רחוב גבשטיין ראשון לציון

סוף שבוע סוער ראשון לציון: "יחידת הדיור הוצפה כשבני לכוד בתוכה"

מדוע בכל פעם שיורדים גשמים שכונות שלמות נפגעות? שתי תושבות ראשון לציון מספרות על רגעי הפחד בעקבות ההצפות בתוך הבתים

פורסם בתאריך: 22.11.20 15:27

כ-150 מ"מ של גשם ירדו במהלך סוף השבוע בראשון לציון, והיוו כ-40 אחוז מכלל מי הגשמים היורדים בכל העונה.

החל מיום שישי בשעות הערב המאוחרות החלו הגשמים החזקים,  מלווים בסופות ברקים ורעמים. בעיר נגרמו הצפות ושיטפונות וצוותי כיבוי אש נאלצו לחלץ לכודים רבים מרכבים ובתים שהוצפו.

ליאת בוסקילה בת ה-35 המתגוררת ברחוב הרקפת ביחידת דיור בשיכון המזרח, פונתה מביתה בשבת, בשעה שלוש לפנות בוקר, לאחר שביתה הוצף במים.

"לא נשאר לי כלום, כלום, הרהיטים שלי נהרסו", מספרת בוסקילה, "פינו את החברה שלי ואותי מהדירה בשעה שלוש בלילה, על ידי כוחות כיבוי ההצלה. היינו יחפות ועם כוויות קור בכפות רגלים וחשש להיפותרמיה".

בוסקילה זועמת: "אף אחד לא לוקח אחריות על מה שקרה, למרות שכבר לפני שלושה שבועות התקשרתי למוקד, וביקשתי לקבל פתרון למצב. לא ייתכן שבכל פעם שיורד גשם אנחנו נחשוש ונספוג. ביום שישי בערב התקשרתי מספר פעמים למוקד, ואמרו לי ששולחים מישהו לשאוב את המים, אבל לאחר מכן כשהגיעו אנשי כיבוי האש ואמר לי שהפניות נסגרו. יש לי תינוקת בת שנה. זו סכנת נפשות".

תושבת נוספת מרחוב גבשטיין, אם לשלושה ילדים, סיפרה כי בנה שנלכד ביחידת הדיור שלו במרתף, וכוחות כיבוי האש חילצו אותו מהחלון. "בכל פעם שבתחזית מזג האוויר מודיעים על גשם, כל המשפחה נכנסת לסטרס, האם גם הפעם הבית יוצף. זה הגיע למצב שכל יחידת הדיור הוצפה כשבני לכוד בתוכה. מה היה קורה אם לא היה יכול להתקשר ולהודיע לנו שהוא במצוקה?".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לטענת התושבת היא פנתה לתאגיד מניב וביקשה שישאבו לה את המים אבל אנשי התאגיד הפסיקו את עבודתם באמצע, בטענה שיש להם פניות רבות. "איך בעיר הרביעית בגודלה אין מספיק ביוביות? הגיע הזמן שמישהו יעשה פה שינוי לפני שנצטער על כך".

בתגובה נמסר מתאגיד המים מניב: "בסוף השבוע האחרון ירדה כמות גשמים חריגה בפרקי זמן קצרים, מה שהוביל לטיפול במספר אירועים במקביל, באופן טבעי הדבר הוביל לעיכובים במענה. עובדי חברת המים מניב פעלו מסביב לשעון, לצד עובדי מינהל שפ"ע, איכות הסביבה, החברה לביטחון והמוקד העירוני".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר