טיפול בקשישים. צילום באדיבות עיריית ראשון לציון
טיפול בקשישים. צילום באדיבות עיריית ראשון לציון

העירייה יצאה בקמפיין ליום המודעות הבינלאומי למניעת התעללות והזנחה בקרב אזרחים וותיקים

היום יצוין יום המודעות הבינלאומי למניעת התעללות והזנחה בקרב אזרחים ותיקים; ראש העיר, רז קינסטליך: "אף אחד לא צריך לחיות את חייו במציאות של אלימות, השפלות, איומים ומניפולציות רגשיות"

פורסם בתאריך: 15.6.21 08:00

היום (שלישי) יצוין יום המודעות הבינלאומי למניעת התעללות והזנחה בקרב אזרחים ותיקים. עד לפני מספר שנים, ח', תושבת ותיקה הייתה תחת איום ברצח מצד בעלה. הבעל נעצר ולאחר מכן הורחק. האישה הייתה מפוחדת, חסרת כוחות, סבלה מסיוטים וחרדות וחוסר תפקוד כללי ובכל זאת התמידה בקשר טיפולי ביחידה למניעת התעללות באזרחים ותיקים במינהל הרווחה שבעירייה. כיום היא מרגישה מחוזקת יותר, כבר לא חוששת לנוע בחופשיות מחוץ לביתה וצפויה לקבל גט בזמן הקרוב.

סיפורה הוא אחד מ-238 ממקרי התעללות שהגיעו בשנת 2020 לפתחו של אגף לאזרחים ותיקים בעיריית ראשון לציון. לקראת יום המודעות, מינהל לשילוב חברתי (רווחה) פתח קבוצת העצמה "הזדמנות להשקפה חדשה" לנשים שחוו התעללות. בקבוצה משתתפות 15 נשים בגילאי 60+ והיא בהנחיית אורית אלוני, צלמת פוטותרפיסטית ויוליה בובר, עובדת סוציאלית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בימים אלו יצאה עיריית ראשון לציון בקמפיין פרסומי במסגרתו נתלו שלטים ברחבי העיר להעלאת המודעות לנושא. בשלטים מופיע הביטוי "אל תשליכני לעת זקנה" במשקלים שונים, למשל "אל תעשקני לעת זקנה", "אל תנצלני לעת זקנה", אל תזנחני לעת זקנה" ועוד.

על פי נתוני האגף לאזרחים ותיקים בעיריית ראשון לציון, 30% מהמקרים שטופלו בשנה האחרונה, נגעו להזנחה, 23% להתעללות נפשית, 13% להתעללות פיזית, 12% לניצול כלכלי, 4% להפרת זכויות ו-2% אחוזים עסקו בפגיעות מיניות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, מסר כי: "אף אחד לא צריך לחיות את חייו במציאות של אלימות, השפלות, איומים ומניפולציות רגשיות. זה המקום שלנו כעירייה לקחת צעד קדימה ולתת מענה מיידי לאותן נשים מבוגרות שמבקשות לחיות את חייהן בשקט ובשלווה".

מחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי ממלא מקום וסגן ראש העירייה, ציין כי "אני קורא לתושבי העיר – אם אתם עדים לסבלם של אזרחים ותיקים אל תעמדו מהצד, הרימו דגל, ספרו ותעזרו. התעללות באזרחים וותיקים היא תופעה שחייב למגר ולהוקיע. בעיריית ראשון לציון קיימת יחידה האמונה על מניעת התעללות והזנחה באזרחים הוותיקים, המספקת סיוע ומענה במספר דרכים".

מנהלת האגף לאזרחים ותיקים, מיכל שוורץ, הוסיפה כי "קורבנות ההתעללות הם לרוב בגיל המבוגר יותר. לצערנו, ככל שעולים בגיל וככל שהיכולות הפיזיות נחלשות נוצרים יחסי תלות המגבירים את ההסתברות להיווצרות התעללות. העובדים הסוציאליים ביחידה עדים מקרוב למקרים כואבים של אזרחים ותיקים שאיבדו את היכולת לנהל את ענייניהם הכספיים ואדם מסביבתם הקרובה ניצל את יחסי האמון לגזול את כספם ולהותירם חסרי כל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר