צילום: רותם ללוש
צילום: רותם ללוש

"סיירת השיפוצים" בפעולה: מתנדבים שיפצו את דירתה של ניצולת שואה תושבת העיר

מתנדבים העוסקים בשיפוץ וחידוש דירות של קשישים וניצולי שואה המתגוררים בתנאים קשים, סייעו לתושבת העיר המטופלת על ידי אגף הרווחה; "היה לנו ברור שמדובר במקרה שחייב לטפל בו", מספר מוביל המיזם

פורסם בתאריך: 24.5.21 08:30

"סיירת השיפוצים" היא סיירת מתנדבים ארצית שעוסקת בשיפוץ וחידוש דירות של קשישים וניצולי שואה אשר מתגוררים בתנאים קשים ולא ראויים למגורים. הארגון החל את פעילותו בראשית ימי הקורונה ומאז הספיקו צוות הסיירת לשפץ כ-10 דירות ברחבי הארץ. הדירה האחרונה אותה הם שיפצו, היא דירתה של חנה בראשון לציון. שהתגוררה בדירה ללא תנאים בסיסיים, ללא מטבח תקין, ללא שירותים ומקלחת נגישים וללא תנאים בסיסיים למגורים ובימים האחרונים, השיפוץ הסתיים וחנה חזרה לבית חדש מונגש ובטוח למגורים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"הגענו לדירה לאחר פניה של מחלקת הרווחה של ראשון לציון" מספר רותם ללוש מייסד הארגון. "אתי דנינו, רכזת ההתנדבות בעיריית ראשון לציון ושירן לוסטיג גנץ, מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, פנו אליי בבקשה להגיע לטפל במקרה וכשהגענו לראשונה לדירה, היה לנו ברור שמדובר במקרה שחייב לטפל בו".

"הדירה הייתה במצב חמור, השיש במטבח עמד על שברי פלטות עץ, המקלחת והשירותים לא הותאמו לצרכיה של הגברת המתגוררת בדירה, החלונות שבורים, החשמל והצנרת היו רעועים ומועדים לאסון, בתוך מספר ימים בשיתוף פעולה עם העירייה, התחלנו לשפץ את הבית" הוא מוסיף.

מיזם השיפוצים החשוב והשיפוץ בביתה של חנה, עורר עניין רב בקרב לא מעט אנשים, בניהם נטלי דדון, שהתייצבה בוקר אחד בדירה ולאחר יום התנדבות בסיירת השיפוצים, החליטה שהיא תורמת את כלל הריהוט לבית, בשיתוף עם חברת האוס-אין וחברת איקאה, העניקה הסיירת לחנה ריהוט מלא לכלל הבית ומוצרי חשמל חדשים. הכוללים מיטה, סלון, טלוויזיות, מקרר ותנור, שידות, ארונות בגדים ועוד. דדון לא הייתה התורמת היחידה שנרתמה לשיפוץ הדירה ההרוסה. אל צוות הסיירת הצטרפה חברת הבנייה שדאגו לחומרי הבניה, אנשי המקצוע  ואבזור הבית. ובזכות כלל התורמים, המתנדבים ואנשי המקצוע חנה חזרה בשבוע שעבר לבית חדש  ומרוהט לגמרי. בתום השיפוץ זכתה חנה גם למזגן חדש מתנת חברת אלקטרה.

את הארגון הקים רותם ללוש יחד עם מספר חברים ממגוון רחב של תחומי עיסוק שונים, במטרה לאתר, לשפץ ולחדש דירות של קשישים הזקוקים לכך שאומר "הסיירת פועלת  בערך שנה, כאשר ימי הפעילות הראשונים היו ממש בתחילת הסגר הראשון, במהלכו היה לנו המון זמן פנוי והמון רצון לתת מענה למצוקת הקשישים הסגורים בביתם לאורך חודשי המגפה. נחשפנו למקרים בהם קשישים חיים בדירות בלי חשמל, בלי מים חמים ובלי תנאים בסיסיים. בימי שגרה רגילים, האנשים האלו בורחים מהבית למפגשים, חוגים או סתם להתאוורר בפארקים. אבל בימי הקורונה, כאשר כולנו נאלצנו להסתגר בבתים, הבנו שמצוקת הקשישים המתגוררים בדירות הרוסות, גדלה יותר ויותר וחייבים לעשות משהו. כך התחילה היוזמה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר