צילום: דנה סמימיאן
צילום: דנה סמימיאן

רכזת פרויקט 'חברותא' העירוני המסייע לקשישים: "הפרויקט חשוב היום מאי פעם, והוא ימשיך אחרי הקורונה"

דנה סמימיאן, רכזת הפרויקט החברתי 'חברותא' שהוקם בראשון לציון במטרה לסייע לקשישים ומאז התרחב לעשרות ערים נוספות בישראל, מספרת על נחיצות הפרויקט בימים הקשים של משבר הקורונה ומוסיפה כי "יש היענות מדהימה בקהילות השונות בעיר"

פורסם בתאריך: 16.3.21 07:52

בזמן הסגר הראשון, כשכולנו היינו סגורים בבתים, הוקם פרויקט 'חברותא' – תנועה חברתית לקשישים מטעם מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות. המטרה העיקרית של הפרויקט היא להפיג את הבדידות בגיל השלישי שהביאה איתה הקורונה, אבל השאיפה היא שהתוכנית תמשיך גם אחרי תום המגיפה, ותעזור בחיזוק הקהילה המקומית ויצירת קשרים בין דוריים.

במסגרת הפרויקט קמו כ-30 קבוצות כאלה ברחבי הארץ, שלכל אחת מהן מדריך או מדריכה קבועים, שמעבירים להם פעילויות ממש כמו בתנועת נוער. הפעילות מתקיימת בהתאם להגבלות, במרחב הפתוח (כשהזמנים מאפשרים) או בזום, וכחלק ממנה הם גם עובדים על פרויקט משותף מהקבוצה לקהילה, כמו למשל: הפקת ספר מתכונים "מבית סבתא" שאפשר להכין בסגר ויחולק בקהילה. "יש היענות מדהימה בקהילות השונות בעיר, וחניכים אפילו בני 80+ שלוקחים חלק בפרויקט", מספרת דנה סמימיאן, רכזת הפרויקט.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


סמימיאן (38) מתגוררת בקיבוץ העירוני של 'דרור ישראל' בראשון לציון, והיא אמא לשני ילדים. ביומיום היא רכזת תחום זקנה בדרור בתי חינוך ומתחילת הקורונה היא גם רכזת פרויקט 'חברותא' במועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות. על הרעיון מספרת סמימיאן: "בתקופת הקורונה כל הגרעינים והתנועות החברות במועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות קיימו פעילות התנדבותית נרחבת עם בני הגיל השלישי – בקניית תרופות, טלפונים להדרת הבדידות, חלוקת מזון ועוד".

"אחרי שעשינו את ההתנדבויות הללו, הבנו שיש גם צורך במענה חברתי למצוקת הבדידות שקשישים רבים חווים במהלך הקורונה. בתחילה הקמנו קבוצה חברתית של בני גיל הזהב בזום – והייתה היענות מאוד טובה. נעזרנו ברשויות ובעיריות כדי להגיע לכל הקשישים האלה, ודאגנו להגיע לכל מי שהביע רצון להשתתף". בסגרים הם נפגשו בזום, ובשגרה הם נפגשים במועדוניות ובמתנ"סים. "תוך כמה חודשים הגענו למצב של 30 קבוצות בכל רחבי הארץ, שהופעלו גם במהלך הסגרים".

וגם סיפורים מרגשים לא חסר, וקשישים רבים מצאו בפרויקט 'חברותא' הזדמנות טובה להשתלב בקהילה. "קשיש מקבוצת 'חברותא' בראשון לציון הודיע לחברי הקבוצה שהוא עובר לעכו. הוא שמע שיש קבוצת 'חברותא' בעכו, ואמר לקבוצה שלמרות העזיבה הוא מתכנן להצטרף לקבוצה בעכו", מספרת דנה סמימיאן. קשישה אחרת קיבלה מחבריה לקבוצה סרטון עם איחולי החלמה מהירה כשהייתה חולה. "פתאום היא מגלה שיש לה עוד מעגל חברתי משמעותי, מעבר למשפחה. למרות תקופת הקורונה – היא הכירה חברים חדשים. זה לא דבר מובן מאליו, בטח לא לאנשים זקנים".

לדברי סמימיאן, "הפרויקט חשוב היום מאי פעם, והוא ימשיך אחרי הקורונה", כאשר בתכנית יש רצון להרחיב את הפרויקט לכדי מצב בו בכל עיר ויישוב תהיה קבוצה כזו: "המטרה שלנו היא ליצור הנהגה של זקנים – מדובר באנשים משמעותיים שלעתים יכולים בעצמם להדריך קבוצות של זקנים. אלה אנשים שמחפשים משמעות וחשוב להמשיך לתת להם את המענה הזה". על ריכוז פרויקט 'חברותא' תוך כדי היותה אמא, סמימיאן אומרת: "היום לא נגמר כשהילדים הולכים לישון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר