"מצד אחד להביא חיים ומצד שני להילחם על החיים": בתה של מייסדת "גוף ראשון" ספדה לאמה

איבון לביוד ז"ל, דמות מוכרת בנוף העיר, אשר נאבקה בשנתיים האחרונות בלוקמיה, הלכה השבוע לעולמה כתוצאה מתופעת לוואי של אחרי השתלת מח עצם

פורסם בתאריך: 8.12.20 11:23

ביום ראשון, ה-6 בדצמבר, נפטרה איבון לביוד ז"ל כתוצאה מתופעת לוואי של אחרי השתלת מח עצם. "עם אופטימיות ואמונה רבה, אמא האמינה שהיא תנצח את המחלה, והיא באמת ניצחה. עם הרצון שלה לחיות היא הצליחה לצאת מהלוקמיה, שזה היה החלום שלה", מספרת בתה, אלמוג קרפלס בת ה-32.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לביוד הייתה דמות מוערכת ומוכרת בנוף העיר שנים רבות. היא הקימה ויסדה את "גוף ראשון", בית הספר הגבוה למחול במרכז בן גוריון שהכשיר במשך שני עשורים, רקדנים בסגנונות רבים. הלהקות שלמדו בסטודיו לאורך השנים הופיעו בארץ ובעולם וזכו מספר פעמים במקום הראשון והביאו גאווה לסטודיו ולעיר ראשון לציון.

במהלך השנים, ניצחה לביוד על הסטודיו ביד רמה ואף הכירה כל משפחה באופן אישי. היא הכשירה עשרות רקדנים שבמהלך השנים חלקם הפכו למורי ריקוד בבית הספר למחול.

לפני שנתיים התגלתה לוקמיה בגופה של לביוד ושנה לאחר מכן היא עברה שתי השתלות מח עצם. בהשתלה השנייה, היא וביתה אלמוג היו מאושפזות יחד בתל השומר, כאשר אלמוג כרעה ללדת את ביתה השלישית.

בשנה שעברה לביוד חלתה בדלקת ריאות ובחודשיים האחרונים היא אושפזה בעקבות מים בריאות. מצבה הבריאותי הלך והחמיר כאשר תופעת הלוואי של השתלת מח עצם גם הוא היה ברקע וניסו להשתלט עליו. ביום ראשון, בתום מאבק ממושך, היא נפטרה מהתקף לב. בתה, אלמוג, מספרת כי "אמא לא נפטרה מהמחלה, היא נפטרה מתופעת הלוואי של אחרי השתלת מח עצם. לצערנו זה מה שהכריע אותה. היא היתה לוחמת אמיתית, ועובדה שניצחה את הלוקמיה".

על העובדה שהיא ואמה אושפזו באותו זמן, מספרת אלמוג: "זה היה רגע מרגש. מצד אחד להביא חיים לעולם ומצד שני להילחם על החיים. בכיתי בלידה יחד עם האחיות, רציתי את אמא לידי והתפללתי להחלמתה. זה היה הדבר הכי מרגש בעולם, אני במחלקת לידות והיא במחלקת השתלות".

"זכינו באמא מדהימה, מנטורית לחיים, באישה עם השראה, בסבתא הכי טובה לשלושה נכדים, היא תחסר לכולנו", מסכמת אלמוג.

איבון לביוד ז"ל השאירה אחריה שני ילדים ושלושה נכדים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מישהו שמכיר

    איבון המדימה, אישה חזקה ולוחמת. תודה על מה ומי שהיית בשביל העיר ראשון לציון
    הלב בוכה עם המשפחה

  2. סיגלית

    כמה עצוב! זוכרת אותה מהימים כשרקדה אצל ציפי, יפה ונערצת. שלא תדעו עוד צער.

  3. לאה כהן

    אלמוג יקרה,אני כל כך מבינה את הכאב שלך לאבד אמא ועוד תוך תהליך לידה שאת עוברת,במקום שתהיה צמודה אליך ברגעים האלה,ושתחבק את ילדיך כשאת רחוקה,לאבד אמא שגידלה אותך ונתנה לך הכל,אך בתקופה זו רגישה שלך,קחי את תינוקך וחבקי אותה,כי אלוהים דאג לאושרך ברגעים קשים אלה,זה לא מובן מאליו.

  4. נגה ספקטור (אמא של עילית)

    כל כך עצוב לשמוע. איבון היוותה השראה לתלמידותיה הרבות. הקניית הערכים הסדר והמשמעת ליוו את התכנים המקצועיים בלימודי המחול והבלט, והיוו אבן שואבת לתלמידות שכל כך אהבו להשתתף שנים ארוכות בחוגים ובקייטנות שאיבון ניהלה. יהי זכרה ברוך.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהי זכרה ברוך ,היתה אישה חזקה .
    משתתפים בצערכם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר