בוהטן
בוהטן

מדוע הסכם היחסים הדיפלומטיים עם בהוטן גורם לתחושות מעורבות אצל המשפחה מראשון לציון?

שלמה ודבורה כורך מראשון לציון, שבנם נהרג בבהוטן, מספרים על הרגשות המעורבים בעקבות כינון היחסים הדיפלומטיים עם ישראל

פורסם בתאריך: 17.12.20 13:16

גל הסכמי השלום ונרמול היחסים עם מספר מדינות בתקופה האחרונה, הביא ביום שבת האחרון, ה-12 בדצמבר, בשורה חדשה – יחסים דיפלומטיים מלאים עם ממלכת בהוטן השוכנת במזרח אסיה וידועה כאחת המדינות המבודדות ביותר בעולם. בשבת הודיע משרד החוץ על כינון היחסים הדיפלומטיים עם הממלכה, לאחר שנתחם ההסכם בטקס במעון שגריר ישראל בהודו, המנהלת את ענייני החוץ של המדינה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולם למשפחה אחת המתגוררת בראשון לציון, הבשורה הזו אינה מביאה שמחה גדולה שכן בנם, ניב כורך ז"ל, לא יחזור לעולם מהמדינה בה נהרג לפני 26 שנה. ניב היה קצין צה"ל בחופשה ונעלם בסוף חודש יוני 1994 כאשר ניסה לגנוב את הגבול בין טיבט לבהוטן. כשנה וחצי לאחר מותו, נמצאה גופתו של ניב.

לפני תחילתה של תקופה נוספת בצבא הקבע, יצא ניב לטייל במזרח הרחוק כתרמילאי , לחפש הרפתקאות בהודו, נפאל וטיבט, עד שהגיע לבהוטן, שם הוא נעלם. את הטיול עשה יחד עם חברו האנגלי סיימון ויחד הם יצאו מלהסה, בירת טיבט עד שהגיעו לעיירה פאלי, סמוך לגבול, שם חש סיימון ברע והחליט לחזור. ניב המשיך לבדו ועקבותיו נעלמו.

אביו, שלמה כורך, יצא לשלושה מסעות חיפוש בטיבט ובבהוטן, שם נתקל בקשיים רבים. ממלכת בהוטן ידועה כממלכה סגורה, אשר שומרת באדיקות על האופי המיוחד לה שמתבטא בחוסר רצון להכניס אליה את הקידמה. הוא פיתח יחסים מיוחדים עם משפחת המלך בבהוטן וכשנה לאחר מכן אף הצליח, ביחד עם אנשי משלחת נוספים, לתחקר חיילים מקומיים, שהודו שאכן ניב נכנס לבוהטן ושהה בבקתת המשמר שלהם במשך יומיים. החיילים סיפרו שהם חיכו שמפקדיהם יורו להם מה לעשות איתו והוסיפו שניב יצא מהמחנה כששני חיילים בעקבותיו, אך הצליח לחמוק מהם ונעלם. בשלב מאוחר יותר, נמצאה גופתו של ניב, כשנה וחצי לאחר מותו.

"אני לא מרגיש שסגרתי מעגל", מספר אביו, שלמה, "חלף הרבה זמן והשנים עברו ואף כתבתי ספר על המסע שלי שנקרא 'עד סוף העולם'. עד היום אני בקשר עם אנשים שמתגוררים שם אבל בגלל מצבי כיום לא אסע לשם שוב. זה אכן מרגש שיש יחסים דיפלומטיים איתם, זה נחמד לי אבל לא מעבר לזה".

אשתו, דבורה הוסיפה  כי "טוב שלום מאשר מלחמה. למרות שאנו מכבדים את צורת החיים של הבהוטמים, הייתי שמחה שזה יוריד את הסטיגמה שלהם עלינו, שאנחנו מפלצות, אנחנו כאילו רוח רעה, וכשמתחילים להכיר את המנטליות מבינים שכולנו בני אדם. זה קצת מאוחר לנו כי זה לא יחזיר את ניב. בזמנו גרמנו להם בושה שניב הגיע אליהם בתמימות, זה לא מצא חן בעינהם. הם חשבו שאנשי המערב יקלקלו להם את המסורת שלהם. הם לא רוצים להיות אותו הדבר, הם רוצים להשאר ללא השפעות, אולי עכשיו דברים ישתנו".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר