צילום: אוראלי מלכה
צילום: אוראלי מלכה

חוזרים לדאוג לכולם: מרכז מיצוי זכויות ניצולי השואה "נקודת זכות" חוזר לפעול

לאחר שבוטל התו הסגול, מרכז מיצוי זכויות ניצולי השואה "נקודת זכות", חזר לפעילות שגרתית; במינהל לשילוב חברתי ושירותי רווחה קוראים לניצולי השואה תושבי העיר לנצל את זכויותיהם

פורסם בתאריך: 28.6.21 07:54

עם ביטול התו הסגול, מרכז מיצוי זכויות ניצולי השואה "נקודת זכות", חזר לפעילות שגרתית ובמינהל לשילוב חברתי (רווחה) קוראים לתושבי העיר, ניצולי השואה, לנצל את זכויותיהם. נקודת זכות ראשון לציון פועלת באגף לאזרחים ותיקים, רחוב הרצל 82. יש לתאם פגישה מראש בטלפון: 5711*

בשנת הקורונה נוספה הטבה חדשה שרלוונטית לאלפי ניצולי שואה – תוספת חד פעמית של 2,400 אירו מוועידת התביעות. התוספת מיועדת לניצולי שואה שאינם מקבלים קצבה חודשית מגרמניה או מהרשות לזכויות שורדי השואה. התשלום מתבצע בשתי פעימות, שני תשלומים של 1200 אירו כל אחד, כאשר התשלום הראשון משולם בשנת 2021 והתשלום השני יועבר בשנת 2022.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


האגף לאזרחים ותיקים, במנהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון-לציון, מפעיל מזה שש שנים תוכנית למיצוי זכויות כספיות לניצולי שואה. הייעוץ ניתן באמצעות עורכי דין מומחים בתחום מטעם עמותת "אביב לניצולי השואה". חשוב להבהיר כי השירות ניתן ללא כל תשלום מצד שורדי השואה.

ברכה בת ה-96 מראשון לציון, היא אחת מאותם ניצולי שואה שהעיר בה שהו בתקופת המלחמה הוכרה כגטו. היא פנתה לנקודת הזכות בעיר וקיבלה סיוע בהגשת בקשה לקצבה סוציאלית מגרמניה על עבודה בגטו. התהליך הסתיים בהצלחה רבה כשברכה קיבלה מגרמניה תשלום רטרואקטיבי של 68,000 אירו, לצד רנטה חודשית של 300 אירו, סכום ששיפר את חייה באופן משמעותי בגילה המתקדם.

מנהלת האגף לאזרחים וותיקים, מיכל שוורץ, מסבירה: "מטרתנו היא לדאוג לביטחונם האישי והכלכלי של ניצולי השואה נקודת הזכות בראשון לציון סייעה עד היום למאות ניצולי שואה ואנו קוראים לניצולי השואה נוספים ובני משפחותיהם לפנות לנקודת הזכות בראשון לציון עוד היום ולוודא שהם מקבלים את כל הזכויות המגיעות להם וללא כל תשלום.

בנקודת זכות נפגשים ניצולי השואה עם עו"ד הילה שפיגל פלג, שבודקת אילו זכויות והטבות מגיעות להם בארץ ובעולם, מסייעת להם במילוי טפסים ובקשות ומשמשת כתובת ומענה עבורם עד לקבלת ההטבות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, מסר כי "יש לנו חובה מוסרית לסייע לשורדי השואה בכל צרכיהם. מרכז למיצוי זכויותיהם מסייע להם לקבל את מה שמגיע להם על פי חוק ולחיות את חייהם בכבוד. אני מאחל לכל שורדי השואה בעיר בריאות טובה ואריכות חיים".

אורלי סיון, מנכ"לית עמותת אביב לשורדי השואה, מוסיפה לסיכום כי "זכויותיהם של שורדי השואה משתנות ומתעדכנות מעת לעת, פעמים מדובר בהטבות משמעותיות ומשנות חיים בגילם המתקדם, רבים משורדי השואה אינם מודעים לזכויותיהם או שהם מתקשים לממש את מכלול הזכויות וההטבות המגיעות להם על פי חוק, בשל חוסר מידע או חסמים בירוקרטיים. בנקודות הזכות אנו מנגישים לשורדי השואה את הסיוע במיצוי זכויות בקהילה, וכך מסייעים להם לממש את זכויותיהם ולשפר את חייהם".

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר