(תמונה ממאגר Shutterstock)
(תמונה ממאגר Shutterstock)

איך לבחור חברה מתאימה לקידום אתר

אין זה נדיר שאחרי השקעה של זמן וכסף בבניית אתר מתברר שזה פשוט לא מספיק. בשביל שהוא גם יעשה את העבודה ויביא לקוחות חייבים לקדם אותו בגוגל. זוהי משימה לטווח ארוך שמצריכה ידע והבנה, לכן הצעד הבא הוא לפנות לחברת קידום אתרים. אבל איך בוחרים אותה מבין מאות החברות הפועלות בישראל? הנה כמה טיפים חשובים.

פורסם בתאריך: 31.3.21 23:02

למרבה הצער, גם אין זה נדיר שאנשים נכווים מהתקשרויות עם חברות לקידום אתרים. אכן, לעיתים קרובות מדי החוויה היא שההשקעה לא הביאה לתמורה הרצויה, שלא ברור בכלל מה לא הצליח ומדוע, שלא ניתן שירות כמצופה או אפילו תשובות ברורות לשאלות. ויותר מכך – היה צורך לשלם לאורך שנה שלמה בלי יכולת לצאת מהחוזה. אז אמנם על פניו אין בעיה למצוא חברה לקידום אתרים. יש מאות כאלו וכל אחת מצהירה על עצמה שהיא הטובה ביותר ופיצחה את סודות האלגוריתם של גוגל, אבל המציאות שונה מאוד. אז כדי לברור את המוץ מהתבן ולהגיע אל מי שבאמת יודע מה עושה, והכי חשוב – באמת מכבד אתכם כלקוחות – יש לבחון כמה קריטריונים שיתוארו כעת.

אתם לא שפני הניסיון של אף אחד

חברה לקידום אתרים שהיא באמת רצינית, מקצועית ומנוסה יכולה לעשות עבודה מצוינת ולתרום רבות להפיכת האתר לנכס שמביא לקוחות ומכירות. אז באותו הזמן שאתם נמנעים מחברות פחות רציניות ושפחות מכבדות את הלקוח, אתם בעצם מחפשים את "האנשים הטובים" שיצעידו את האתר קדימה. הבעיה הראשית היא שלא מדובר בתחום מפוקח ולכן כל אדם שסיים קורס בסיסי בקידום אתרים, ואפילו מי שאין לו הכשרה מיוחדת, יכול לפרסם את עצמו כמקדם. כדי להתגבר על הסוגיה הזו התחילו בבירור פשוט לגבי הוותק והניסיון של החברה: כמה שנים היא כבר עובדת, עם אילו לקוחות ומאילו מגזרים, ומה החברה הצליחה להשיג עבורם.

אלו כבר נתונים שקשה לזייף, מהסיבה הפשוטה שהצלחות בקידום אתרים ניכרות בשטח, או יותר נכון בדוחות. באתר של חברה רצינית תוכלו למצוא גיליונות ודוחות המבהירים את תהליך ההתקדמות של אתרים שונים, עם מילות המפתח שקודמו ומה שהושג ללקוח. למרות זאת, כדאי להיות עוד יותר קפדניים ולבקש אסמכתאות נוספות להצלחות, בין אם מדובר בלקוחות שממליצים על החברה, ובין אם שימוש בכלים כמו AHREFS או SEMRUSH שבודקים התקדמות של אתרים לפי זמנים. יש לציין, אם זה לא ברור, שה- "הצלחה" פירושה מקומות גבוהים ככל האפשר בעמוד הראשון של גוגל, והיא יותר נחשבת ככל שמילות המפתח יותר תחרותיות.

ולבסוף, לא יזיק לשאול אילו הסמכות יש למקדמים בחברה. האם אלו אנשים שעיקר הידע שלהם מגיע מהתנסות מעשית ואולי איזה קורס קטן בעבר, או שהם עברו הכשרות רציניות ומיוחדות בארץ ואף בחו"ל.

בין הרצוי למצוי

אולי לכם נראה מאוד ברור מה אתם אמורים לקבל מהתקשרות עם חברת קידום אתרים, אבל דברים שרואים מכאן לא רואים משם. לכן, יש לבדוק בקפידה מה בעצם מגיע לכם ולדרוש שהדברים יהיו רשומים באופן ברור. למשל, ייתכן שבשלב מסוים יהיה צורך להכניס קמפיין של קידום ממומן בגוגל, או ייתכן שתזדקקו לניהול מוניטין עקב פגיעה בתדמית, אז ודאו שהשירות אינו מתחיל ונגמר בקידום אורגני בלבד.

למעשה, ענייני שקיפות ובהירות הינם חשובים במיוחד בתחום קידום האתרים, מפני שמדובר בתחום שבו חלק מהקריטריונים אינם ודאיים, מפני שצעדים לא צפויים של מתחרים משפיעים גם הם על ההצלחה, ומפני שמדובר בתהליך ארוך טווח שלוקח זמן עד שרואים היטב את תוצאותיו. אז נכון שאי אפשר להבטיח מראש את התוצאות המדויקות ולמעשה כדאי להיזהר ממי שמבטיח הרים וגבעות, אבל אתם משקיעים כאן כסף ומגיע לכם לקבל תמורה הולמת. לא רק שמגיע לכם אלא שחברה רצינית גם תספק את הסחורה, אחרת אין לה זכות קיום. אז מה שחשוב להקפיד הוא שהחברה מתחייבת לספק לכם אונליין דוח יומי על מילות המפתח המקודמות, וכן דוחות חודשיים על כלל הנתונים, וכל זאת עם הסברים ברורים ומענה לכל שאלה באופן שתוכלו להבין.

להסיר את השלשלאות

עברו על החוזה הסטנדרטי של החברה וודאו שאין בו אותיות קטנות או דברים לא ברורים. בנוסף, שימו לב אם הכניסו לחוזה מגבלות. למשל, במרבית המקרים יכניסו מגבלה על כמות מילות המפתח שיקודמו עבורכם, מה שעלול לפגום במקרים מסוימים בתהליך הקידום בטווח הארוך. כמו כן, ישנה בעיה מוכרת בתחום הקידום של חברות שמכריחות את לקוחותיהן לחתום על התקשרות חובה לשנה. אמנם ההתנהלות הזו ניתנת להבנה בתחום המצריך סבלנות ואורך רוח מצד הלקוח, אבל מותר לכם להיות סבלניים וגם לא כבולים בשלשלאות לחברה.

אם תחפשו היטב תצליחו למצוא חברת קידום שלא כובלת אתכם, כלומר חברה שעובדת על עיקרון ההתמדה החודשית. בחברה כזו תוכלו להחליט מדי חודש אם אתם ממשיכים או לא על סמך הרושם שלכם בלבד, לפי מה שהצליחו תכל'ס להשיג לכם, לפי השירות שאתם מקבלים ואיך שמטפלים בכם. אתם בוודאי יכולים להבין את ההבדל בשירות ובהשקעה בין חברה שיודעת שאתם שלה מעכשיו לשנה, ובין חברה שצריכה להוכיח את עצמה כל הזמן בשביל שתישארו. יכול מאוד להיות שחברה כזו גם לא תגביל את כמות מילות המפתח שמקדמים עבורכם, כך שבמידת הצורך יבוצעו פעולות שישפרו עוד יותר את האפקטיביות של האתר.

כמה מילים לסיום

כדי לסכם, בתחום קידום האתרים יש כמה בעיות מובנות הקשורות לאיכות, ניסיון, שקיפות וחוזים כובלים. אבל מצד שני, יש חברות טובות בארץ, ואפילו טובות מאוד, שיודעות לבצע את העבודה ולתת תמורה הולמת לכסף שלכם. לכן, בבחירת החברה שימו דגש לניסיונה ולהכשרות העובדים שלה, למעגל הלקוחות ולהצלחות שכבר הביאה עבורם, למגבלות שנמצאות או לא נמצאות בחוזה, לשקיפות המתבטאת בדוחות שוטפים וברורים, וגם שימו לב למתן יחס אישי ועבודה ברוח טובה.

 

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר