש יחד עם יצחק קלפטר- "טל על פרחי הזמן״- איך נוצר השיתוף פעולה הזה?

״פניתי אל יצחק קלפטר, יוצר חשוב ומוערך מאוד במוסיקה הישראלית שכבר למעלה מעשור לא הוציא חומרים חדשים לאוויר העולם ובשנים האחרונות נלחם בבעיות בריאותיות במקום לככב על הבמה ולהלחין שירים. בדקתי מולו אפשרות לשיתוף פעולה מוסיקלי .יצחק התרגש מהפניה, נענה בחיוב והזמין אותי אליו לפגישה בה סיפר לי שיש לו לחן חדש וסוחף שלדעתו יתאים לי מאוד. שכנעתי אותו לנגן לי אותו בגיטרה ואכן אחרי הרבה זמן שלא ניגן הוא פרט עליה את המנגינה הקלפטרית המרגשת החדשה שכתב ואני התלהבתי גם מהלחן וגם מלראות אותו קורן משמחה מלשמוע אותי שר את המנגינה שיצר.

ביקשנו יחד ממאיר גולדברג לכתוב  טקסט מיוחד ונוגע שמדבר על השנה האחרונה. באולפן של שמוליק דניאל המפיק המוסיקלי של השיר היה קסם גדול. היתה תחושה שהזמן עצר מלכת כשקלפטר ניגן סולויים בחשמלית כמו שרק הוא יודע ושכל כך התגעגענו אליהם. שר איתי יחד, פתח וסיים את השיר בדיבור הקלפטרי האופייני לו וכל זה עם קריאות סוחפות משלו לאורך השיר. אי אפשר היה להישאר אדיש לרגעים האלו שמילאו את שנינו באושר גדול.
אחרי הדואט "פרידה" עם רמי קלינשטיין ו"שיר גיל" עם אילנית היה תענוג גדול ליצור יחד עם קלפטר שיר חדש שנולד עם כל כך הרבה אהבה.

בשנים האחרונות אתה  מופיע הרבה מאוד ב"יד ושם" יחד עם הפרויקט שיצרת "בכל זאת אינני נפרד" בו הלחנת  את שיריו של גאבור ארדש בן ה 13 שנרצח בשואה.

״בין ההופעות יוצא לי להיתקל שם בלא מעט בסיפורים אישיים של אנשים שעברו מסע חייים לא קל בתקופה זו אך יצאו ממנו מחוזקים. הספר "האיש הכי מאושר בעולם" של אדי ג'אקו הוא ספר על סיפור חייו של אדם שנשלח למחנה ריכוז. שבע שנים לאחר מכן, אחרי ששרד את בוכנוולד, אושוויץ וצעדות המוות, שבהם איבד את משפחתו, חבריו ומולדתו – נשבע לחיות שוב. חיים מלאים, יפים, מלאי רגש. אדי כתב אותו לכבוד יום הולדתו  ה-100 . ספר פשוט, מרגש, עם מסר לחיים.

זהו ספר מעורר השראה ומלא תקווה על אדם שחזה בנורא מכול, ובכל זאת בחר להאמין בטוב ולהבין שהיכן שיש חיים יש גם תקווה, ושאהבה – לעולם, לזולת, למשפחה – היא התרופה הטובה ביותר לכל מכאוב.

"חייתי מאה שנים ועמדתי פנים אל פנים מול הרוע, אבל כיום אני מחשיב את עצמי האיש הכי מאושר בעולם. למדתי שהחיים יכולים להיות יפים, אם רק הופכים אותם לכאלה. זה תלוי בכם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר