כיצד מתמודדים אחים לילדים עם מוגבלויות?

התסריטאית והשחקנית לירון בן שלוש, אחות לילדה עם מוגבלות: "נקודת המבט של האחים היא מאוד ייחודית. האחים לעיתים מרגישים שקופים"

פורסם בתאריך: 29.11.20 17:30

לקראת ציון היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שיתקיים ב-3 בדצמבר, קיימו הבוקר (שלישי) מכללת הורים בעיריית ראשון לציון, ביחד עם "מיה" – הבית למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ומוקד "עדי בשבילכם" של עמותת "עדי" לטיפול ושיקום חולים במחלת דושן, כנס בזום. זאת במטרה לחשוף את הקשיים הרבים עמם מתמודדים אחים לילדים ובוגרים עם מוגבלויות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ההרצאה נערכה בהשתתפות הורים ואחים לילדים עם מוגבלויות וכן אנשי מקצוע כדוגמת פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומומחים במקצועות הפרא-רפואיים. בכנס התייחסו למעגלי ההשפעה הנוספים של המוגבלות הכוללים את האחים המתמודדים עם קשיים משלהם, רגשות שונים המביאים למצבים נפשיים לא פשוטים, חרדות ודאגות.

התסריטאית והשחקנית לירון בן שלוש, סיפרה בהרצאתה על החוויה האישית שלה כאחות מיוחדת ושיתפה קטעים מתוך הסרט 'את לי לילה' שכתבה ושיחקה לצד השחקנית דאנה איבגי. בסרט, משחקת לירון את חלי אשר מנסה לחיות את חייה לצד גידול אחותה גבי המתמודדת עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

"הסרט שואב השראה מסיפורי האישי ובעיקר מהדמות של אחותי, אבל הוא לא סיפור אמיתי. זהו סיפור על האישה שיכלתי להיות, לולא הייתה לי משפחה אוהבת והורים אחראיים, ואם הייתי ממלאת את מה שחשבתי בילדותי שהוא הייעוד שלי – הקדשת חיי לאחותי. נקודת המבט של האחים היא נקודת מבט מאוד ייחודית. האחים מרגישים שקופים לעיתים, ישנם אחים שמספרים שהרגישו שאסור להם להביע רגשות שלילים, אבל למרות הכל לעולם לא הייתי מתחלפת עם אף אחד אחר", מספרת בן שלוש.

מנהלת מוקד "עדי בשבילכם", מעמותת "עדי", מירי אריכא ציינה כי "מסביב לאדם עם מוגבלות יש מעגלים נוספים שהם חלק בלתי נפרד מההתמודדות עם הקושי הגדול בגידול ילד מיוחד ובהמשך בליוויו כבגיר".

"למוקד שלנו מגיעות שאלות מאחים בוגרים בסוגיות של אפוטרופסות, השמה, זכויות וכיו"ב. אך מעל הכל ניכר הצורך בהכוונה וליווי בסוגיות עומק דווקא כמו מידת האחריות, העברת הסמכות מההורים המתבגרים לאחים, רגשות אשם שמלווים את האחים הבריאים מול ההורים שלאורך השנים זוכים לתשומת לב מועטה בשל המיקוד באחד המיוחד. לכן היה חשוב לנו לחזק את האחים ושירגישו שהם לא לבד", סיכמה אריכא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר